Több ízben beszámoltunk már a Zöld Autószerviz tevékenységéhez köthető aktualitásokról az Autóaddikt.hu és a Napimagazin.hu hasábjain. Azonban arról konkrétan eddig nem szóltunk, hogy tulajdonképpen mit is takar a Zöld Autószerviz elnevezés, mitől zöld a zöld.
Szerdai Gábor, a Zöld Autószerviz tulajdonosa nem ma kezdte a szakmát, bő 20 éve foglalkozik autójavítással. Nyilván nagy mértékű elhivatottság, az autók elfogulatlan szeretete kell ahhoz, hogy folyamatos elánnal tudja végezni munkáját, úgy, hogy közben ápolhassa ügyfeleivel a folyamatos kapcsolatot, valamint a távlati tervekre is tudjon összpontosítani.
Autóaddikt: Mikor kezdted pályafutásodat?
Szerdai Gábor: Eléggé régóta foglalkozom autókkal, szinte gyerekkorom óta. Ebbe nőttem bele, édesapám révén. A 80-as években gyerekként már ott rohangáltam a műhelyében, egyértelmű volt, mi lesz a vége. A szakmát 1994-ben kezdtem, akkor indítottam első vállalkozásom, tehát ekkor kezdtem autójavítással foglalkozni.
Autóaddikt: Miért pont autószerelő?
Szerdai Gábor: Ahogy említettem, gyerekkoromtól számítható ez a „becsípődés”. Mivel az édesapám vezette családi üzlet adta magát, folyamatosan az autók körül nyüzsögtem már kiskoromban. Egyébként konkrétan megindokolni nehéz ezt, ebbe nőttem bele, ennyi. Más alternatíva nem is nagyon volt. Szeretem csinálni.
Autóaddikt: Hogy jött a Zöld Autószerviz ötlete?
Szerdai Gábor: Az autójavítás piacán rengeteg szerviz található, mindenféle ajánlatokkal, módozatokkal. Próbáltunk egy olyan koncepciót létrehozni, ami egyedi, kicsit kilóg a sorból, egy kicsit jobb, mint a többi. Kitaláltuk, hogy legyünk zöldek, mert a zöld jó, előremutató. Minden, ami környezettudatos, előre visz; próbáltunk egy olyan cégstruktúrát kialakítani, amely ennek a szellemiségnek megfelelően pozitív benyomást kelt az emberekben.
Autóaddikt: Mitől zöld a Zöld Autószerviz?
Szerdai Gábor: A névválasztás összetett. Egyrészt azért zöld, mert környezettudatos a gondolkodásmódunk, tevékenységünk. Az autók, ha megfelelően karban vannak tartva, máris zöldebbnek mondhatók, hiszen kevésbé szennyezik a környezetet. Másrészt olyan irányvonalat képviselünk, ahol minden zöld utat kap, tehát számunkra nincs lehetetlen, mindenre megpróbálunk megoldást eszközölni. Egyik szlogenünk pont erre alapoz: Zöld út a megoldáshoz – az elmúlt 20 évben talán egyszer sem volt olyan kihívás, amit ne tudtunk volna megoldani.
Autóaddikt: Többet nyújt-e a Zöld Autószerviz egy hagyományos szerviznél?
Szerdai Gábor: Megpróbálunk többet nyújtani. Az ügyfelek visszajelzése általában pozitív, legtöbbjük folyamatosan vissza-visszatér hozzánk. A márkaszervizekkel nyilván nem tudunk, és nem is óhajtunk versenyre kelni, az egy más kategória. Arra koncentrálunk tehát maximálisan, hogy szegmensünkben a lehető legmagasabb szintet hozzuk, ügyfeleink megelégedettségére. Fontos a precizitás, az aprólékosság, valamint az emberi kapcsolatok ápolása is.
Autóaddikt: Hogy álltok az idei évre betervezett célkitűzésekkel?
Szerdai Gábor: Sok tervünk van folyamatosan. Ezeket próbáljuk párhuzamosan megvalósítani, idén év végig például szeretnénk megújítani a műhely belterét, környezetét. Utóbbinál bővítenénk a külső területet, hogy még rendezettebb lehessen az ügyfélparkolás, valamint szoftveres fejlesztéseket is tervezünk.
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük. Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Gigabyte, Sony, Epson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft.