Site icon AutóAddikt

[TESZT] BMW 330i G20 M Sport – visszafogottság, ami egyébként nincs is

E30, E36. Ki ne emlékezne a kultikus BMW 3 szériákra, azokra a modellekre, amelyek tulajdonképp meghatározták a BMW, azaz maga a 3-as alapjait – bíztunk abban, hogy a bajor gyártó nem tétlenkedett, és vadonatúj, G20 kódjelű hármasába belezsúfolt minden olyat, ami korszakalkotóvá tette ezt az irányvonalat. Teszteltük a BMW 330i M Sport-ot.

Most kivételesen nem fogunk wikit játszani, felesleges; ugyanis mindenki, aki kicsit is képben van a BMW 3 evolúciójával, vagy aki csak egy kicsit is elhívatott a márka/modellsorozat tekintetében, úgyis továbbgörgetne.

Elég az hozzá, hogy a BMW 330i M Sport remek jelenkori lemodellezése a BMW rendelkezésre álló technológiáinak, formatervének, és a huszonegyedik századi elvárásoknak. Azonban olyanok, akik mondjuk a mai napig birtokolnak egy E36 M3-at például, nem fognak nagyon párhuzamot találni az akkori nyers sportosság, erődemonstráció és tálalás terén, ami nem is baj. Egyszerűen változnak a trendek és normák, manapság jellemzően minden másról szól már, mint 20-25 évvel ezelőtt.

No de vissza a realitásokhoz: a BMW 330i M Sport szinte teljesen új formatervet kapott, vadonatúj megközelítésekkel. Az orr-rész a mai meghatározó BMW-dizájn szerint készült, a dizájn sportosságot sugall, hangsúlyos veseidomokkal, morcosra húzott fényszóróburákkal, tekintélyes nagysággal bíró légbeömlőkkel.

Pontosan úgy, ahogyan azt egy BMW fan elvárja, de azért a tervezés során arra is kínosan ügyeltek, hogy újabb célcsoportok igényeit is remekbeszabottan tudja kielégíteni az új hármas.

Jó, hogy nem veszít a jellegéből

A BMW 330i M Sport jellegzetessége a klasszikus limuzinforma: relatíve hosszú motorházfedél, az utaskabin rajzolata remekül olvad össze a csomagtér-résszel, úgy, hogy közben semmi ötajtós áthallás, vagy túlzott gömbölyítés. Persze ne gondoljuk, hogy téglaszerű a kaszni arculata, sőt, ellenkezőleg: kitűnő formavilág, törésvonalak, és rendkívül sok dinamizmust sugalló részelem található. Könnyed vizuális látvánnyal, igazán sportos tálalással elegyítve.

Hátulról is jellegzetes a BMW 330i M Sport. Elsősorban a lámpatestek kialakítása, azok rajzolata meghatározó, a kocsiszekrény formája itt teljesül ki a legjobban – vagy ha „féloldalas” nézetből vizslatjuk a végeredményt.

Szollid 330i felirat adja a szemlélődő tudtára, hogy itt minden bizonnyal a 3-as sorozat csúcsáról van szó, s a korai, klasszikus kialakításokkal ellentétben itt nem 3 literes sorhat szívóról szól a fáma (lejjebb jönnek a részletek).

Bár a tetővala kifejezetten alacsonyra lett kanyarítva a BMW 330i M Sport-nak, mégsem nehézkes a ki- és beszállás. Bár az M Sport pakett révén minden elsősorban a lendületre, a dinamikus tálalásra lett hangolva, mégis kényelmes tud maradni az utaskabin. Annak ellenére, hogy a vezető- illetve első utasoldali ülések erőteljesen kagylós jellegűek, mégis komfortos az utazás, akár hosszabb távolságokon is – főként, ha hátul utazunk. Igaz, két felnőtt az ideális ide, tehát összességében 4 felnőtt, vagy 2 felnőtt-2 gyerek kombó a kompromisszummentesség netovábbja.

Kényelem: az új BMW 3 egyben sportos és komfortos

Az első ülések ülő- és hátlapjai jól optimalizáltak, kellően testreszabhatók. Nyilván ez felszereltségfüggő; a tesztelt BMW 330i M Sport nagyjából minden olyan opciót tartalmazott, amely a kényelemért és praktikumért lett bevetve – így nem is csoda, hogy a tesztautó felszereltségével egyetemben 22.1 millió forintos árcédulát kapott (a 330i induló ára 12.8 millió forint környékén mozog).

