Kimondottan nagy hírverést kapott az új, G30 kódjelzésű BMW 5-ös széria a bajor gyártó háza táján – jogosan, hiszen azt a temérdek újítást és pluszt, amit a korábbi modellsorozathoz képest kapott, mindenféleképpen be kellett harangozni megfelelően. BMW 520d teszt.
Nagy elvárások övezték tehát a BMW 5-ös érkezését, és kimondottan örültünk annak, hogy első körben a paletta legkisebb motorjával (20d) szerelt modell teszi tiszteletét szerkesztőségünknél. Tudvalévő, hogy a fent említett 20d egy remek motor, talán a BMW leginkább jól sikerült 4 hengeres dízele – bizonyított már 3-asokban, 4-esekben, most pedig megvizsgáltuk a prémium felső-középkategóriás felhozatal szerves részeként is.
Azon laikusok, akik nincsenek igazán képben a jelenlegi BMW típuskínálat részleteivel, egészen bizonyos, hogy elsőre összekeverik az 5-öst a 7-essel.
A BMW 520d ugyanis elődjéhez képest hosszában és széltében is növekedett (pár centiméter a differencia), a hangsúlyos hűtőmaszk a dupla vesés kialakítással ismét jelen van, a morcosabbra húzott lámpatest-sziluettek is a helyükön. Kiváltképp a BMW hazai importőre minden létező és lehetséges extrával felkonfigurálta a tesztautót, ennek eredményeképp mind a küllem, mind a belbecs rendkívüli (Luxury Line jelen van), valamint a fókuszba helyezett krómdíszítések (oldalajtók vonalvezetésénél, ködlámpafészkeknél) is dominálnak jócskán.
Modernebb, sportosabb. Hozzá stílusosabb is
Jól ismert motívumok köszönnek vissza a far felületeiről is, sallangmentesen, a lényegre térve: felfelé rajzolt helyzetjelző-lámpatestek, hűvösen elegáns csomagtérfedél, s persze a konfigurálásnak köszönhető dupla kipufogóvég.
Nincs is nagyon mit vizionálni tovább a BMW 520d külleméről, a képek magukért beszélnek, ráadásul – ahogy írtuk is – a konzervatív üzleti szellemiség mintaképe a formaterv. Ennek megfelelően a beltér is hasonló részletekkel operál: perfekt fogású, relatíve vastag kormánykerék, jól elhelyezett központi LCD alapú műszeregység, kissé a sofőr irányába döntött középkonzol tabletet idéző infotainmenttel, némi zongoralakk-hatású berakással, összetett funkciópanellel a 8 gangos váltót működtető joystick körül. Nagyjából ennyi, semmi több, a német pedantériának megfelelően lényegre törő tálalással, minimális változtatással az elődmodellnél alkalmazott megoldásokkal szemben.
Megszokott márkaminőség
Kényelem mindenek felett
Perfekt menetkomfort jellemzi a BMW 520d futását. Legyen szó kicsit hepehupásabb útburkolatról, vagy tükörsima autópályáról, a futómű egyetlen esetben sem jön zavarba, a hangszigetelés most is kitűnő – a képzeletbeli léc pedig igen magasan van ismét a konkurens márkákkal szemben.
Felesleges lenne részletezni, mennyi sofőrsegítő és biztonsági rendszer működik hathatósan a BMW 520d-ben, hiszen megtettük már többször – elég csak a BMW 730d teszünkhöz visszatérni pár bekezdés erejéig. Ami viszont sokak számára csalogató lehet (vagy egyeseknek inkább ijesztő), az a parkolóautomatika, amellyel felvértezték ezt a modellt is – ugyebár ez korábban a 7-esek privilégiuma volt.
Hogyan is működik az automata parkolás?
Mindezek ellenére természetesen kellő óvatossággal szabad csak kezelni ezt a funkciót, és minden esetben bizonyosodjunk meg az automatikus parkolás megkezdése előtt arról, hogy nincsen semmi hátráltató tényezője ténykedésünknek.
Gazdaságosság a prémium szegmensen belül
Féltünk a fogyasztás alakulásától, de mint utólag kiderült, alaptalanul: a gyári vegyes 4.5 literes értéket sikerült nagyjából tartanunk – 5.1 literrel zártunk, ebben volt autópálya, város, előváros és nyílt országút is. Részletezve: országúti, 90 kilométer/órás sebességnél 3.9 liter/100 kilométer lett a legalacsonyabb eredmény, míg városi-elővárosi szakaszokon 6.8 litert rögzítettünk. Egyértelműen a BMW 520d autópályán érzi szinte a legjobban magát, itt sikerült 6 liter alá is bevarázsolnunk magunkat (5.9 liter/100 kilométer).
2017 BMW 320d specifikációk
Motor
Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor
Lökettérfogat: 1395 cm³
Maximális teljesítmény: 190 LE @ 4000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 1750-2500 ford./perc
Erőátvitel: hátsókerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4936 mm
Szélesség: 1868 mm
Magasság: 1466 mm
Tengelytáv: 2975 mm
Első gumik mérete: 245/40 R19
Hátsó gumik mérete: 245/40 R19
Tömeg, üresen: 1255 kg
Megengedett össztömeg: 1840 kg
Csomagtartó mérete: 530 liter
Üzemanyagtartály mérete: 66 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 235 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.5 s (gyári), 7.2 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 6.8 l/100 km
Országúti: 3.9 l/100 km
Vegyes: 7.1 l/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 5.5 l/100km
Országúti: 4.1 l/100km
Vegyes: 4.5 l/100km
CO2 kibocsátás: 109 g/km
Bővebb információ a BMW magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony, Canon, Camera Kft. Utómunka hardver: Acer, ASUS