A négyajtós túraautó fejlesztését a Toyota Gazoo Racing argentin részlege végzi. Ha minden a tervek szerint megy, hamarosan a Túraautó-világkupában (WTCR) is találkozhatunk majd az új versenymodellel.
Még tavaly augusztusban röppentek fel az első hírek arról, hogy a Toyota is beszállhat a TCR kategóriába, amely már eddig is sok gyártót vonzott a túraautó-versenyzésbe a megfizethető költségek és a komoly marketingérték miatt. A koronavírus-járvány okozta csúszások miatt azonban csak most jelentették be hivatalosan is, hogy a Toyota gyári sportrészlege, a Toyota Gazoo Racing az argentin leányvállalatát kérte fel a versenyautó fejlesztésére.
Nem véletlenül esett rájuk a választás, az argentinok ugyanis már az előző és a mostani Corolla szedánból is készítettek versenyautót a helyi Súper TC2000 túraautó bajnokság számára. Szakértelmüket bizonyítja, hogy tavaly az egyéni és a csapatbajnokságot is megnyerte Matías Rossi és a Toyota Gazoo Racing YPF Infinia, és idén is vezetik a pontversenyt a hivatalos Gazoo-színekben (piros-fehér-fekete) pompázó Corolla Súper TC2000-essel.
Egy ideje már nagy erőkkel zajlik az új, TCR szabályrendszernek megfelelő Corolla szedán fejlesztése, amihez minden bizonnyal a Súper TC2000-ben szerzett tapasztalatokat is felhasználják. Ha elkészül a versenyautó, és a TCR jogait birtokló WSC indulási engedélyét is megkapja, akkor a világ mind a 30 TCR-alapú túraautó bajnokságában részt vehet majd, köztük a magyar nézők által is jól ismert Túraautó-világkupában (WTCR) is.
„Büszkék vagyunk rá, hogy megkaptuk az engedélyt a központtól, és ránk bízták a Toyota új TCR-kategóriás versenyautójának homologizálását, fejlesztését, gyártását és értékesítését. Ez jól mutatja a Toyota Motor Corporation belénk vetett bizalmát, és a motorsporttal kapcsolatos tudásunk relevanciáját. Számunkra ez a megbízás nagy öröm, hiszen a mi alakulatunk lesz a felelős a Toyota közelgő bemutatkozásáért a világ minden TCR bajnokságába” – hangsúlyozta Daniel Herrero, a Toyota Argentina elnöke, és a Toyota Gazoo Racing Latin America ügyvezetője.
„Már hat év eltelt, mióta bevezettük a TCR szabályrendszert, és még mindig érkeznek új gyártók” – kommentálta a hírt Marcello Lotti, a WSC vezetője. „Üdvözöljük a Toyota érkezését, ez a gyártó az autóipar egyik legnagyobb óriása, amely mindig nagy hangsúlyt fektetett a motorsportos jelenlétébe. A TCR-koncepció sikerében egy újabb mérföldkövet jelent, hogy a Toyota Gazoo Racing Argentinát bízták meg a Corolla TCR fejlesztésével, gyártásával és értékesítésével” – tette hozzá az olasz sportvezető.
A TCR 2015-ös indulása óta immár 15 gyártó készített versenyautót ezen szabályrendszer alapján, a legyártott kocsik száma pedig meghaladja az ezret. A TCR-bajnokságok csúcsának számító WTCR-ben pilóta oldalon most is erős az argentin jelenlét, és ez a Toyota Corolla Sedan TCR érkezésével csak tovább erősödhet.
A WTCR 2021-es szezonja a koronavírus-járvány miatt még nem kezdődött el, az első versenyeket a tervek szerint június első hétvégéjén, a Nürburgring-Nordschleifén rendezik majd meg a 24 órás verseny betétfutamaként.
Egyébként nem ez az első eset, hogy a Toyota Corollát hírbe hozzák a TCR-rel: a 2019-es Tokiói Autószalonon nagy feltűnést keltett a Yokohama standján egy piros-fekete Corolla Sport TCR. Igaz, utólag kiderült, hogy az ötajtós, ferdehátú változatból készített, látványos karosszéria-szélesítésekkel és hátsó szárnnyal ellátott tanulmányt csak egy ún. show-carnak szánta a gumigyártó.