Prémiummárkához méltóan a BMW 330i M Sport anyaghasználata is kifogástalan, remek kvalitás jellemzi a bőrözést, a műanyagok nem kopogósak, a gumis hatású cockpit elemek tapintása is bársonyos, kellemes.

Dizájn tekintetében megmaradt a klasszikus és tradicionális BMW-jelleg, tehát a vezető irányába döntött középkonzol, felső részen az infotainmenttel, alatta a légbeömlőkkel szinte ugyanaz, mint eddig megszokhattuk.

Újratervezett váltókar került a BMW 330i M Sport-ba, ami lényegében a formát érinti: kissé vaskosabb és egronomikusabb, ezáltal könnyebben kezelhető részegységet kapunk. Igaz, a kecsesség-faktorból vesztett ezáltal a középkonzol folytatása, de kinek mi, így talán sportosabb lett az egész aspektus.

Mínusz 2 henger egyenlő masszív teljesítmény

Ha megrögzött BMW rajongók vagyunk, talán fanyalogni fogunk a BMW 330i M Sport hajtáslánca kapcsán. Vagy mégsem? Bár a 30i erőforrás nem 3, hanem 2 literes, nincs sorhat, csak sornégy, mégsem okoz csalódást. A benzinmotor maximális teljesítménye 258 lóerő (5000-6500 RPM), ehhez kerek 400 Newtonméter forgatónyomaték társul (1550-4400 RPM).

Bár a teljesítmény remek, és meg is van a kiugró számadatok papírravetéséhez, mégsem üt akkorát a gyorsulás feelingje, mint amekkora attrakcióra számítunk. A nulla-százas sprint méréseink szerint 5.8 másodperc alatt volt meg (ez hajszálpontosan egyezik a gyári adattal), mégis semlegesnek tűnt érzetre. Alapvetően ezzel nincsen probléma, mindössze arról van szó, hogy a korábbi nyers, purtiánabb kialakításoknak és megoldásoknak köszönhetően mára jóval kifinomultabb a technika: jobbak a szigeletések, finomabbak a felfüggesztések, visszafogottabbak a motorok zajkibocsátás és működés terén, s a többi. Az 5.8-as gyorsulás egyébként bőven megidézi a korai M3-asokat, úgyhogy jól érzékelhető, hogy a BMW 330i M Sport kifejezetten sportosra sikeredett.

Hátul hajt a BMW 330i M Sport, ennek megfelelően a vezetési élményfaktort ki lehet tolni a maximumra. Ehhez hozzájön a (mesterséges) kipufogódurrogás, némi hanggenerátor a sorhathangzás szimulálása érdekében, s máris némiképp a múltban érezhetjük magunkat.

Viszont ne feledjük, hogy a BMW 330i M Sport célja nem a hot hatch-jelleg megtartása, vagy továbbvitele, arra ott a kifejezetten sportautós célokra fejlesztett M-sorozat. Itt az M Pakett nem egyenlő ezzel, sőt, alapjaiban véve az optikai részre vonatkozik – nem összekeverendő a kettő.

Nem árt, ha tudjuk kezelni

Az M Sport csomaghoz tartozó 19-es gumik remekül teszik a dolgukat, főként, ha kanyarodásról van szó. Kellő melegítés után atomstabilak, sportprofilba kapcsolva a felkeményedő futóművel karöltve zseniális az összhatás. Viszont városi környezetbe, és/vagy vacak, kátyús útviszonyok mellett nem túl javallott, úgyhogy ezt a kitételt sem árt figyelembe venni a 3-as konfigurálásánál.

2019 BMW 330i M Sport specifikációk

Motor

Motortípus: soros négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1998 cm³

Maximális teljesítmény: 258 LE @ 5000-6500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 1550-4400 ford./perc

Erőátvitel: hátsókerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval, S/S

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4709 mm

Szélesség: 1827 mm

Magasság: 1435 mm

Tengelytáv: 2851 mm

Tömeg, üresen: 1470 kg

Megengedett össztömeg: 2060 kg

Csomagtartó mérete: 480 liter

Üzemanyagtartály mérete: 59 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 5.8 s (gyári), 5.8 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.1 l/100 km

Országúti: 5.0 l/100 km

Vegyes: 6.8 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.7 l/100km

Országúti: 5.2 l/100km

Vegyes: 6.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 139 g/km

Bővebb információ a BMW magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Canon

Együttműködő partnereink: Acer HungaryCamera Kft.

Utómunka hardver: AcerASUS

Exit mobile version