A Párizsi autószalonon a Dacia 4 emblematikus modelljének megújulását jelentette be: Sandero, Sandero Stepway, Logan és Logan MCV.
Még modernebb formák, egyedi fényjegyek, megújult belső hangulat, több rakodótér, friss felszereltségek és mindezt a már jól ismert verhetetlen árfekvésben. Ezekhez az újdonságokhoz zárkózik hamarosan fel a Dokker, a Dokker Van és a Lodgy azért, hogy a modellcsalád minden tagja egyformán vonzó lehessen.
A motorok- és váltók választéka is kibővült a Sandero és Logan modellcsaládon. Most először a Dacia megkapja az SCe 75-ös blokkot, amely még takarékosabb, még modernebb lett.
Ami a Dustert illeti, EDC duplakuplungos automata váltóval is rendelhető lesz.
Bemutatkozik az új Dacia Sandero, Sandero Stepway, Logan és Logan MCV, felkészülnek a Dokker, Dokker Van és Lodgy
2016 vége a Dacia választékának megújításáról szól. Az új külső és belső az Új Sandero, Sandero Stepway, Logan és Logan MCV esetében még modernebbé teszi a palettát, a Dokker, a Dokker Van és a Lodgy pedig szintén egy rakás újdonsággal frissülnek fel. Mindezek együtt a teszik Dacia terméksorát még vonzóbbá, a már jól ismert kiváló árakon.
Robusztusabb külső
Az Új Sandero, Sandero Stepway, Logan és Logan MCV orr-része teljesen megújult.
A modellek egyedi fényjegyeket kapnak, elöl és hátul1, ez még modernebbé és még dinamikusabbá teszi a megjelenésüket. A mostantól LED-es nappali menetfények formája is a legmodernebb autókat idézi, és elöl négyszög formát alkotva jelenítik meg a Dacia új fény-világát. Az autó orr-része érzetre kiszélesedik, a modellek robusztusabb érzést keltenek.
Az Új Sandero, Sandero Stepway és Logan esetén a hátsó fények hasonló szellemben fogantak újjá. Az első lökhárítók, a krómozott légbeömlők és fényszórókeretek izmosabb autót varázsolnak elénk.
Az Új Sandero Stepway esetén a formavilág a Duster tipikus jegyeiből építkezik. A lökhárító fekete tónusai harmonikus elegyet alkotnak a lámpatestek krómozott négyzetes formáival. A megemelt hasmagasság, az első-hátsó szaténfényű alvázvédők és a hosszanti tetőrudak sportos légkört teremtenek az autó körül. Hátul a kipufogócsonk is krómozott.
A márka teljes dísztárcsa- és alufelni választéka felfrissül. A Stepway modelleken a Flexwheel kerekek elegáns kompromisszumot jelentenek a dísztárcsa és a könnyűfém felni között.
Modern, kiegyensúlyozott belső tartalom
A belső térben a Dacia magasabbra helyezi a lécet, hiszen szaténfényű króm elemek jelentek meg a műszerfalon, a kormányon, a légbeömlőkön, a műszerek keretein, az ajtókilincseken és a sebességváltón.
A márka logója büszke tartozéka az új, négyküllős kormánynak, amely közepén kapott helyet immár a duda is. A magasabb felszereltségi szinteken a kormány úgynevezett Soft Feel bevonatot kapott, amely amellett, hogy kifejezetten ellenálló, még finomabb a tapintása.
A választékban található modellek új kárpitokat kínálnak, amelyek egyesítik a kényelmet és a modernséget. Az Új Sandero Stepway 3D szövésű kárpitot kapott, igényes hímzéssel, így az anyag érzésre még „mélyebb” és „tartalmasabb” lett. Ennek köszönhető, hogy a kárpit mintázata még hangsúlyozottan láthatóbb és tapinthatóbb.
