Site icon AutóAddikt

Szélsőséges körülmények közt próbáltuk a Ford SUV modelljeit

Rendkívül szórakoztató és összetett eseményre invitálta szerkesztőségünket a Ford hazai képviselete: a Hungaroring területén lévő Groupama Tanpályán, illetve a kapcsolódó offroad pályán a márka jelenlegi SUV kínáltát tehettük próbára.

Mit is takar jelenleg a Ford SUV kínálata? Három modellt, konkrétan az EcoSport-ot, a Kuga-t, illetve az Edge-et. Mindhárom alternatíva remek választás lehet, kiváltképp, ha sokat autózunk, ezen belül is városok-elővárosok körzetében, viszont többszemélyes utazás tervezésekor sem utolsó szempont egy SUV megléte.

A Ford EcoSport a legkisebb a felhozatalból, leginkább városi minikompaktként definiálható, de bőséges hasmagassága, nagy belterei igazán élhető, családi autóvá teszik. Hamarosan teszt is érkezik, ott majd bővebben kitérünk a részletekre.

Közepes nagyságával a Ford Kuga talán a leginkább univerzális választás, a méretezés olyannyira eltalált, hogy alapvetően szinte senkinek nincs hiányérzete vezetése, próbája után – megfelelően tágas enteriőrrel, minőségi anyaghasználattal rendelkezik, a legfrissebb facelift pedig kifejezetten jót is tett neki. Vignale, illetve ST Line verzióban is próbáltuk, meggyőző volt.

Nem kell bemutatnunk különösebben olvasóinknak a Ford Edge-t, több ízben írtunk róla, valamint részletes teszt keretein belül is veséztük már.

Csapatunk egyik nagy kedvencéről van szó, ugyanis a Mustang mellett az Edge tudja igazán megtestesíteni a hamisítatlan USA életérzést, annak ellenére, hogy benne ülve inkább európai autóban érezzük magunkat. Ami nyilván nem probléma, sőt: az Edge igazán kifinomult irányvonal a felhozatalból, rendkívül jól eltalált formatervvel és kidolgozottsággal.

A Ford programja a Groupama Tanpályán, illetve a Hungaroringhez tartozó offroad pályán zajlott.

A mindenre kitérő, ám lényegre törő prezentáció után több csapatra oszlott az egybegyűlt újságírók sereglete, és kezdődött a program: megtapasztalhattuk, hogyan viselkednek az autók vizes, csúszós (műgyanta) körülmények közt, elsősorban a Ford összkerékhajtás-technológiáját vizsgálva; valamint offroad szekció is akadt, hogy teljes legyen a kép.

 

Felhozatalunkból az Edge és a Kuga rendelkezett négyszernéggyel, s bár az EcoSport-ból is létezik, a jelenlegi flottában nem volt ilyen.

Ennek ellenére az EcoSport bőségesen hozta szintjét, túl is teljesítette: hasmagasság tekintetében például erősebbnek bizonyult extrémebbnek jellemezhető terepviszonyoknál, mint az Edge. Pedig azért legyünk őszinték: az Edge inkább terepjáró jellegű, mint az EcoSport, nem igaz?

Szlalomoztunk is masszívan a három rendelkezésre álló modellel, itt az Edge és a Kuga teljesített a legjobban – pontosan erre voltunk kíváncsiak, hogyan is muzsikál az AWD életszerű szituációkban. Mondjuk egy jeges, csúszós útfelületen, olyan jellegűn, mint a Groupama Tanpálya szimulálásában is megtalálható.

Érezhetően megtett mindent az elektronika, hogy az autók a helyükön maradjanak, persze ne feledjük, hogy itt sincsenek csodák: önmagukban az asszisztensek nem tudnak hatékonyan működni, viszont megfontolt, biztonságos vezetés mellett együttműködni remekbeszabottan tudnak.

Tehát egy hirtelen kormánymozdulat, meggondolatlan fékezés, nagyobb sebességgel vett kanyarodás nagy eséllyel jól korrigálható a Ford AWD összkerékhajtás-rendszerének segítségével.

Még több fotó: Autóaddikt Facebook oldal, ITT, ITT, és ITT.

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte
Exit mobile version