Idén szeptemberben debütál a hazai márkakereskedésekben is az idén ötvenedik születésnapját ünneplő Toyota Corolla legújabb generációja.
Az évek óta a világ legnépszerűbb autójának bizonyuló modell egyben minden idők legnagyobb darabszámban értékesített autója: mintegy 44 millióan döntöttek mellette ötven évvel ezelőtti bemutatása óta. A kívül belül teljesen megújult, jövőbemutató műszaki megoldásokat és technológiákat kínáló vadonatúj Corollának minden esélye meg van arra, hogy még a korábbi generációk páratlan sikereit is felülmúlja.
A tizenegyedik generációjánál járó Corolla nem csupán a Toyota személygépkocsi-kínálatának legnépszerűbb tagja: a vállalat globális eladásainak 20 százalékát kitevő modell évek óta vezeti a világszintű eladási listákat (tavaly több, mint 1,3 millió darabbal végzett az első helyen), miközben bemutatása óta a világ 150 országában több mint 44 millió példányban talált gazdára.
A Toyota Corolla tehát igazi legenda: ehhez fogható sikerekkel és népszerűséggel egyetlen gyártó egyetlen modellje sem büszkélkedhet, rajongói világszerte klubokba tömörülnek (a Corolla Club Hungary például idén ünnepli fennállásának tízedik évfordulóját), népszerűsége pedig nem csupán hosszú évek óta töretlen, hanem évről évre növekszik.
Éppen ezért a Toyota fejlesztőmérnökei és dizájnerei tisztában voltak a rájuk nehezedő felelősséggel a modell legújabb generációjának megalkotásakor. A formatervezésre, az érzékelhető minőségre és a biztonságra kiemelt figyelmet fektető új Corolla modellcsalád vadonatúj, látványos és előremutató külső megjelenést, és ezzel együtt alapjaiban átrajzolt orrkialakítást kapott, összhangban a Toyota Under Priority és Keen Look formai filozófiájával.
Ezzel párhuzamosan az új Corolla belső terének kialakítása során a tervezők nem kisebb célt tűztek ki maguk elé, mint hogy az ügyfelek a fejlett fedélzeti technológiák és a minőség terén egyformán nagyságrendekkel magasabb színvonalú szolgáltatásban részesüljenek. Az új utastér tervezésekor összetett szemléletet alkalmaztak: az európai vásárlók szemszögéből részletesen megvizsgálták a beltér minden részletét, így megvalósítva a végletekig harmonikus, egységes belső teret.
A felhasználóbarát fedélzeti technológiák terén említést érdemelnek az olyan új fejlesztések, mint az elektrosztatikus kapcsolókkal kiegészített 7 colos érintőképernyő, a vezető előtti, 4,2 colos multi-információs kijelző, a leegyszerűsített Toyota Touch 2 multimédia rendszer, a tökéletesített visszagurulásgátló (HAC) rendszer, vagy a testre szabható, egyszerű, intelligens parkoló rendszer (S-IPA).
Az autóban alapfelszerelés a szélvédő felső szélén elhelyezett, lézeres szenzort és kamerát egyaránt tartalmazó Toyota Safety Sense rendszer, amely a legkülönfélébb forgalmi helyzetekben képes megakadályozni a balesetet vagy enyhíteni annak súlyosságát, olyan elemek révén, mint az ütközés-megelőző biztonsági rendszer (PCS), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), a jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA) vagy az automatikus távolsági világítás (AHB). Az új modellcsalád emellett a kedvezőbb rugózási kényelem és vezethetőség érdekében módosított felfüggesztést és kormányművet kapott, miközben számos megoldás szolgál kellemetlen zajok és rezgések utastértől való távol tartására.
Ami a hajtásláncokat illeti, a motorkínálat a teljes modellcsaládban kedvezőbb károsanyag-kibocsátást és kategóriaelső takarékosságot ígér: az új Corolla motorválasztéka egy 1,4 literes D-4D turbódízel motorból, valamint négyféle benzinmotorból áll, melyek az 1,33 literes Dual VVT-i blokk, az 1,6 literes motor Dual VVT-i és Valvematic kivitelben, valamint az 1,8 literes Dual VVT-i egység. Az utóbbi 1.8 Dual VVT-i benzinmotort alapkivitelben Multidrive S automata sebességváltóval szerelik. Az összes többi motor hatfokozatú kézi sebességváltót kap. Az 1.4 D-4D motorhoz társítható a Toyota MultiMode automatizált kéziváltója, míg az 1,6 literes benzinmotor mindkét kiviteléhez rendelhető Multidrive S automata sebességváltó. A Toyota Stop & Start rendszere, amely a jármű megállásakor automatikusan leállítja a motort, az 1,4 literes D-4D dízelmotorhoz rendelhető.
A világ legnépszerűbb autójának legújabb generációja szeptember 17-18-án, egy nyílt hétvége keretében mutatkozik be a hazai Toyota márkakereskedésekben, amikor nem csupán az autó és a látványos technológiák kipróbálására nyílik mód, de különleges ajánlatok is várják az ügyfeleket a legtöbb Toyota modellre vonatkozóan.
„Ahogy mondani szokták, 44 millió ember nem tévedhet, a mintegy öt évtizede töretlen és fokozatosan növekvő népszerűségnek örvendő Corolla sikertörténete pedig reményeink szerint a jövőbemutató aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák elképesztően széles tárházát felvonultató vadonatúj generáció révén tovább folytatódik. A kategóriaelső műszaki tartalomhoz ráadásul minden korábbinál izgalmasabb, elegánsabb, látványosabb formavilág, és letisztultabb, esztétikusabb belső tér társul, ami a várakozásaink szerint a vásárlók új körét szólítja meg a Corolla, és így a Toyota számára” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák hazai kommunikációjáért felelős vezetője.
„A Corolla az év első 7 hónapjában a hazai értékesítéseink mintegy 11,3%-át tette ki, az új modell révén pedig ez még tovább növekedhet. Éppen ezért az idei évben igyekszünk a legendás modell 50. évfordulójáról méltóképp megemlékezni, a Corolla rajongók és az új ügyfelek széles körét egyaránt megszólítva. Ennek első fejezete a szeptember 17-18-án megrendezésre kerülő nyílt hétvége lesz, ahol, amellett, hogy megismerkedhetnek a vadonatúj modellel, változatos programok is várják majd a Toyota márkakereskedésekbe látogatókat” – teszi hozzá a szakember.
„Nehéz megfejteni, hogy mi lehet egy a Corollához hasonló páratlan sikertörténet titka, ám a modell praktikus használhatósága, legendás megbízhatósága biztosan az okok között szerepel. Hihetetlenül inspiráló ugyanakkor, hogy ezen hagyományos márkaértékek megőrzése mellett az új Corolla formavilága, karaktere, egyénisége és technológiái új színt visznek a közép-kategóriás járművek szegmensébe, és a jövőben a modell nem csupán praktikus választás, de az önkifejezés érzelmi kötődést kiváltó eszköze is lehet. Meggyőződésem, hogy aki a szeptember 17-18-i nyílt hétvégén ellátogat a Toyota márkakereskedésekbe, új szemmel tekint majd a Corollára” – ígéri Varga Zsombor.