Túl hivalkodó, és még inkább sportos a TT? A hagyományos A4 túl klasszikus vonalvezetésű, amolyan konzervatív választás? Nincs probléma: az arany középutat egyértelműen az Audi A5 Coupé jelenti, a felső-középkategória egyik leginkább szerethető, ultramodern gyöngyszeme.
Nem újkeletű találkozásunk az Audi A5 Coupé-val, ugyanis néhány héttel ezelőtt a Hungaroringen egy Porsche Hungaria által levezényelt pályanapon egyebek mellett ezt a modellt is kipróbálhattuk. Nyilvánvaló, hogy a prezentált felhozatalból – az R8-at leszámítva, bár azt nem vezettük – egyértelműen ez a modell vitt a prímet. Nyilván versenykörülmények közt nyomába sem tud érni mondjuk egy széria Octavia, vagy akár egy Leon sportosabbra gondolt verziója; az Audi A5 Coupé összkerékhajtással (quattro) lehengerlő volt. Pont ott, ahová alapjaiban véve tervezték.
Ne szaladjunk ennyire előre, hiszen az Autóaddikt.hu sémája alapvetően először a külcsín, aztán a belbecs (a cikkek felépítését tekintve). Úgyhogy csapjunk be a küllem taglalásába.
Letaglózóan letisztult – a szó jó értelmében – formát kapott az Audi A5 Coupé, mellőzve minden felesleges sallangot, túlgondolt részletet. A konzervatív A4-vonalvezetés elemekben azért megmaradt, szemből tekintve akár az is lehetne, de mégsem: a hűtőmaszk sziluettje ugyan hasonló, de a krómozott keresztcsíkozás, valamint a ködlámpafészkek alá húzott ezüst elválasztó vonal mind arról árulkodnak, hogy itt bizony valami egészen más történettel állunk szemben. A fényszórók íveltek, kissé morcosra húzottak, a mellső sárvédőívek tekintélyes félkört írnak le, bőven befogadva a 18-as keréktárcsákat.
Összetéveszthetetlen formaterv
Oldalnézetből már látszik a kupé jelleg, a kétajtós kivitel, magasra húzott övvonalakkal, krómberakással, valamint az S line plakettel egyetemben már egyértelmű: ez itt az Audi A5 Coupé teljes életnagyságban. A tökéletes összképhez némi ültetés is társul az imént említett S line-nak köszönhetően, némi fénytörést produkáló törésvonal-vezetés, és máris megvan az összetéveszthetetlen Audi-tálalás.
Visszafogott, mégis sportos az Audi A5 Coupé far-kialakítása, megkapjuk párban a kipufogóvégeket, a vékonyra rajzolt helyzetjelző-zárófény lámpaburákat, s némi légterelő szárnyra emlékeztető csomagtérfedél kialakítást.
Az enteriőrben felejtsük el a visszafogottságot!
A kormánykerék jobban nem is simulhatna kézbe, vaskos fogással, alsó kiegyenesített ívvel rendelkezik, a központi műszeregységet abszolút nem takarja ki még akkor sem, ha a legextrémebb állásba helyezzük.
Az analóg kijelzőket szinte el is felejthetjük, a főkonzol két oldalán találkozhatunk csak mutatókkal (hűtővízhőmérséklet és üzemanyagszint). A középre helyezett kijelző rendkívül impozáns, végtelen beállítási opcióval bír.
Nekünk a teljes navigációs térkép kijelzés tetszett a legjobban, így ténylegesen minden szem előtt volt, ami a megtervezett úthoz és a kapcsolódó információkhoz volt köthető. Tulajdonképp átköltöztettük az egészet a központi infotainmentről, ott meg másnak lett helye rögvest (audio).
Amilyen visszafogott tud lenni az Audi A5 Coupé országúton, annyira át is tud alakulni – már autópályán is. Bár hazai vizeken teszteltünk, ezért a végsebességet nem tudtuk ellenőrizni, hiszünk a gyári adatoknak; minden adott a combos tempóhoz. Tesztautónkban 254 lóerős négyhengeres turbótöltött TFSI benzinmotor dolgozott, 5000-6000 RPM-en leadva a legnagyobb teljesítményt.
A társított 370 Newtonméteres nyomaték sem utolsó, főként, hogy a kellemesre hangolt turbónyomásnak köszönhetően már relatíve alul, 1600-nál érkezik az elszánt erő, mely 4500-ig ki is tart.
Pályára termett, de ha kell, derekasan teljesít a hétköznapokban is. Pedig nem sportautó alapvetően
Fentebb írtunk a végsebességről, sajnos a Hungaroring egyenesében sem sikerült beirányozni a 250 kilométer/órát, az 1-es kanyarig elért maximumunk 208 kilométer/óra volt. Ugyanakkor ez is illusztris eredmény, tekintve, hogy szinte álló helyzetbe visszalassítva indultunk neki minden esetben a célegyenesnek.
2016 Audi A5 Coupé 2.0 TFSI quattro S tronic specifikációk
Motor
Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor
Lökettérfogat: 1984 cm³
Maximális teljesítmény: 254 LE @ 5000-6000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 370 Nm @ 1750-2500 ford./perc
Erőátvitel: összkerékhajtás, hétfokozatú duplakuplungos automataváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4673 mm
Szélesség: 1846 mm
Magasság: 1371 mm
Tengelytáv: 2764 mm
Első gumik mérete: 245/40 R18
Hátsó gumik mérete: 245/40 R18
Tömeg, üresen: 1500 kg
Megengedett össztömeg: 2000 kg
Csomagtartó mérete: 465 liter
Üzemanyagtartály mérete: 54 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 250 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 5.8 s (gyári), 5.7 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 8.3 l/100 km
Országúti: 5.1 l/100 km
Vegyes: 7.0 l/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 7.6 l/100km
Országúti: 4.8 l/100km
Vegyes: 5.8 l/100km
CO2 kibocsátás: 132 g/km
Bővebb információ az Audi magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony, Canon, Camera Kft. Utómunka hardver: Acer, ASUS