Több szolgáltatás, több kényelem
A mindennapokban mutatkozik meg a Dacia igazi ereje. Olyan vezetéstámogató rendszereket vonultat fel a márka a modellekben, mint pl. az opciós tolatókamera, vagy az alap felszereltségi szinttől széria emelkedőn elindulást segítő rendszer. Az ablakemelők kezelőgombjai az ajtókönyöklőkbe kerültek, a vezetőoldalon impulzív lett az elektromos ablak. Végül pedig az Arctic felszereltségi szinten egy felhajtható könyöktámaszt kapott a vezetőülés, így a kényelem mellett könnyebb elérni a kezelőszerveket.
Számos rakodótér bővíti az egyébként is tágas utasteret, így még praktikusabbá válhat az autó: mobiltelefon zseb az utasülés oldalán, aprópénz-tartó a középkonzolon, palacktartó a középkonzol hátsó részén. Szintén újdonság az Arcit verziókon már hűtött kesztyűtartó, illetve a 12V-os csatlakozó hátul, hogy az utasok is tölthessék menet közben a mobileszközöket.
Új Dokker, Dokker Van és Lodgy – 2017
Azért, hogy a megújulás a teljes választékra kiterjedjen, a Dacia egyes elemeket az Új Dokkerre, Dokker Van-re és Lodgyra is kiterjeszt.
A három modell króm hűtőrácsot kap1, így még robusztusabb érzést keltenek. A Flexwheel kerekek a Stepway verziókon jelennek meg, a választék többi tagján pedig a 16”-os ALTICA alufelni érhetők el opcióként. Az Új Lodgy csomagtérajtaja króm betétet kap.
A belső térben a magasabb felszereltségekből már jól ismert elemek fogadják a beülőket: szaténfényű króm díszítés a kormányon, a középkonzolon és a légbeömlőkön, impulzív elektromos ablakemelő a vezető oldalán. A műszerfal az eddigi kéttónusú színvilág helyett sötét karbon-színű lett. Új, még modernebb kárpitozás is elérhető, az új Lodgy és Dokker Stepway modellek esetén a Sandero Stepwayből már ismert 3D szövésű anyag borítja az üléseket. További újdonság, hogy az Új Lodgy és Új Dokker első ülésének támláin kis repülőgép-asztalka található, az első utasüléshez pedig kis rakodó-háló jár.
A manőverezés megkönnyítésére az Új Dokker és Új Dokker Van tolatókamerával is felszerelhető.
1.2 Az SCe 75: még gazdaságosabb erőforrás
A Dacia a Csoport első olyan márkája, amelyben Európában megjelenik a vadonatúj SCe 75 benzines szívómotor. Ez a 3 hengeres, 1 literes blokk 73LE-t és 97Nm nyomatékot kínál, és a választék belépő szintű erőforrása lesz. Az eddigi 1.2 16V 73LE motorhoz képest (amelyet felvált), akár 10% fogyasztás- és CO2 kibocsátás-csökkenés1 érhető el.
Köszönhető ez a súlycsökkentésnek (alumíniumból készül, így 20 kg-al könnyebb) és további modern technológiáknak, mint pléldául:
– változó térfogatú olajpumpa,
– DLC (Diamond Like Carbon) bevonatú szelepemelők,
– grafit bevonatú hengerpalást.
A VVT dupla szelepvezérlés is rengeteget dob a vezetés élvezetén.
Az SCe 75 minden, a Renault-Nissan Alliance által támasztott követelménynek megfelel, így ez egy modern, gazdaságos és kedvező árú motor – vagyis tökéletesen passzol a Dacia értékeihez. A motor gyártása és forgalmazása 2016 végén kezdődik.
Az SCe 75 belépő motor mellett a Dacia további erőforrásokat és váltókat is kínál:
– Benzines: TCe 90, TCe 90 LPG, Stop & Start rendszerrel, valamint ugyanez a motor az Easy-R félautomata váltóval
– Dízel: dCi 75, dCi 90 – mindkettő Stop & Start rendszerrel
1.3 Duster EDC: duplakuplungos automata váltó, még élvezetesebb vezetés
12 év leforgása alatt az európai autópiacon az automata váltók aránya a 6%-ról 12%-ra nőtt. A megnövekedett igénynek megfelelően az EDC (Efficient Dual Clutch) váltó igazi alternatívát jelent a Dacia vásárlóközönségnek is. A Dusteren ez a váltó a dCi 110 4×2 S&S motorral társítva lesz elérhető.
