Kategóriájában biztos, hogy nem – válaszoljuk meg rögvest a címben feltett kérdést. Esetleg a 4-es széria hasonszőrű változata, de ott is nagyjából ugyanezzel a hajtáslánccal találkozunk megfelelő konfigurálás esetében. Nem mindig a nagyobb a jobb, ez aranyszabály, és az is biztos, hogy a BMW 228i Cabrio M Sport (már megint) egy remekül sikerült modell a bajor gyártó palettáján.
Bár szeptemberre csúszott a BMW 228i Cabrio M Sport tesztidőpontja, bíztunk abban, hogy még gyakorlatban azért jó néhány kellemes órát eltölthetünk társaságában, úgy, ahogyan az a nagykönyvben meg van írva: lehajtott tetővel, kikönyökölve, hetykén, pontosan úgy, ahogyan az nem túl ildomos – legalábbis polgárpukkasztás szempontjából.
Nincsenek eltúlozva a paraméterek, mégis szereti a tekintet
Azzal együtt, hogy a BMW 228i Cabrio M Sport nem a hagyományos értelemben vett, nagyobb, kupés, feltűnőbb jelenség (lásd 6-os széria), mégis kétségkívül figyelemfelkeltő megjelenéssel bír. Vonzza a tekintetet, hiszen ez a dolga, kompakt megjelenése, az ügyesen feltüntetett M csomag jelzése pedig többet is sejtet annál, mint az alap optikai plusz, ami a konfigurálásnál az autóba, autóra került.
Jól tudják a BMW tervezőmérnökei, mitől lesz eladható a termékük, legyen szó bármely szegmens lefedéséről. Nyilván a sportos, BMW Motorsport vonal egy teljesen más karakterisztikát felvonultató irány, s a kisebb büdzsével rendelkező büszke BMW-ügyfél is elégedett mosollyal az arcán ülhet be sportosított küllemű autójába. Nos, tesztünk BMW 228i Cabrio M Sport-ja pontosan ilyen: többet mutat annál, mint amennyi, de nem zavaróan, s nem esik kétségbe akkor sem, ha produkálnia kell magát.
Klasszikus kabrió oldalnézetet kapunk, elnyújtott, laposra húzott far résszel, a valódi, 280 liter hasznos térfogatú csomagtér-szekció kívülről sokkal méretesebbnek látszik. Ez logikus is, hiszen a vezérelt tetőt el kell, hogy nyelje valami – így is nagyszerű érték a fenti 280 liter. S vegyük még hozzá, hogy akár bővíthetünk is, de csak 335 literig.
Napsütés, tiszta az idő. Mi kellhet? Nyilvánvaló, hogy a tetőt le kell hajtani
Kvalitás, nagy betűsen
Jól megszokott BMW-arculattal találkozunk a BMW 228i Cabrio M Sport enteriőrjében, kitűnő minőségű anyaghasználattal, szép illeszkedésekkel, letisztult felületekkel. Az M bilétát is kapott kormánykerék sokat sejtető, főként akkor, ha az első sárvédőelemen nem fedezzük fel az ide vonatkozó feliratot, a középkonzolra helyezett, elkülönülő LCD kijelző pedig a szokásos információkat közvetíti, beleértve a spotosabbra hangolt profil (Sport++) lényegi részleteit is.
A középső könyöktámasz pozícionálása is jól sikerült, igaz, egy személy számára – ha ketten foglalnak helyet a BMW 228i Cabrio M Sport–ban, már keskenynek érezhető a felület. Azzal együtt, hogy viszonylag magas felszereltségi csomagot kapott a tesztautó, bőr helyett sima szövetkárpitozással találkoztunk, ami kicsit talán rontott az összképen, viszont a hétköznapibb használat mellett kötelezte el a vezető- és utasállást.
Legyen sarkalatos pont egy ilyen jellegű túraautónál a teljesítmény? Hát persze, hogy legyen! Mit ér a kabrió feeling anélkül, hogy nincs szunnyadó ménes, amely megbokrosodik, ha tekintélyesen odalépünk a gázpedálra – nézzük, hogyan alakított e téren a BMW 228i Cabrio M Sport tesztautó.
Masszív sornégyes turbótöltötten: 245 lóerő megmozgatására képes az egység
2 literes, soros elrendezésű 4 hengeres, turbótöltött benzinmotort kapott a BMW 228i Cabrio M Sport, 245 lóerős összteljesítménnyel (5000-6500 RPM), 350 Newtonméter csúcs-forgatónyomatékkal (1250-4800 RPM).
Mint ahogyan az látható is, a benzines aggregát igazán ereje teljében van már alacsonyabb tartományban is, úgy, hogy mire eléri a főtengely a 4800-as fordulatot, nagyjából megérkezik a maximum teljesítmény is. A viszonylag tág fordulatszám-tartománynak köszönhetően a BMW 228i Cabrio M Sport nyomatékgörbéje egyenletesen ível felfelé, tulajdonképp a folyamatos gyorsítás számításaink szerint 200 kilométer/óra környékéig azonos nyomatékot biztosít, tehát a 8 sebességes ZF által jegyzett váltómű hozzávetőlegesen minden fokozatban a maximumot hozza ki az autóból – feltéve, ha úgy akarjuk.
Ha a legmagasabb sportosság módozatot választjuk a profilválasztóval, készüljünk fel arra, hogy az összes stabilizáló automatika kiiktatásra kerül, tehát az ESP-nek, ABS-nek alapból búcsút inthetünk. Ennek megfelelően a menetstabilitás nyilvánvalóan romlik, kanyarvételezéskor óvatosabban kell eljárnunk, de figyelnünk kell arra is, hogy például egy kereszteződésbe kihajtáskor is csínján bánjunk a gázpedál kezelésével – könnyedén mehet át a mutatvány gyengén kivitelezett drift-utánzatba.
A cikkben szerepló BMW 228i Cabrio M Sport modell alapára 12 700 forint, míg a belépőszintet a 218i jelenti, 1.4 literes, sorhármas, 136 lóerő összteljesítményű benzinessel, 9 242 000 forintért.
2015 BMW 228i Cabrio M Sport specifikációk
Motor
Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor
Lökettérfogat: 1997 cm³
Maximális teljesítmény: 245 LE @ 5000-6500 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 350 Nm @ 1250-4800 ford./perc
Erőátvitel: hátsókerékhajtás, 8 fokozatú automataváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4432 mm
Szélesség: 1774 mm
Magasság: 1413 mm
Tengelytáv: 2690 mm
Első gumik mérete: 225/40 R18
Hátsó gumik mérete: 255/35 R18
Tömeg, üresen: 1555 kg
Megengedett össztömeg: 1995 kg
Csomagtartó mérete: 280 liter, 335 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 52 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 250 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.0 s (gyári), 6.2 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 9.3 l/100 km
Országúti: 5.2 l/100 km
Vegyes: 8.2 l/100km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 9.0 l/100 km
Országúti: 5.4 l/100 km
Vegyes: 6.7 l/100km
CO2 kibocsátás: 157 g/km
Bővebb információ a BMW hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük. Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Gigabyte, Sony, Epson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte