Egy korall narancs színű csodáról szól ez az írás, amit nem csak szemet gyönyörködtető Dynamic-design 18-as kontrasztszürke felnije, S line emlémája, matt platinaszürke hatalmas hűtőrácsa, krómozott kipufogó végei és szürke/fekete/narancs varrású üléskárpitja emel ki a többi autómárka közül, hanem Audi hangrendszere, smart phone rendszere, egyedi Audi drive select futóműve szabadonfutó rendszerrel, praktikus vezetőinformációs rendszere és külső optikai csomagja.
Ez utóbbi miatt igazán versenyképes lett az olasz tervezők Maserati, Lamborghini álommasináival. Az Audi konszern termékei, ami fejlődésen keresztül mentek az elmúlt 30 évben az példa nélküli. A semmiből vált minden korosztály luxuslimuzinjává, olyan márkákat utolérve, mint az Alfa-Romeo, Citroen, Mercedes-Benz, Fiat, Ford, Skoda. Sőt, ezek többségét le is hagyta.
Az általunk tesztelt négy karikás szériafelszereltségéből néhányat csak azért említünk meg, hogy tudjuk mi az alap Audiéknál, amit mindenki megkap, függetlenül attól mely optikai csomagért szurkol le több millió forint extrát. Hiszen a start/stop automatika és energia visszanyerés, a térd légzsák, a függönylégzsákok elöl és hátul, illetve oldallégzsákok, a fékbetét-kopás kijelző rendszer, az abroncsnyomás jelző, az 5,8”-as kijelző nem akármelyik márkatársban található meg, mint alapfelszereltség.
Mindent a biztonság érdekében
Ez nem csak a tanuló vezetőnek, hanem épp a gyakorlott, de fáradt sofőrnek is jól jöhet egy baleset elkerüléséhez.
És ugyanezen megfontolásból létezik a hátsó keresztirányú forgalmi asszisztens, amely nem csak a mögöttünk levő területet pásztázza, hanem bármelyik oldalról nagy sebességgel érkező autóra is figyelmeztet, mert „ő hátul jobban látja” a gyorsan közeledő tárgyat, mint mi az első vezető ülésből.
Elkerülhető a legtöbb baleset?
Az elindulásos és megállásos közlekedésben az adaptív cruise control a rendszerhatárok keretein belül a megállásig fékez és azután megfelelő feltételek esetén elindít. Ha a vezetőnek nem tetszik a computer és radar által összeállított kombó akkor persze bármikor kikapcsolhatja a rendszert és újra átveheti a gépjármű irányítását.
Összefoglalva: a hűtőrácsba szolidan eltelepített radar és a tempomat úgy dolgozik össze, hogy egy robotizált autónk van! Menet közben állítható a távolságtartó tetszésünk szerint és ha egyszer beállítottuk, akkor teszteljük nyugodtan.
Mi leteszteltük! Beállítottuk a sebességet 140-re. Ezt a 140 felett a műszerfalon egy pici piros LED mutatta. Ez azt jelenti a gyakorlatban, ha nem lett volna előttünk kocsi akkor 140-el haladtunk volna. De folyamatosan haladt a kocsisor nagyjából 55-70 km/h tempóval. Így történt, hogy Érd felé a Budaörsi majd Balatoni úton egészen Érdig hozzá se értünk se a gázpedálhoz se a fékhez.
A rendszer többször megállította a kocsit akadálykor vagy például a tóérberki lámpánál, majd ahogy indult a forgalom és tisztult előttünk az autóáradat, haladtunk mi is. Persze a csúcsforgalom nem engedte a rendszerünket 70 fölé gyorsítani.
Könnyű megszokni a jót a Q2 esetében
Mindezen rendszerek megszokást és jó beállítást igényelnek, tehát nyilván nem lehet 5 perc alatt elsajátítani alkalmazásukat és megszokni őket. Viszont néhány nap alatt megszerethető a dolog és lehet, hogy utána e nélkül már nem is tudunk élni.
Sosem gondoltuk volna, hogy 2017-ben még létezik Trabant is, de már Audi Q2 FSI S-line is beszerezhető.
Ki-ki döntse el melyik a szerethetőbb. Persze előtte azért olvassa át a gyári adatokat is…
2016 Audi Q2 1.4 TFSI specifikációk
Motor
Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor
Lökettérfogat: 1395 cm³
Maximális teljesítmény: 150 LE @ 5000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 250 Nm @ 1500 ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hétfokozatú automataváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4191 mm
Szélesség: 1794 mm
Magasság: 1508 mm
Tengelytáv: 2601 mm
Első gumik mérete: 215/55 R17
Hátsó gumik mérete: 215/55 R17
Tömeg, üresen: 1255 kg
Megengedett össztömeg: 1840 kg
Csomagtartó mérete: 405 liter, 1050 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 50 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 212 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.5 s (gyári), 8.3 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 7.1 l/100 km
Országúti: 4.8 l/100 km
Vegyes: 7.1 l/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 6.4 l/100km
Országúti: 4.8 l/100km
Vegyes: 5.4 l/100km
CO2 kibocsátás: 123 g/km
Bővebb információ az Audi magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony, Canon, Camera Kft. Utómunka hardver: Acer, ASUS