Az EDC duplakuplungos és 6 sebességes kivitelben kerül a Dacia modellekbe és a már jól ismert módon az automata váltók kényelmét kínálja a manuális váltók fogyasztási és CO2 kibocsátási értékei mellett.
Az EDC váltó két kuplungot tartalmaz, az egyik a páratlan sebességekhez van rendelve, (1-3-5), a másik pedig a páros fokozatokkal dolgozik (2-4-6). A sebességváltás elektronikusan működik, és a vezérlés a vezetés paramétereitől függően számolja ki a következő fokozatot. A váltás során az egyik kuplung nyitva van, miközben a másik – ami a következő fokozatot kapcsolja – zárva, így a váltásközök nagyon gyorsak, folyamatosak és energiaveszteség nélküliek.
A rendszer arról is gondoskodik, hogy az adott sebességhez a legmagasabb fokozatot társítsa, így figyelve a fogyasztásra és a károsanyag-kibocsátásra. Az EDC váltó ezeken túl kiemelkedően reaktív, valamint tartalmazza az emelkedőn elindulást segítő rendszert is.
Új értékesítési rekord
2016 októberének végével a Dacia több mint 477 967 darab autót adott el világszerte, ami 6%-os növekedést jelent. Európában 0,1 százalékpontos növekedést könyvelhetett el a márka (2,4%), az Eurázsiai térségben 0,2 százalékpontot (8,2%), a Maghreb Észak-Afrikai régióban pedig 0,8 pontot nyert (18,5%).
A márka 44 országban van jelen, ebből 27-ben piacrész, vagy értékesítés tekintetében rekordot döntött.
– Európában a márka 346 882 darabot értékesített, ez új rekord (+11,1%), a Sandero a 3. a Duster pedig a 2. helyen áll a szegmensében a magánvásárlók között1.
– Franciaországban a márka 94 055 autót adott el, ez 11,5%-os növekedést jelent. A Dacia megdöntötte saját rekordját, 92 727 darabos retail értékesítéssel. A Sandero 15,6%-ot nőtt, és így a francia piac 3. szereplője lett, emellett ez a magánszemélyeknek legnagyobb darabszámban eladott modell is.
– Európa egyéb országaiban a Dacia 10,9%-ot tudott nőni (252 827 darab). Olaszországban a márka újabb rekordot állított be 45 065 eladott autóval, ez 15,1%-os növekedés. Spanyolországban és Lengyelországban több rekordot is sikerült beállítani, 45 669 és 15 781 eladott darabbal.
– Marokkó: a Dacia 33 801 darabot értékesített, ez 16,4%-os növekedés. A márka továbbra is a személyautó- és kishaszonjármű szegmens vezetője, 26%-os piacrésszel.
– Törökország: 34 840 darab, 4,8%-os piacrész-növekedés.
– Romániában a márka 31 316 eladott darabbal (3,5%-os emelkedés) piacvezető.
44 országban jelenlévő márkaként a választék legújabb fejlesztései mindenképp a Dacia újabb sikereinek zálogát jelenthetik. Több, mint 10 éve a Dacia márka töretlenül ragaszkodik az elveihez: vonzó termék verhetetlen ár/érték arányban.
Hatékony gyártás, a Dacia sikerének egyik kulcsa
Pitestiben (Románia), Tangerben és Casablancában (Marokkó) valamint Oránban (Algéria) születnek az új Dacia modellek. Az ügyfelek egyre fokozódó igényeinek csak úgy tud megfelelni a márka, ha minden üzemegység 3 műszakban, folyamatosan termel. A Dacia egyik alapelve az, hogy amennyire csak lehet, a célpiacokhoz közel tartsa a termelést, így a különböző igények kielégítése gyorsabb és hatékonyabb lehet.
Pitesti az első üzemegység, amely a Dacia sikersztoriját írni kezdte a Logan 2004-es bevezetésével. Ma a Duster és jelenleg még a Logan MCV készül itt. Az üzem egész ipari komplexummá nőtte ki magát, helyet kapott itt karosszéria-összeszerelő részleg, mechanikus szerelősorok, központi logisztika és egy öntöde is. A piaci igények elég magasak, így a pitesti-i üzem folyamatosan teljes kapacitással üzemel.
2012-ben a Dacia folyamatos piaci sikereinek folyományaként a márka Tangerben is üzemet létesített. Itt készül az Új Lodgy, Dokker, Dokker Van, valamint az Új Sandero, a Sandero Stepway és 2017-től majd az Új Logan MCV is.
A tangeri üzem a „zéró emisszió” elvét követve épült fel, köszönhetően a megújuló erőforrások tudatos használatának. A hőenergiát a helyszínen termelik meg, az elektromos áramot pedig megújuló forrásokból termelve vásárolják. Az autógyártás történetében ez az első ilyen jellegű létesítmény. A Tangerben található gyár másik speciális tulajdonsága az, hogy nem bocsát ki ipari szennyvizet a természetbe. A kommunális szennyvíz alapos biológiai kezelés után kerül kiürítésre.
A Csoport másik ipari üzeme, a SOMACA, Casablancában található: itt készül az észak-afrikai igények kielégítésére az Új Logan, Sandero és Sandero Stepway.
A legújabb felavatott egység Oranban, Algériában van, ezt 2 éve helyezte üzembe a Csoport, és 2016 óta itt készül az Új Sandero Stepway a helyi piacra.
A közösség ereje
2004 óta a Dacia folyamatosan fejlődik és elfoglalta az őt megillető helyet az autók piacán. Ma a márka 7 modellt gyárt 4 üzemben, 44 országban forgalmazza azokat és eddig több mint 4 millió eladott darabbal büszkélkedhet világszerte. A Dacia a különböző közösségi felületein 3,3 millió rajongóval rendelkezik. Olyan aktív közösség ez, amely a márka sikereihez hihetetlenül aktívan járul hozzá.
Dacia, a márka, amely megosztásra termett
Manapság a vonzó termékpaletta nem elég a sikerhez, kell hozzá az aktív közösség ereje is. 11 évvel ezelőtt, a Logan bevezetésekor jött létre a Dacia piknik intézménye, akkor még spontán kezdeményezésre. Azóta a nyolcadik ilyen rendezvényt tartották meg Franciaországban, amelyen több mint 11 000 tulajdonos vett részt. Dániában több mint 3 000, Németországban több mint 5 500 résztvevőt látott vendégül a márka.
Azon túl, hogy a rendezvényeken szórakoztató családi programok egész sokasága várja a Dacia közösség tagjait, lehetőség nyílik eszmecserére és közös ötletelésre is a márka képviselőivel, valamint nagyköveteivel.
Franciaországban a Système Dacia platform segítségével tartja a márka a kapcsolatot a jelenlegi és jövőbeli ügyfeleivel. Ez a webes alapú szolgáltatás lehetővé teszi a véleménycserét, sőt, egyes tulajdonosok tesztvezetési lehetőséget is kínálnak az érdeklődőknek. Egy egyszerű kattintással lehet kapcsolatba kerülni a Dacia közösség tagjaival, akik közül sokan nagyon szívesen mutatják meg az autójukat és válaszolnak a kérdésekre.
A Dacia és a Drivy együttműködése újabb távlatokat nyit a márka ismertségének növelésében. A Drivy a francia piac egyik meghatározó szereplője, amely a magánszemélyek közötti autókölcsönzés területén tevékenykedik. Emellett a Dacia Jeunes program segítségével a márka a 18-29 éves korosztályhoz is tud szólni, hozzásegítve őket ahhoz, hogy könnyebben juthassanak életük első autójához. Különleges akcióik nagy sikernek örvendenek, pl.: 1€ biztosítás az első évben, ingyenes autópálya matrica, karbantartási hozzájárulás…