Vajon miért kiemelten népszerű a mai napig a BMW 3-as sorozata? A recept egyszerű és egyben nagyszerű: praktikum és prémium találkozik, pontosan eltalált paraméterekkel és opciókkal. Klasszikus értelemben véve pedig az alsó-közép, illetve középkategória irányadó képviselője ez a modell – most a BMW 318d Limousine variánst fogtuk tesztre.
Legutóbb pont egy kombi verzióról írtunk, ez volt a BMW 320d Touring; akkor már taglaltuk, hogy mitől és miért ennyire jó az az irányvonal, amelyet a bajorok követnek minden egyes jelentősebb facelift és megújulás után. S nem csak akkor, gondoljunk a folyamatosan megújuló, innovatív koncepciókra, műfajteremtő megoldásokra!
Megújult, de a klasszikus elemek a régiek maradtak
Bár a közelmúltban megújuláson esett át a BMW 3-as sorozata, így a cikk tárgyát képező BMW 318d is hasonló cipőben jár – beleértve a vékonyra húzott mellső fényszóró-kialakításokat, a félreismerhetetlenül morc tekintetet, a hangsúlyos BMW-veséket, vagy akár a szolidnak ható króm berakásokat is. Mindezt a front részeken, mert ugyebár egy BMW-nek a leginkább középpontba kerülő fő részlete az orr, tagadhatatlanul, lássuk akár a visszapillantóban, vagy egy mélygarázs felhozatalában. Kínos is lehet, amikor összetévesztjük az eggyel nagyobb 4-es szériával elölről, nem nehéz, de még akár az 5-ösökkel is vonható párhuzam.
Vonalvezetés tekintetében megmaradtak a klasszikus limuzinos formák, de ez a klasszikus 3-as, le sem lehetne tagadni. Jó, jó, kombiban is az, de ott már más a helyzet, inkább céleszközként tekintenek rá. Főként a családosok, azok, akiknek készül, bár ha szereti a kuncsaft a Touring jelleget, miért is ne vásárolna inkább azt? Hiszen így nyerhet néhány liter pluszt a csomagtérben, ami számíthat sok esetben.
Minden részletében hordozza a stílusjegyeket. Ahogyan azt el is várják a vásárlók
Kétségkívül vidámságot hoz az enteriőrbe a tetszetős színösszeállítás, a komorságba húzó hajlamot tökéletesen ellensúlyozza az élénk színárnyalatú berakás a műszerfal középső részén futva. Ez a stíluselem tovább folytatódik az ajtók kárpitozásán, de a szövetkárpitozást kapott üléseknél is fellelhetők.
Jó szokás szerint a BMW 318d beltere ugyancsak minőségi anyagokból építkezik, kifogástalan illesztésekkel, német precizitású összeszereléssel. A kormánykerék burkolása ugyan sprődebb, mint a párral feljebb pozícionált konfig esetében, de ezt a pénztárcánk vastagságától függően változtathatjuk értelemszerűen. Mindenesetre ha már a visszafogott koncepció jelen tesztünk fő sugallata, úgy tökéletesen elmegy néhány helyen, ha puritánabb a kiképzés.
Minőség, aláhúzva
Ismerve a BMW 3-as sorozatát, a hátsó traktus jelen esetben sem hoz újdonságot: két átlagos testalkatú felnőtt optimálisan elfér, nagyban függ a hely rendelkezésre állása az első székek hangolásától. Ezzel nem árulunk el újdonságot, de biztos az, hogy mindenki megtalálja a számára megfelelő beállítást.
BMW 318d: a hajtáslánc összes előnye
Miért jó a 18d-vel szerelt 3-as BMW-t választani? Elsősorban azért, mert példaértékűen takarékos, még automatával is. Sztereotip közvélemény tárgya egyébként mára az automaták legendásan magasabb fogyasztása, vannak persze emellett szóló példák, de az egészen bizonyos, hogy nem a BMW-k 8 sebességes S/S egységére irányulnak. Ugyanis ez a modul került a BMW 318d tesztautóba, amely rezzenéstelenül, alkalmazkodva a mindenkori vezetési stílushoz tette dolgát ismételten.
A fel- és visszaváltások kifogástalanul érkeztek, ha épp 50 kilométer/órás tempóval szándékoztunk közlekedni, akkor egy szempillantás alatt kikereste a viszonyokhoz legmegfelelőbb és egyben legmagasabb fokozatot a rendszer. Mindezt úgy, hogy semmit sem éreztünk szinte, mintha fokozatmentes váltó dolgozna a hajtásláncban. A hangszigetelés ismét kifinomultra sikerült, ez általában a BMW modelljeinél minden esetben egyike a sok prémiumérzetet adó opciónak – futómű- és motorzaj nulla, vagy reálisan nézve a minimális alatt, miközben a külvilág zaja (többi, közlekedésben résztvevő jármű, atmoszféra) gyönyörteli módon szűrődik be az utastérbe. Szolidan, ahogyan annak lennie kell.
Rettentő stabil a BMW 318d is, ehhez a klasszikus MacPherson-Multilink párosítás tesz hozzá nagyban, a hátsókerék-hajtás ellenére nem volt olyan szituáció, amikor ki lehetett volna billenteni nyugalmából az autót. Belefutottunk hagyományos esőzésbe, de kaptunk ónosesőt is, nyílt, nem kifejezetten szélvédett, felfagyásra hajlamos útszakaszokon. Az elektronika közebjárásával azonban – persze megtartva a higgadt vezetési stílust – minden maradt alapszinten.
Végül pedig nézzük az üzemanyagfogyasztást, ami ugyebár a BMW 318d-nek az egyik legnagyobb erénye. S tényleg: városi ciklusban 5.5, míg országúton (vegyes domborzati tényezők) 3.7 literes átlagot sikerült összehoznunk. Utóbbi érték 2 tizeddel múlja alul a gyári adatot, míg az urbanista megközelítés szintén 2 tizedet ad a hivatalos értékekhez.
Árazás
A cikkben szereplő, Spor Line felszereltséget kapott BMW 318d Limousine összes kiegészítőjével meglépte a 14 millió forintos határt, viszont ezért az árazásért erőteljes csomagot kapunk. A BMW 318d induló árazása 9 595 000 forintról (alapár) indul.
2015 BMW 318d Limousine specifikációk
Motor
Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres turbótöltött dízelmotor
Lökettérfogat: 1995 cm³
Maximális teljesítmény: 150 LE @ 4000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 320 Nm @ 1500-3000 ford./perc
Erőátvitel: hátsókerékhajtás, 8 fokozatú automataváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4633 mm
Szélesség: 1811 mm
Magasság: 1429 mm
Tengelytáv: 2810 mm
Első gumik mérete: 225/50 R17
Hátsó gumik mérete: 225/50 R17
Tömeg, üresen: 1450 kg
Megengedett össztömeg: 2070 kg
Csomagtartó mérete: 480 liter
Üzemanyagtartály mérete: 57 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 212 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.4 s (gyári), 8.6 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 5.5 l/100 km
Országúti: 3.7 l/100 km
Vegyes: 4.5 l/100km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 5.3 l/100km
Országúti: 3.9 l/100km
Vegyes: 4.4 l/100km
CO2 kibocsátás: 116 g/km
Bővebb információ a BMW hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük. Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Gigabyte, Sony, Epson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte