Jól áll az Alfa Romeonak, hogy nem rúgja-bontja fel a tradíciókat a korábbi szellemiség tekintetében. Azzal a szellemiséggel paktál a mai napig a márka, amely éltetni tudja az autózás olyan élményelemeit, amelyre végredeményben – egyediséget tekintve – csak az olaszok képesek. Akár itt, a Fiat konszernen belül (Alfa, Maserati, s azért soroljuk nyugodtan ide a Ferrarit is). Alfa Romeo Giulia 2.0 teszt.
Bár sajnos vagy nem sajnos: nem a Quadrifoglio verziójú Giulia járt teszten nálunk a maga A oszlop alá biggyesztett lóheréjével, az Alfa Romeo Giulia 2.0 így is megdobogtatta szívünket. Már akkor, amikor Üllőn átvettük a jelenlegi partnerkereskedéstől.
Azért igazi ferraripirosban, vagy a klasszikus alfakékben jobban mutat az egész koncepció, de végülis „csak” egy alapfelszereltség Giuilia-t dobott most a gép, ahhoz meg jól megyeget az amúgy kellemes ezüstszürkés árnyalat, nemde? Meg amúgy is: ennek a formatervnek minden remekül áll, na.
Nem vadonatúj modell a Giulia, de amint feljebb már említettük: a klasszikus koncepció érződik, nagyon is, ami tulajdonképp időtálló teljesen. Ha mondjuk a 164-es előttünk van, máris érthető az evolúció, meg maga az időtállóság is: klasszikus limuzinforma (pontosan így a Giulianál is), lekerekített sarkok, hangsúlyos, Alfa-védjegyzett hűtőmaszk, és még sorolhatnánk.
Hűen a hagyományokhoz. Le sem tagadhatná, hogy ő egy Alfa
A tesztelt Alfa Romeo Giulia 2.0 frontrésze alapvetően 3 beömlőből áll, a középső, mint markáns Alfa-szimbólum van jelen; a fényszórók burkolatai pedig olyannyira észrevétlenül olvadnak bele környezetükbe, hogy észre sem vesszük. Az egység gyönyörű, álmodni sem lehet szebbet, ráadásul komplexitása pont az egyszerűségében rejlik.
Oldalnézetből jön az igazi Alfa Romeo limuzinforma, méretes oldalablakfelületekkel, de nagyobb arányú homogenitást sugalló oldalidomokkal. Jól van ez így, hiszen a sportosságot leginkább a vékonyra húzott oldalablakoknak kell tükrözniük, de azért némi törésvonal jól megfér a kasznin, még így, oldalirányból is. A felnik is jól eltaláltak, a márka itt sem lépett túl nagyot a korábbiakhoz képest, de nem is kellett.
Tehát az Alfa Romeo Giulia 2.0 külalakja mondható csillagos ötösnek, ebben a kategóriában, ebben a közegben mindenképp ez az elvárt. Ja, és persze a farrész sem vall szégyent, semmiben sem fogja vissza a harmóniát: hangsúlyos, felfelé húzott rajzolatú lámpaburák, lényegre koncentráló kialakítás a jellemző részletek.
Közel a prémiumhoz
Jól látszik, hogy az Alfa Romeo Giulia 2.0 próbálja magára vetíteni a prémiumszegmens szellemiségét. Sikerül is, mert a beltér megfelelően jó minőségű anyaghasználattal épül fel, a kialakítások ergonomikusak, a váltó karja pedig erőteljesen hajaz a bajor prémiummárka általi megvalósításoknak.
Ez persze mind külsőség, de jó érzés, hogy a klasszikus, nagybetűs fapadosság optimálisan lett megkeverve egy nagy adag prémiummal. Ahogyan kell manapság, pont úgy.
Az Alfa Romeo Giulia 2.0 első ülései átlagosak, mind kényelem, mind sportosság tekintetében. Az oldaltartás remek, a háttámlák szintén jól fognak, a párnázottság is jó puha-kemény arányú. A hátsó ülőpadok keskenyek, viszont cserébe nagy lábtérérzetünk van, amihez egyébként az autó tengelytávja is hozzájárul.
A ki- és beszállás – főként hátul, a csapott tetőív miatt – nehézkes lehet, amolyan sportkupés: ennek megfelelően a hátsó traktus fejtere visszafogott, 180 centis magasság felett már érezhető is.
Sportosság a lételeme, hiszen olasz
2 literes turbótöltött sornégyes benzinmotor került az Alfa Romeo Giulia 2.0 orrába. Az erőforrás kerek 200 lóerős teljesítménye (5000 RPM-en) jól mozgatja a kasznit, az erőátvitel pedig a hátsó kerekekre koncentrálódik egy 8 sebességes automataváltón keresztül.
A 330 Newtonméternyi (1750 RPM-től) nyomatékot viszont úgy adja le a hajtáslánc a hátsó kerekekre, hogy nem lehet kiiktatni az állandó menetstabilizátort. Ezt furcsálltuk, ugyanis az Alfa Romeo nem erről szól, ,még akkor is, ha „csak” egy 2 literes, „csak” egy 200 lóerős verzióról van szó. Így tehát nincs az a legendás játékosság, düh, nyers erő, amire mondjuk egy 164-es V6 3 literes motorral simán képes volt, ráadásul hasonszőrű teljesítmény mellett.
Városi felhasználás mellett az Alfa Romeo Giulia 2.0 simán behörpintett 10-11 litert 100 kilométerre átlagolva, míg országúton, 90 kilométer/órás tempó mellett megállt a fogyasztás 6 liter környékén.
2019 Alfa Romeo Giulia 2.0 specifikációk
Motor
Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor
Lökettérfogat: 1995 cm³
Maximális teljesítmény: 200 LE @ 5000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 330 Nm @ 1750 ford./perc
Erőátvitel: hátsókerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4640 mm
Szélesség: 1860 mm
Magasság: 1426 mm
Tengelytáv: 2820 mm
Első gumik mérete: 225/40 R19
Hátsó gumik mérete: 225/40 R19
Tömeg, üresen: 1410 kg
Megengedett össztömeg: 2015 kg
Csomagtartó mérete: 480 liter
Üzemanyagtartály mérete: 58 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 235 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.6 s (gyári), 6.9 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 7.8 l/100 km
Országúti: 4.9 l/100 km
Vegyes: 6.9 l/00 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 6.7 l/100km
Országúti: 5.4 l/100km
Vegyes: 5.9 l/100km
CO2 kibocsátás: 154 g/km
Bővebb információ az Alfa Romeo magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
Fotó: Autóaddikt.hu
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer