Közhelyszerű folyamat, már akinek. Ha jön a jó idő, ha az átlaghőmérséklet 10 fok fölé megy, máris irány a szépészet, megújulás. Mi így teszünk minden esetben, amikor már epekedve várjuk a tavaszt, a napsütést. Visszanyeri eredeti fényét projektautónk, az 1997-es Mercedes W140-es.
Nem mintha nagyon vissza kellene nyernie a fényét, ezzel sincs baj, de azért a több hónapos visszafogott használat során a garázsban pihenés velejárója a sok por lerakódása. No meg azért a megjáratások, még ha csak 10 kilométerekről is van szó, néha hozza magával a kellemetlenségeket.
Mint például a pár héttel ezelőtti szaharai por, amiből mi is kaptunk egy adagot. Hosszabb távra indultunk, de félúton vissza is fordultunk, mert erőteljes szél, valamint páralecsapódás volt a jellemző az időjárásra. Egyiket sem szeretjük, na. És ez nem rigolya, aki oldtimeres vagy youngtimeres, érti, miről van szó.
Turtle Wax hardshell-t használunk minden esetben a polírozáshoz. Nincs gépi polír, polírkorong, van helyette egy rakás mikroszálas kendő, amelyek áldásos hatást fejtenek ki ilyen esetekben.
Nem használunk magasnyomású mosót egyáltalán. Ha netán adódik 1-1 fél milliméteres lepattanás a fényezésnél, nem kell, hogy az erőteljes vízsugár nagyítsa, szélesítse a kezdeti lakkhibát. Ilyenből kevés van az S420-ason, de nem is akarjuk, hogy több, nagyobb legyen. Jellemzően az első lökhárítón, valamint az első sárvédőelemeken, illetve a gépháztető mellső részén, ívein fedezhetők fel ilyesmik, hála az égnek, nagyítóval csak.
Tehát első fázisként langyos, tiszta vízzel, szivaccsal körbemosdatjuk az autót. Bő vízzel, ha kell, többször is. Ügyelünk arra, hogy a víz ne nagyon szivárogjon be a különböző hézagokba, résekbe. Ha mégis, rögvest száraz mikroszálassal kitörölgetjük.
Miután kész az első fázis, jöhet a szárazra törlés. Ez fontos, hiszen a polírpasztát száraz felületre ildomos felvinni, hiszen úgy egyrészt hatékonyabb, másrészt sokkal hamarabb szárad.
A szárazra törölgetés után jöhet a polírpaszta felvitele, egyenletesen. A Turtle Wax polírpasztájához gyárilag jár egy vékony szivacskorong, ez ideális a procedúra levezényléséhez. Ügyelni kell arra, hogy a waxot vékony, egyenletes rétegben kenjük fel, kikerülve a króm, a gumi, és műanyag külső elemeket.
Száradni kell hagyni a polírpasztát, tapasztalataink szerint 30-40 perc után már remekül fényesíthető a karosszéria. Ezt természetesen újabb tiszta, száraz mikroszálas kendővel végezzük. Figyelni kell arra is, hogy a legkorábban felkent felülettel kezdjük a fényesítést, értelemszerűen azok a részek száradtak meg hamarabb.
Körkörös mozdulatokkal töröljük szárazra a felületeket, megvárva, míg a csillogás megérkezik. Tükörfényesre, nem is kétséges.
A polírozásba természetesen a 16 lyukú gyári felnigarnitúra is beletartozik, ezek vannak nagyjából hátra ebben a kategóriában még. Utána jöhet a krómozott elemek polírja, majd a matt, nem festett műanyagok (díszrács műanyagja, kilincsek burkolatai, és a többi) szilikonozása. Majd az enteriőr bőr- és lakkozott fa ápolása következik.
Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu
Fotó: Autóaddikt
Utómunka: Acer