Főoldal Bemutatók Peugeot Testközelből a faceliftes, frissült Peugeot 508

Testközelből a faceliftes, frissült Peugeot 508

Kettő éve, 2012-ben érkezett meg az (akkor) új Peugeot 508 modell – az autó egyfajta előszeleként debütált a Peugeot 208. Mivel a harmadik legfontosabb szegmens a piacon a felső-középkategória, ezért nem is lehetett kérdés, hogy a márka tervezőmérnökei ne rukkoljanak elő folyamatosan valami újjal.

peugeot_508_magyarorszagi_bemutato_001

Csakúgy, mint most is, 2014-ben: megérkezett a ráncfelvarráson átesett vadonatúj Peugeot 508, illetve 508 SW. A hazai menetpróbán jártunk, s összefoglaljuk tapasztalatainkat.

A Peugeot 508 2014-es modellfrissítése alapvetően néhány főbb részletet érint. Három változat érhető el továbbra is, konkrétan a szedán, a kombi, illetve a terepes jellegű RXH áll a vásárlók rendelkezésére a márkakereskedésekben. Az új Peugeot 508 méretei is szinte változatlanok maradtak – vessünk egy pillantást a konzervatív és egyben igen elegáns vonalvezetésű szedánra: 2.82 méter tengelytáv, 1.83 méter szélesség, 1.45 méter magasság és 4.83 méter hossz. A szakavatottabb olvasók bizonyára észrevették és tudják, hogy az autó hossza minimálisan növekedett, konkrétan 3.8 centiméterrel – ennek oka az újragondolt kialakítású lökhárító.

Továbbra is tekintélyes csomagtér áll rendelkezésre, a feljebb már említett szedán kapcsán 515 literes befogadóképességről beszélhetünk (bővíthető 958 literig), illetve 550 literes alaphangon a kombi (SW) verzió rakfelülete, mely másfél köbméteresre, egészen pontosan 1598 literesre bővíthető.

Vizsgálódjunk most az új, 2014-es évjáratú Peugeot 508 külső változtatásai kapcsán! Szembetűnő egyértelműen a laposabb motorháztető kialakítása, míg a fényszórók is újra lettek gondolva. LED, vagy halogén alapú opciók közül lehet választani, természetesen tartozék a LED nappali menetfény is.

Ki kell emelni mindenképp az új Peugeot 508 jelentős optikai elemének megújulását, az alsó műanyag betétek készültek új megközelítések szerint. Mindez a viszonylag csekélynek tűnő, ám annál jelentősebb külcsín-változtatás pont idejében érkezett, modernebb, a mai kor elvárásainak megfelelőbb lett, ráadásul a hűtőmaszk közepére applikált Peugeot-embléma is teljes mértékben hordozza a jelenlegi márkaarculat lényegét; igaz ez egyébként az egész orrkiképzésre is.

Futómű tekintetében az első felfüggesztés továbbra is Pseudo MacPherson alapú, mindez az általános modelleknél, illetve az RXH-nál is megtalálható. Viszont újdonságként a prezentáción bemutatásra került a VH10 dupla háromszög lengőkaros első felfüggesztés, melyet jelenleg a 2 literes, 180 lóerős BlueHDI csúcsmotorral szerelt modell kap, illetve a GT-be is ezt a rendszert építik be. A hátsó felfüggesztés változatlan maradt a megújult Peugeot 508 modelleknél, tehát az RS30 kódjelű multilink többlengőkaros futóművel találkozhatunk.

Manapság kiemelt hangsúlyt kapnak az innovatív, fejlett technológiás megoldások az autógyártásban – nem kivétel ez alól a Peugeot sem. A Peugeot 508, mint zászlóshajó, e szellemiségnek adózva számos fejlett vezetéstámogató rendszert tartalmaz: 7 colos SMEG+ kapacitív LCD kijelző jelenti az infotainment középpontját. A panel 800×480 felbontásra képes, elérhetünk innen fontos funkciókat, mint például a klímaberendezés szabályozása – ez amúgy a „hagyományos” gombokkal is elérhetőek. Az autóról érkező információk is ide futnak be, választhatunk pontos és gyors navigációs rendszert (teljes Európa térképpel gyárilag), a beépített USB aljzaton keresztül csatlakoztathatjuk iOS vagy Android alapú mobileszközünket, és rendelkezésre áll az Audiostreaming funkció is, melynek segítségével azonnal beolvassa a rendszer akár az iPhone-on, vagy iPad-en tárolt multimédiás hangfájlokat. Ráadásul, ha épp fotók böngészéséhez lenne kedvünk, álló-parkoló helyzetben ezt is megtehetjük.

Rendelkezésre áll továbbá tolatókamera első és hátsó radarokkal, holttér figyelő rendszer, illetve minden szögből derekasan látható színes, vetített kijelző is a sofőr rendelkezésre áll. A sebességtartó automatika programozható, választható kulcs nélküli indítás (indítógomb a bal szélen), a menetbiztonság további fokozásáért az automatikus távfény kapcsolás, illetve a keréknyomást ellenőrző rendszer felel. Utóbbi szériatartozék.

Kiemelkedően kényelmes autó volt eddig is a felső-középkategóriás Peugeot 508, nincs ez másképp a ráncfelvarrás után sem. A négyzónás klíma lefedi a célirányos igényeket, hozzá programozható kiegészítő hűtést-fűtést is választhatunk. Az ülések ülőlapjainak hosszúsága állítható, csakúgy, mint a beépített deréktámasz, igaz, ez már elektromosan szabható testre. Akinek mindez nem lenne elegendő, rendelhet elektromos, több fokozatú derékmasszázst, illetve rendelkezésre állnak a programozható, szintén elektromosan állítható ülések is. Akár nappa bőrkárpittal is – itt kihangsúlyozásra került, hogy a Peugeot modelleknél (így a Peugeot 508 esetében is) kiemelt szempont a tartósság. Az ülésekre kivetítve például a bőrözés egyedi jellegű, sűrű varrással készül, melynek célja nem csak az, hogy kellemes esztétikai látványt nyújtson, hanem az is, hogy pár év elteltével ne fáradjon meg a felület, ne látszódjanak a nagyobb ráncok. Így az autó akár 5-6 éves korában is újszerű maradhat. A Peugeot 508 kombi (SW) modellnél rendelhető motorizált csomagtér ajtó is, illetve nagyméretű panoráma üvegtető növeli az amúgy sem csekély belső teret vizuálisan. Az audio élményről 7.1-es JBL erősítőrendszer gondoskodik.

A Peugeot 508 hazai bemutatóján kizárólag gázolajos egységekkel szerelt autókat lehetett próbálni – ennek megfelelően mi is ezzel folytatjuk a cikket. Két friss motorverziót hozott a frissítés, nevezetesen az új, 2 literes BlueHDI motorizációk jelentenek e téren újítást. 150, illetve 180 lóerősek ezek az erőforrások, 370 és 400 Newtonméteres csúcsnyomatékkal, Dtop&Start rendszerrel, SCR katalizátorral, akár új fejlesztésű EAT6 automata váltóval (180 LE-s változat), és mindössze 4.1 literes, gyártó által megadott átlagfogyasztással (150 LE-s változat). A BlueHDi technológia alkalmazásával nem romlik egyáltalán a motorok hatékonysága, mégis környezetbarát marad – hangsúlyozták a sajtótájékoztatón. S ami még lényeges: a jelenlegi EURO5 szabványról jövőre tér át a Peugeot a teljesen új, EURO6 motorok alkalmazására.

Új EURO6 szabványú benzinmotorok is bemutatásra kerültek a Peugeot 508 hazai sajtótájékoztatóján. Az eddigi 1.6 literes 156 lóerős THP aggregát továbbfejlesztett változata a hasonló hengerűrtartalmú, ám 9 lóerővel izmosabb variáció, 240 Newtonméter csúcsnyomatékkal, Start&Stop technológiával. Az üzemanyag-fogyasztás mindössze 5.6 liter/100 kilométer átlagban a gyártó adatai szerint, ez pedig 25 százalékos csökkenést jelent a korábbi, 156 lovas THP-hez képest.

Sajnos az általunk próbált Peugeot 508 SW nem az új EAT6 automatával volt felszerelve, hanem még az AM6-tal – ennek ellenére különösebb hátrányt nem érzékeltünk ebből kifolyólag. Viszont a japán illetőségű Aisin által szállított EAT6 a korábbi AM6 továbbfejlesztése, 90 százalékban új alkatrészekkel, 15 százalékkal kisebb belső súrlódással, gyorsabb kapcsolási reakciókkal, kisebb csúszású kuplunggal és minimális többletfogyasztással a manuális verzióhoz képest: óvatos becslések szerint ez mindössze plusz 0.1-0.3 decilitert jelent 100 kilométerre átlagolva.

Egy újdonságnál sarkalatos és egyben fontos tényező az árképzés. A Peugeot 508 induló akcióval kedveskedik magánügyfelei számára, ez azt jelenti, hogy az Access felszereltségű, 1.6 literes, 120 lóerős VTI benzinessel felvértezett modell 5 770 000 forintba kerül listaáron. Ennek ellenére a legnépszerűbb változat – itt már bejönnek a flottavásárlások is – az Active csomagos, 2 literes, 140 lóerős HDi alapú verzió 7 130 000 forintot kóstál. Mindemellett a Peugeot kedvező ajánlatokkal várja a céges vásárlókat (kedvező TCO, akciós THM finanszírozás esetén, és a többi).

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI