Korábban már számot adtunk a nagyszerűen sikerült Opel Astra K nemzetközi menetpróbáján való részvételünkről. Akkor Pozsony és környéke volt a kiterjedt tesztútvonal, több motorvariációval is vizsgáltuk a friss, sikervárományos alsó-középkategóriás ferdehátút.
A héten – bizonyítandó, hogy nem fogy ki a szufla az Opel Astra K-ból, és az autót övező részletekből – magyarországi menetpróbára invitált minket a márka honi importőre. Ráadásként össze lett kötve a kellemes a hasznossal, hiszen az úti cél Szentgotthárd volt; meg sem álltunk a motorgyárig, ahol a legfrissebb részletekbe is betekintést nyerhettünk első kézből.
Mivel korábbi, a vadonatúj Opel Astra K-t boncolgató cikkünkben már részletesen bemutattuk olvasóinknak részletesen az autót, most nézzük azt, ami a hazai menetpróba fókuszba helyezett apropóit szolgálta.
Hosszabb távon is komfortos
Budaörsről Szentgotthárdra vezetett tehát az út. Korrekt módon az útvonal megválasztása úgy történt, hogy abban ténylegesen a lehető legváltozatosabb körülmények szerepeljenek, tehát autópálya, hagyományos országúti és mellékutas szakaszok váltogatták egymást.
Egyértelműen az autópályázás jelentette a közel 300 kilométeres utazás nagyját – odafelé egy 1.6 literes dízellel szerelt változattal utaztunk, két fővel. A közös nyomócsöves gázolajos aggregát most sem hazudtolta meg magát, a jó hangolású, hatgangos manuális váltót hordozó hajtáslánc mindösszesen 5.1 literes átlaggal zárt 100 kilométerre, úgy, hogy folyamatosan tartottuk a körülményekhez alkalmazkodva a 130 kilométer/órás átlagot.
Rövid kitérőt tettünk Ajkára, az Opel Marsallhoz. Itt megtudtuk, hogy a szóban forgó Opel márkakereskedés egyike a legkorábban létesített ilyen irányú vállalkozásoknak itt, Magyarországon, de folyamatosan sikerült mindezidáig produkálni a kedvező értékesítési mutatókat.
IntelliLux: nem ismeri a lehetetlent
Szentgotthárdra érkezésünk után nem sokkal kezdődhetett az új Opel Astra K egyik legnagyobb újdonságának tesztelése. Az IntelliLux LED fényszóró-technológia már a nemzetközi menetpróbán is elnyerte tetszésünket és elismerésünket is, ugyanis a hozzávetőlegesen 10 kilométeres próba útszakaszon remekbeszabottan állta a sarat a rendszer számos forgalmi szituációban.
Erdős, a várost körülvevő területeken autóztunk, vaksötétben, de ténylegesen olyan feketeségben, ami igazán alkalmasnak tűnt arra, hogy az új Opel Astra K IntelliLux LED rendszerét górcső alá vegyük. Utcai világítást, egyéb külső fényforrásokat nélkülözve vetettük bele magunkat a kacskaringós tesztútvonal legyűrésébe. Sajnos, vagy nem sajnos: viszonylag kicsi volt a szembeforgalom, ennek ellenére az adaptív működés szemet gyönyörködtetően (szó szerint) funkcionált, a kanyarkövetés, a célfelületek optimális bevilágítása mind tökélyre hangoltan működött.
Mivel az erdei útszakaszok egyik legnagyobb problémáját a hirtelen feltűnő vadak jelenthetik, az Opel Astra K IntelliLux szisztémája kategóriájában utánozhatatlan módon variál a lámpatestbe integrált LED panelekkel. Ha kell, a kritikus útszakaszokat, vagy inkább részleteket fedi le, távolsági fény használata szinte a legakadálymentesebb, viszonylagosan jól belátható útszakaszokon sem szükséges.
Itt tényleges intelligenciáról beszélhetünk, hűen az IntelliLux elnevezéshez. Ami pedig nagyon valószínű, hogy számos, látási, vagy láthatósági problémából fakadó baleset lesz kiküszöbölhető az Opel által fejlesztett új fényszórótechnikával.
Nem áll le a gép, folyik a termelés
Kettő napos hazai Opel Astra K menetpróbánk másnapján ellátogattunk a szentgotthárdi motorgyárba. Egyebek mellett megtudtuk, hogy a cég folyamatos munkafelvételt hirdet a régióban, illetve országszerte is akár, mivel folyamatosan bővíteni kell a kapacitást a gyártásra vonatkozó igényekkel párhuzamosan.
A bejárás során ismét tüzetesen megvizsgáltuk a benzines- és dízel gyártósorokat is, valamint elsőkézből tekinthettük meg a hamarosan gyártásba kerülő biturbó erőforrást is, amely természetesen belekerül majd az új Opel Astra K modellbe is.
Még kompaktabb méretben
Bár az új Opel Astra K szemmel láthatóan is kisebb lett a külsőt tekintve, az enteriőr alapvetően tágasabb érzetet nyújt.
Bár a vezetőállás, és a hozzá tartozó utasülés térdterét korlátozottnak érezhetjük a vaskos, ám jól kialakított és letisztult középkonzol jelenléte miatt, a hosszabb távon kivitelezett utazás is kényelmes tud maradni. Úgy, hogy alig vesszük észre, mennyi kilométert tettünk már meg indulás óta.
Hamarosan tesztre fogjuk az új Opel Astra K különböző variánsait, terveink szerint több ízben külföldi utazásaink főszereplője lesz majd. Minden esély megvan arra egyébként, hogy az év autója legyen, valamint több elismerést is bezsebeljen célirányosan: kiváltságos modellt tisztelhetünk az Opel Astra K személyében, olyat, amely jóval túlmutat kategóriáján. Egyelőre pedig úgy tűnik, kitűnően sikerül is neki.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 6D fényképezővel készítettük. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony, Canon, Camera Kft. Utómunka hardver: Acer, ASUS