Főoldal Autó-motorsport Teljes Ford sportautó-paletta a 2019-es Goodwood Festival of Speed-en

Teljes Ford sportautó-paletta a 2019-es Goodwood Festival of Speed-en

A brit Chicester közelében megrendezett 2019-es Goodwood Festival of Speed alkalmából a Ford a leggyorsabb országúti- és versenyautóival mutatja be, mennyire sokszínű a Ford Performance kínálata.

A vadontaúj Focus ST a világhírű Goodwood Hegyi futamon debütál a helyi közönség előtt, és a vadonatúj Mustang Shelby GT500 is most mutatja meg először Európának lenyűgöző, 760 lóerős teljesítményét.

A Le Mans 24 órás futamról frissen érkezett, 66. rajtszámú Ford Chip Ganassi Racing Ford GT versenyautó is feltűnik a hegyi futamon, méghozzá azzal a speciális “ünnepi fényezéssel”, ami akkor is díszítette, amikor sikeresen teljesítette a kultikus futamot. Az M-Sport Ford World Rally csapat Ford Fiesta WRC gépe is rajthoz áll, megmutatva, mit tud a Hegyi Futam és az Erdei Rally aszfaltján és lazább útburkolatán.

A Ford 2018-as NASCAR-győztes gépe, a Team Penske Ford Fusion versenyautó is feltűnik Goodwoodban (most először Európában), a Ford Capri sportkupék 50. évfordulójáról pedig 1980-as Zakspeed Turbo Capri bemutatásával emlékezik meg a márka.

A drift-bajnok Vaughn Gittin Jr. idén is visszatér Goodwoodba Ford Mustang RTR Drift gépével, ahogy a Gymkhana TEN sztárja, Ken Block is feltűnik a híres Hoonitruck és az Escort RS Cosworth volánja mögött.

“A Ford Performance csapat egyfajta innovációs laboratóriumként és tesztlétesítményként működik, arra használva motorsport-programjainkat, hogy a Ford-vásárlóknak még izgalmasabb országúti modelleket kínálhassunk” –  nyilatkozta Leo Roeks, a Ford Performance európai igazgatója. “Legyen szó akár a Focus GT versenyautó turbólyuk-kiküszöbölő technológiájáról, ami most a Focus ST turbóreakcióit javítja, akár a Fiesta WRC minden akadályt legyűrő képességéről, ami visszaköszön a Ranger Raptor pickupból is, mindent azért teszünk, hogy a versenyszellemet az országúti modelljeinkbe is átplántáljuk.”

A kiállítás egyik sztárja a most először reflektorfénybe lépő Puma kisterepjáró lesz. A Ford-stand látogatói a vadonatúj Kuga modellt is megcsodálhatják, ráadásul a kiállítási területen rengeteg izgalmas kaland és kihívás várja őket, például jegyet nyerhetnek egy utazásra a Ford Ranger Raptorral, ami mostanra már a Forza Horizon 4 versenyszimulátorban is megjelent.

Lehull a lepel a vadonatúj Ford Focus ST-ről

A Goodwood Hegyi Futamon a hétszeres brit motorsport-bajnok, Paul Swift vezeti a vadonatúj Focus ST-t, amelynek 280 lóerős, 2,3 literes EcoBoost benzinmotorja 5,7 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az ötajtós modellváltozatot. A 420 Nm forgatónyomatékot leadó Focus ST menet közben mért gyorsító képessége még a legendás, előző generációs Focus RS-t is túlszárnyalja.

A fejlett sportkocsi-technológiák – többek közt a kettős megfúvású turbótöltés, a turbólyuk-kiküszöbölés, az opcionális Rajtautomatika és a rövid úton kapcsolható hatfokozatú sebességváltó fordulatszám-szabályozása – révén minden idők legdinamikusabb Focus ST-változatát sikerült megalkotni. Az autó egyedi futóművének, fék- és hajtáslánc-konfigurációinak fejlesztését a Ford Performance mérnökei irányították.

