Rendkívül szórakoztató és összetett eseményre invitálta szerkesztőségünket a Ford hazai képviselete: a Hungaroring területén lévő Groupama Tanpályán, illetve a kapcsolódó offroad pályán a márka jelenlegi SUV kínáltát tehettük próbára.
Mit is takar jelenleg a Ford SUV kínálata? Három modellt, konkrétan az EcoSport-ot, a Kuga-t, illetve az Edge-et. Mindhárom alternatíva remek választás lehet, kiváltképp, ha sokat autózunk, ezen belül is városok-elővárosok körzetében, viszont többszemélyes utazás tervezésekor sem utolsó szempont egy SUV megléte.
A Ford EcoSport a legkisebb a felhozatalból, leginkább városi minikompaktként definiálható, de bőséges hasmagassága, nagy belterei igazán élhető, családi autóvá teszik. Hamarosan teszt is érkezik, ott majd bővebben kitérünk a részletekre.
Közepes nagyságával a Ford Kuga talán a leginkább univerzális választás, a méretezés olyannyira eltalált, hogy alapvetően szinte senkinek nincs hiányérzete vezetése, próbája után – megfelelően tágas enteriőrrel, minőségi anyaghasználattal rendelkezik, a legfrissebb facelift pedig kifejezetten jót is tett neki. Vignale, illetve ST Line verzióban is próbáltuk, meggyőző volt.
Nem kell bemutatnunk különösebben olvasóinknak a Ford Edge-t, több ízben írtunk róla, valamint részletes teszt keretein belül is veséztük már.
Csapatunk egyik nagy kedvencéről van szó, ugyanis a Mustang mellett az Edge tudja igazán megtestesíteni a hamisítatlan USA életérzést, annak ellenére, hogy benne ülve inkább európai autóban érezzük magunkat. Ami nyilván nem probléma, sőt: az Edge igazán kifinomult irányvonal a felhozatalból, rendkívül jól eltalált formatervvel és kidolgozottsággal.
A Ford programja a Groupama Tanpályán, illetve a Hungaroringhez tartozó offroad pályán zajlott.
A mindenre kitérő, ám lényegre törő prezentáció után több csapatra oszlott az egybegyűlt újságírók sereglete, és kezdődött a program: megtapasztalhattuk, hogyan viselkednek az autók vizes, csúszós (műgyanta) körülmények közt, elsősorban a Ford összkerékhajtás-technológiáját vizsgálva; valamint offroad szekció is akadt, hogy teljes legyen a kép.
Felhozatalunkból az Edge és a Kuga rendelkezett négyszernéggyel, s bár az EcoSport-ból is létezik, a jelenlegi flottában nem volt ilyen.
Ennek ellenére az EcoSport bőségesen hozta szintjét, túl is teljesítette: hasmagasság tekintetében például erősebbnek bizonyult extrémebbnek jellemezhető terepviszonyoknál, mint az Edge. Pedig azért legyünk őszinték: az Edge inkább terepjáró jellegű, mint az EcoSport, nem igaz?
Szlalomoztunk is masszívan a három rendelkezésre álló modellel, itt az Edge és a Kuga teljesített a legjobban – pontosan erre voltunk kíváncsiak, hogyan is muzsikál az AWD életszerű szituációkban. Mondjuk egy jeges, csúszós útfelületen, olyan jellegűn, mint a Groupama Tanpálya szimulálásában is megtalálható.
Érezhetően megtett mindent az elektronika, hogy az autók a helyükön maradjanak, persze ne feledjük, hogy itt sincsenek csodák: önmagukban az asszisztensek nem tudnak hatékonyan működni, viszont megfontolt, biztonságos vezetés mellett együttműködni remekbeszabottan tudnak.
Tehát egy hirtelen kormánymozdulat, meggondolatlan fékezés, nagyobb sebességgel vett kanyarodás nagy eséllyel jól korrigálható a Ford AWD összkerékhajtás-rendszerének segítségével.
Még több fotó: Autóaddikt Facebook oldal, ITT, ITT, és ITT.
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, EPSON, QNAP, AOC, Philips, MyActionCam, Canon, Camera Kft. Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte