Tesztünkben egy olyan kombit mutatunk be, amely egyfelől lehet remek családi alternatíva, de lehet elegáns üzleti célokra szánt megoldás is. Ráadásul az összes negatív sztereotípia elfeledhető, ha ilyet birtokol az ember. BMW 320d Touring nagyító alatt.
Kezdhetnénk sokadjára ilyen meg olyan evolúcióval, de arra, hogy tájékozódjon a kedves olvasó e téren, ott a Google, lehet mazsolázni – van háttéranyag bőven. Teljesen felesleges; ugyanis mindenki, aki kicsit is képben van a BMW 3 törzsfejlődésével, vagy aki csak egy kicsit is elhívatott a márka/modellsorozat tekintetében, úgyis továbbpasszolná a kérdést, nem igaz?
Mindenesetre a BMW 320d Touring remek jelenkori lemodellezése a BMW rendelkezésre álló technológiáinak, formatervének, és a huszonegyedik századi elvárásoknak. Nincs ez másképp jelen tesztautónk esetében sem. Azonban olyanok, akik mondjuk a mai napig birtokolnak egy E36 M3-at például, nem fognak nagyon párhuzamot találni az akkori nyers sportosság, erődemonstráció és tálalás terén, ami nem is baj – bár a 20d nem az a liga egyáltalán. Egyszerűen változnak a trendek és normák, manapság jellemzően minden másról szól már, mint 20-25 évvel ezelőtt.HIRDETÉS
No de vissza a realitásokhoz: a BMW 320d Touring – ugyanúgy, ahogy többi társa is – szinte teljesen új formatervet kapott, vadonatúj megközelítésekkel. Az orr-rész a mai meghatározó BMW-dizájn szerint készült, a dizájn sportosságot sugall, hangsúlyos veseidomokkal, morcosra húzott fényszóróburákkal, tekintélyes nagysággal bíró légbeömlőkkel.
Pontosan úgy, ahogyan azt egy BMW fan elvárja, de azért a tervezés során arra is kínosan ügyeltek, hogy újabb célcsoportok igényeit is remekbeszabottan tudja kielégíteni az új hármas.
Hordoz minden szükséges tradicionális részletet
A BMW 320d Touring jellegzetessége a klasszikus limuzinforma, és ennek így is kell maradnia. Relatíve hosszú motorházfedél, az utaskabin rajzolata remekül olvad össze a csomagtér-résszel, úgy, hogy közben semmi ötajtós áthallás, vagy túlzott gömbölyítés. Persze ne gondoljuk, hogy téglaszerű a kaszni arculata, sőt, ellenkezőleg: kitűnő formavilág, törésvonalak, és rendkívül sok dinamizmust sugalló részelem található. Könnyed vizuális látvánnyal, igazán sportos tálalással elegyítve.
Hátulról nézve is összetébeszthetelen kombi a BMW 320d Touring. Elsősorban a lámpatestek kialakítása, azok rajzolata meghatározó, valamilyen szinten tradicionális; a kocsiszekrény formája talán itt lényegül át leginkább – vagy ha “féloldalas” nézetből vizslatjuk a végeredményt. Ha pedig összetévesztenénk netán egyéb márkatársakkal, akkor ott a visszafogott 320d felirat: ez adja a szemlélődő tudtára, hogy mivek is van dolgunk voltaképp.
Bár a tetővonal kifejezetten alacsonyra lett kanyarítva a BMW 320d Touring-nak, mégsem macerás a ki- és beszállás. Annak ellenére viszont, hogy a vezető- illetve első utasoldali ülések erőteljesen kagylós jellegűek (bár a “fapadosabb”, vagy inkább hétköznapibb tálalást kapott modellekre ez nem igaz), mégis komfortos az utazás, akár hosszabb távolságokon is – főként, ha hátul foglalunk helyet. Igaz, két felnőtt az ideális ide, tehát összességében 4 felnőtt, vagy 2 felnőtt-2 gyerek kombó a kompromisszummentesség netovábbja.
Kombi, megfelelő férő- és rakodóhelyekkel
Az első ülések ülő- és hátlapjai jól optimalizáltak, kellően testreszabhatók. Prémiummárkához méltóan a BMW 320d Touring anyaghasználata kitűnő, remek kvalitás jellemzi a bőrözést, a műanyagok nem kopogósak, a gumis hatású cockpit elemek tapintása is bársonyos, kellemes.
Dizájn tekintetében megmaradt a klasszikus és tradicionális BMW-jelleg, tehát a vezető irányába döntött középkonzol, felső részen az infotainmenttel, alatta a légbeömlőkkel szinte ugyanaz, mint eddig megszokhattuk.
Újratervezett váltókar került a BMW 320d Touring-ba, ami lényegében a formát érinti: kissé vaskosabb és egronomikusabb, ezáltal könnyebben kezelhető részegységet kapunk. Igaz, a kecsesség-faktorból vesztett ezáltal a középkonzol folytatása, de kinek mi, így talán sportosabb lett az egész aspektus.
A nagybetűs etalon: 20d
Kimondottan dízelpártiak vagyunk az Autóaddikt.hu szerkesztőségében. Legalábbis a mai, új autók tekinteténben – így nem meglepő, hogy néminemű elhívatottsággal viseltetünk a BMW jól bevált 20d gázolajosával szemben is.
Megannyiszor bizonyított már ez a motor, mind dinamika, mind pedig fogyasztás terén. Imádjuk, sokadjára írtuk le – a piac egyik lehető leggazdaságosabb és agilisabb aggregátja ez a gázolajosok terén.
Az új BMW 320d Touring esetében a hengerűrtartalom 1995 köbcentiméter (tehát itt a 20d ténylegesen 2 literes megközelítést takar, mint annak előtte is), sornégyes kialakítással. A maximális teljesítmény 190 lóerő 4000-es percenkénti fordulaton, míg a nyomaték most sem vérszegény: kereken 400 Newtonméter. A húzóerő viszonylag és relatíve korán, 1750 RPM-től rendelkezésre áll, turbólyuknak szinte nyoma sincs, a görbe egyenletesen épül 2500-ig, de 4000-nél sem fogy a szufla érezhetően.
A BMW 320d Touring 20d erőforrásához remek párosítást jelent a 8 gangos tiptronic automata váltóegység; a sebességfokozatok észrevétlenül érkeznek egymás után szorgosan, a jól megszokott ZF-módon.
Etalon a menetdinamikában, és etalon az optimális fogyasztás terén is: a BMW 320d Touring újfent nem hazudtolta meg önmagát – hetedik generációjába lépve is csúcs, remek, imádnivaló minden túlzás nélkül. Városi környezetben 5.9-6.3 literes, míg országúti körülmények közt 3.9-4.9 literes átlagot rögzítettünk.
Árazás
A tesztben szereplő BMW 320d Touring árcédulája valamivel magasabb, mint 21 millió forintos értéket hordoz, az alapár 13 millió forint környékén kezd.
2019 BMW 320d Touring G21 xDrive specifikációk
Motor
Motortípus: soros négyhengeres turbótöltött benzinmotor
Lökettérfogat: 1995 cm³
Maximális teljesítmény: 190 LE @ 4000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 1750-2500 ford./perc
Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval, S/S
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4633 mm
Szélesség: 1827 mm
Magasság: 1435 mm
Tengelytáv: 2851 mm
Tömeg, üresen: 1530 kg
Megengedett össztömeg: 2085 kg
Csomagtartó mérete: 495 liter, 1500 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 57 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 240 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.8 s (gyári), 6.8 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 5.9 l/100 km
Országúti: 3.9 l/100 km
Vegyes: 5.8 l/00 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 5.8 l/100km
Országúti: 4.5 l/100km
Vegyes: 4.8 l/100km
CO2 kibocsátás: 117 g/km
Bővebb információ a BMW magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
Fotó: Canon
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Camera Kft.