A Focus ST a legelső elsőkerékhajtású Ford, amelyben elektronikus vezérlésű részlegesen önzáró differenciálmű működik. Az EcoBoost motoros kivitelekhez alapáron kínált berendezés érezhetően javítja az ívmeneti tulajdonságokat és a menetstabilitást, mivel számítógépes vezérlőrendszere nemcsak gyorsabban reagál a tapadás változásaira és a vezető parancsaira, hanem arra is képes, hogy előre felkészüljön a gyors beavatkozásra.

A választható üzemmódok segítségével a vezető mindig az éppen aktuális helyzethez igazíthatja az autó működését; a Sport üzemmód egy külön erre szolgáló gombbal kapcsolható a kormánykerékről, az opcionális Teljesítmény Csomagnak pedig a kihegyezett Versenypálya beállítás is része. Az ötajtós EcoBoost változatokban alapáras Folyamatos Lengéscsillapító Vezérlésnek köszönhetően az eltérő hosszúságú lengőkarokkal kialakított hátsó futómű még hatékonyabban működik.

“A Ford GT szupersportkocsival, az F-150 Raptor pickuppal, a Ford Mustanggal és a Fiesta ST-vel szerzett összes tapasztalatunkat latba vezettük azért, hogy amikor a Focus ST vezetője padlógázt ad, igazán ‘hátba vágó’ élményben legyen része” – mondta Roeks.

Bemutatkozásakor a vadonatúj Focus ST ötajtós és kombi karosszériával, 280 lőerős 2,3 literes EcoBoost benzinmotorral és 190 lóerős 2,0 literes EcoBlue dízellel lesz kapható; mindkét erőforráshoz hatfokozatú manuális sebességváltó kapcsolódik. 2019 őszétől az ötajtós és kombi kivitelekben a 2,3 literes EcoBoost blokkhoz hétfokozatú automata sebességváltó is rendelhető lesz.

Bődületes erő: Ford Mustang Shelby GT500

Az USA-ban nemrégiben bemutatott vadonatúj Mustang Shelby GT500 most Európában is színre lép. A 760 lóerős fenevadat Goodwoodban a háromszoros drift-világbajnok Vaughn Gittin Jr. vezeti.

Minden idők legerősebb országúti Fordjában, a Shelby GT500-ban egy kézi munkával összeszerelt, kompresszoros feltöltésű, 5,2 literes alumínium blokk működik. A világ legnagyobb teljesítmény- és nyomatéksűrűségű, sorozatgyártású, kompresszoros V8-as blokkjának 847 Nm forgatónyomatéka alig 3 másodperc alatt katapultálja 97 km/órás sebességre az autót, ami 11 másodpercen belül futja meg a gyorsulási versenyek negyed mérföldes távját.

A Shelby GT500 futómű-geometriáját áttervezték, és az autó új elektronikus szervokormányt, valamint könnyített első-hátsó tekercsrugókat kapott. Az új generációs MagneRide™ felfüggesztés gondoskodik arról, hogy a gép minden eddiginél nagyobb oldalirányú gyorsulásokat is kontrollálni tudjon, ami nagyban növeli a versenypályán nyújtott teljesítményt és a magabiztos irányíthatóságot.

A versenypályán elvárt fékezőerőről masszív, az amerikai sportkupék világában eddig legnagyobbnak számító, 420 mm-es, kétrészes féktárcsák, valamint hatdugattyús Brembo féknyergek gondoskodnak. A hétfokozatú TREMEC® kettős tengelykapcsolós sebességváltó mindössze 100 ezredmásodperc alatt képes fokozatot váltani.

Ford GT Le Mans versenyautó

A múlt hónapban Le Mans-ban pályára lépő négy gyári Ford Chip Ganassi Racing Ford GT versenygépet különleges “Ünnepi Fényezés” díszítette, felidézve a márka múltbéli és jelenkori sikereit a hosszútávú Le Mans 24 órás futamon.

A 66-os rajtszámú Ford GT-t Stefan Mücke, Olivier Pla és Billy Johnson vezette Le Mans-ban, a Goodwoodi Hegyi Futamon pedig Mücke ül a volánnál; az autó fekete festése azt a Ford GT40-est idézi, amivel Bruce McLaren és Chris Amon nyerték meg a Le Mans 1966-os futamát.

A karbon-alumínium futóművel, szénszálas karosszériaelemekkel és 3,5 literes EcoBoost V6 ikerturbós motorral épített Ford Chip Ganassi Racing Ford GT teljesítménye 500 lóerő, forgatónyomatéka pedig 500 Nm.

A Ford GT versenygép a Ford GT országúti változatára épül, amelynek teljesítménye 655 lóerő, forgatónyomatéka 750 Nm, végsebessége 347 km/óra, és kihegyezett teljesítményét aktív aerodinamikai megoldások támogatják.

Az évente csupán 250 példányban készített Ford GT a világ egyik legexkluzívabb sportkocsija.

A Ford Fiesta WRC is teljesít egy szakaszt

A FIA Rally Világbajnokságon az M-Sport Ford World Rally Team versenyez azzal a Ford Fiesta WRC géppel, amelynek 375 lóerős, 450 Nm-es 1,6 literes EcoBoost motorja és összkerékhajtása lenyűgöző teljesítményt biztosít aszfalton és murván egyaránt.

Az M-Sport WRC-pilótája, Elfyn Evans most bemutatja azt a tudást, ami tavaly segített neki megszerezni első győzelmét a Dayinsure Wales Rally GB futamon; Evans mind a Goodwood Hegyi Futamon, mind pedig az Erdei Rallyn rajthoz áll az autóval.

Csapattársa, Teemu Suninen a múlt hónapban eddigi legjobb teljesítményét nyújtva összetettben második helyezést szerzett a Szardínia Rallyn a Ford Fiesta WRC-vel. Evans és Sunninen jelenleg a negyedik, illetve ötödik helyen állnak a bajnokság egyéni tabelláján.

A Ford Fusion NASCAR versenyautó Európában

Bár jóval otthonosabban mozog hazai környezetében, az amerikai 600 mérföldes (965 kilométeres) ovál pályákon, a Team Penske Ford Fusion NASCAR versenyautó az 1 mérföldnél alig hosszabb hegyi sprintre is benevez, hogy ízelítőt adjon a nézőknek a Ford egyik legsikeresebb motorsport-programjának hangulatából.

NASCAR-gépként a 22. rajtszámú Team Penske Fusion hű maradt a pálya-versenyzés gyökereihez: autójukat egy 775 lóerős, 718 Nm forgatónyomatékú, 5,8 literes Ford V8-as blokk hajtja.

Az acélvázas, kézzel gyártott karosszériájú, Penske-futóműves Team Penske Fusiont a goodwoodi fesztiválon az amerikai Billy Johnson, minden idők legsikeresebb IMSA Continental Tire Championship pilótája vezeti, aki legutóbb, 2016-ban egy Ford Mustang Shelby GT350R-C géppel nyert bajnoki címet.

Zakspeed Turbo: a Capri dicső emlékezete

A kultikus Capri kőkemény versenyváltozata, a tűzokádó Zakspeed Turbo Capri a német DRM túra- és sportautó-bajnoki versenysorozatokhoz épült, és 1981-ben Klaus Ludwig ezzel az autóval nyert a 2. csoport bajnokságában.

Az 1,7 literes turbómotort egy Cosworth BDA erőforrásból fejlesztették ki, aminek alapja a Ford akkoriban használt 1.3 Kent motorja volt; ezzel az erőgéppel a Zakspeed Turbo Capri 540 lóerőt és 482 Nm forgatónyomatékot produkált.

A DRM bajnokságban 1980 és 1982 között versenyzett gép tulajdonosa és pilótája Goodwoodban Peter Mücke, a Mücke Motorsports alapítója és Stefan Mücke édesapja.

Az 1969-ben bemutatott Capri modellből a gyártás 17 éve alatt több mint 1,9 millió darabot adott el a Ford.

Újra a pályán a közönség kedvencei: Block és Gittin Jr.

A hihetetlenül népszerű autóőrültek, Ken Block és Vaughn Gittin Jr.egyedi építésű Ford-izomautókkal térnek vissza a Goodwood Hegyi Futam és az új drift-bemutatótér, az Aréna aszfaltjára.

Block gépe, az 1977-es Ford F-150 Hoonitruck most először csillogtatja meg élő közönség előtt 914 lóerejét, 952 Nm forgatónyomatékát és rally-fejlesztésű összkerékhajtását.

A Gymkhana TEN videóban tavaly feltűnt járműben található az autóipar történetének legnagyobb, 3D fémnyomtatással készült alkatrésze. A Ford Performance mérnökei közösen dolgoztak európai Ford-kutatómérnökök egy csapatával az alkatrész megtervezésén és szerkezeti elemzésén. A németországi RWTH Aachen egyetem munkatársaival együttműködve építette meg a csapat azt a bonyolult formájú alumínium szívócsonkot, ami a turbótöltőktől a hengerekhez szállítja a levegőt.

Szintén Goodwoodban debütál Block új Ford Escort RS Cosworth Widebody “Cossie V2” gépe is. A drámai stílusú retro modellt azt követően építették, hogy 2018 nyarán Block 1991-es Ford Escort Cosworth A-csoportos rallyautója egy futam során kigyulladt és porig égett. A mostani, szélesített futóműves, WRC-stílusú karosszériával épített gépet egy 317 lóerős Ford Cosworth 2.0 blokk hajtja.

Gittin Jr. autója, a Mustang RTR Spec 5-D ugyanaz a rekorder gép, amivel tavaly a világ első pilótájaként 13 mérföldön át driftelt a legendás Nürburgring Nordschleife versenypályán.

A kifejezetten a Formula Drift futamokra épült, karbonszálas karosszériájú, egyedi Mustangban egy 5,0 literes Ford Performance Aluminator XS V8 motor működik Vortech JT kompresszorral; az erőforráshoz egy hatfokozatú, szekvenciális Pfitzner Performance sebességváltó csatlakozik.

Ranger Raptor off-road

Az új Ford Ranger Raptor Európa legkelendőbb pickupjának legkeményebb és legnagyobb teljesítményű változata. Az autót a Ford Performance az igazán elhivatott off-road rajongók számára fejlesztette ki, ezért a Ford 2,0 literes EcoBlue dízelmotorjának biturbó változatával szerelték fel, amely egy új, 10 fokozatú automata sebességváltón keresztül adja le 213 LE teljesítményét és 500 Nm forgatónyomatékát.

Paul Swift precíziós pilóta mutatja be, mire képes az impozáns megjelenésű, extrém stílusú, egyedi Ford Performance futóműre ültetett Ranger Raptor a goodwoodi Off-Road Arénában.

Július 2. óta még több off-road rajongó élvezheti a Ranger Raptor tudását, hiszen ekkor jelent meg a modell az Xbox világméretű versenyszimulátorán, a Forza Horizon 4. játékban. A Ranger Raptor volt a világ első járműve, amely egy videojáték-fesztiválon, a kölni Gamescom rendezvényen mutatkozott be.

“Van valami különleges ebben a rally-stílusú pickupban, ami a világ autósait és játékosait egyaránt magával ragadja,“ vélekedett Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. “Remekül odaillik a virtuális Ford-garázsba, és biztosak vagyunk benne, hogy a játékosok nagyon élvezik majd a Ranger Raptor országúti és terepképességeit.”

A Ford standján mutatkozik be a Puma és a Kuga

A Ford Performance standjára látogatók az elsők között élvezhetik a nemrégiben bemutatott vadonatúj Ford Kuga SUV és az új Ford Puma SUV-ihletésű crossover látványát.

A karcsú és tágas, vadonatúj Kuga különleges formatervvel és a Ford eddigi legszélesebb elektromos hajtási palettájával lép piacra. A modellváltozatok közt megtalálható a Kuga Titanium, a Kuga ST-Line és a Kuga Vignale, és a vásárlók a fejlett hibrid hajtások széles kínálatából választhatnak, amelyek példátlanul alacsony üzemanyag-fogyasztást biztosítanak.

A karizmatikus Puma modell lenyűgöző külső formavilággal, kategóriaelső, kompromisszumoktól mentes csomagtérrel és kifinomult mild hybrid hajtással áll reflektorfénybe.

Azok a játékosok, akik a legjobb köridőt érik el a Ford-standon felállított Forza Horizon 4 konzolokon, tovább versenyezhetnek egy lendületes autózásért Paul Swift oldalán a Ranger Raptorban, illetve lecsúszhatnak a stand oldalán felállított gyors és lélegzetelállító Ford Performance-csúszdán.