Unalomig ismételhetjük: a SUV szegmens térhódítása folyamatos, s egyre inkább a paletta bővülését lehet konstatálni. Nyilván nem csak Európában, hiszen elegendő arra gondolnunk, hogy maga az egész stílusirányzat a tengerentúl szülötte.
A Kia viszonylag friss márkának tekinthető Magyarországon, bár korai fecskeként néhány modell (az akkori Mazda 121 és Ford Festiva utódjaként érkező Pride, vagy a még későbbi Rio kettő példát kiragadva) feltűnt idehaza is az utakon, sőt, a mai napig futnak az utakon ezekből a modellekből.
Mivel köztudott, hogy a SUV, azaz a családi szabadidőautó kategóriát a prémium márkák modelljei uralják, ezért nem volt kifejezetten egyszerű feladata a Kia tervezőmérnökeinek, amikor az új Sorento skicceit papírra vetették. Érezhető, hogy az ügyfelek minden esetben elvárják a kiemelkedő minőséget, akár a felszereltség, akár az anyaghasználat terén – mindezeknek a kritériumoknak pedig meg kell, meg kellett felelni.
Az új Kia Sorento formaterve nem hagy kívánnivalót maga után, pont olyan, amilyennek lennie kell 2015-ben egy SUV-nek. Modern, és agresszív – ezt így is definiálták a prezentáción, nem véletlenül. A hangsúlyos hűtőmaszkba szinte beleolvadnak a fényszórók, a jellegzetes Kia-elemek itt máris megtalálhatók (beömló krómkerete, nagy és figyelemfelkeltő ködlámpafészek-Kialakítások, már-már tolakodóan előtérbe helyezve a dinamizmust, sportosságot, lendületet. S persze mellé a fiatalos átlényegülést is.
Oldalvezetés tekintetében is klasszikusnak mondható az új Kia Sorento, a jól ismert szabadidőautós fazon köszön vissza, prémiumjelleget hordozva, sok krómberakással az ajtók öv- és tetővonalát, valamint a küszöbdíszítéseket is beleértve. Markáns jegyeket hordoz tehát az egész formaterv, melyekből a far Kialakításánál sem fukarkodtak, egyértelműen felismerhető a Kia-jelleg.
Minőségi alapanyagokból építkezik az új Kia Sorento enteriőrje is, letisztult, vízszintes elhelyezéssel operáltak a kezelőszervek, műszeregységek Kialakításánál. Így ténylegesen minden elérhető és jól látható, erre rá is igazolt a rövidke menetpróba: gyakorlatban sincs semmiféle hiányérzete a sofőrnek az első megtett néhány kilométer után. Persze majd átfogó tesztek alá vetjük az autót, s akkor sokkal komplexebb lesz a kép, egyértelmű. Fontos említést tenni a pakolhatóságról is, a csomagtér alaphangon 660 literes, viszont ha 7 személyessé bővítünk, már csak 142 literrel gazdálkodhatunk, s mellé jónéhány rekesszel, zsebbel, amelyek egy jól betervezett kiruccanáshoz mind szükségeltetnek.
Bőséges helykínálat, kategóriáján belül átlagosnak tűnő rugózási komfort, könnyed kezelhetőség jellemzi tehát az első benyomások után a Kia Sorento sorban harmadik generációját, a 2 literes CRDI gázolajos aggregát-6 gangos automataváltó kombináció optimális áttételezéssel, kellően jó erőátvitellel mozgatta a közel 2 tonnás (1844 kilogramm száraz tömeg) kocsiszekrényt. A kormányzás direktnek tűnt, a súlyeloszlásból és a kocsiszekrény Kialakításából adódóan érezhető volt némi imbolygás elenyészően – 5, vagy 7 személlyel nyilván romlik a helyzet, meglátjuk később.
Jelenleg kétfajta motorral kapható idehaza a Kia Sorento, 2, illetve 2.2 literes CRDI dízelekkel. Előbbi 150, utóbbi 197 lóerő leadására képes, a belépőszint 7 999 900 forintot kóstál a 2 literes CRDI motorral szerelt, EX BASE felszereltség esetén. A legvaskosabb árat az EX PREMIUM csomagos, 2.2-es CRDI-vel szerelt verzió kapta, 9 770 000 forintért vihető haza. Mint minden Kia termék esetében, jelenleg is érvényben van a 7 év / 150 ezer kilométeres garancia.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony, Canon, Camera Kft. Utómunka hardver: Acer, ASUS