Igazán masszív prémiumcsomag érkezett a bajor márka hazai importőrétől szerkesztőségünkhöz tesztre: a BMW 540i xDrive Touring-ban szinte mindent megtalálunk, ami egy felsőkategóriás luxusautó opcióit jelentik. Akár legyen szó az eggyel magasabb kategóriát képviselő 7-es szériáról.
Sok kritika érte a BMW-t, hogy az 5-ös és a 7-es vonal egybemosódik, alapvetően vajmi kevés a különbség a két kategória közt. Ez valamilyen szinten helyt is áll, bár azért zongorázni lehet a különbséget, nem csak a méretet, vagy a felszereltségi szinteket tekintve; ugyanakkor tény, hogy a BMW 5 (főként, ha magas szinten lesz, lett konfigurálva) igencsak a 7-es nyomában liheg lelkesen.
Azt sem szabad elfelejtenünk, hogy a felsőkategóriás 7-es palettája eleddig nem tartalmaz kombi kivitelt, az 5-ös viszont igen. Ez persze nem így volt, egészen a nyolcvanas évek közepéig, amikor is az 5-ös, de a 3-as sorozat is felkínálta a kombi alternatíváját, Touring címzéssel. Tehát nyugodtan kijelenthetjük, hogy ha 7-es kategóriájú kombit keresünk, akkor az 5-ös Touring a legmegfelelőbb választás.
Gyönyörű formatervet kapott a BMW 540i xDrive Touring, ez főként annak jelenet sokat, aki amúgy is elhivatottságot érez a kombik adta feeling iránt – mind formailag, mind pedig a praktikum szempontjából is. Bár itt megint két táborra szakad a rajongás, sokak szerint a BMW 5 leginkább a tradicionális négyajtós szedán kasznival az igazi ötös. Úgy él a köztudatban, ez igaz, korábbi 520d tesztünk kapcsán bőségesen taglaltuk a formaiságot és a tálalást.
Tradíció mindenek felett
Alapvetően oldalnézetből látszik, hogy mennyire kecses a BMW 540i xDrive Touring formaterve, a kissé cseppalakzatot rajzoló vonalakkal, valamint az elnyújtott, arányaiban hatalmasnak tűnő motortérrel.
Ez nyilván a kombi kialakítás számlájára írható elsősorban, hiszen a csapott hátsó traktus eleve rövidíti vizuálisan az összképet – ugyanakkor majd’ 5 méter hosszt kapunk a BMW 540i xDrive Touring esetében (4942 milliméter).
Nyilván, ha Touring, akkor a csomagtartó kerül elsődlegesen fókuszba több más, fontosabb kitétel mellett. Nos, a pakolóhely kimondottan öblös, kitűnően átgondolt struktúra szerint lett kialakítva. Automata rolóval, oldalrekeszekkel, csomagrögzítő sínekkel, s persze a fedélzeti felszerelésekkel (defektjavító, EÜ-doboz) – minden egyben van ahhoz, hogy a praktikum csúcsra legyen járatva.
Extrák a végletekig: meg sem állunk 30 millióig
Hogyan lehet egy alapáron 19.5 milliót kóstáló autót egészen a 30 milliós határig felkonfigurálni? Hát így, egészen egyszerűen – a tesztautó élénk példája volt annak, hogy mi minden rendelhető külön opcióként.
Fontos kiemelnünk a szintén külön extraként rendelhető BMW Driving Assistant Plus rendszert is, amelyet már korábban leközölt BMW 730d tesztünkből megismerhettek olvasóink.
Az opciós csomag lényege, hogy még kifinomultabb parkolóautomatikát kapott, mint a korábbi fejlesztések, ehhez mellékelte is az importőr a megfelelő okoskulcsot (amely persze még több plusz lehetőséget is hordoz magában). Tesztjeink szerint a rendszer pontos, óvatos: 25 centiméteres távolság neki a maximum, amennyire megközelíti az épp aktuális tereptárgyakat (például fal).
További extra opció például a tesztautóhoz konfigurált M Sport pakett is, amely közel 2 millió forintos felárat jelent. Ennek részeként az első ülések kerülnek kicserélésre a gyári alapfelszereltséghez képest, ezek sokkal keményebbek, masszívabban tartanak, de azért ne Recaro-szintet képzeljünk magunk elé.
Tudatosság, praktikum, szenvedély
Nem részletezzük újra, hogy az 5-ös (jelen esetben nyilván a BMW 540i xDrive Touring) műszerelrendezése mennyire jó, tudatosan kivitelezett egységet alkot – megtettük már több ízben. Elég az hozzá, hogy minden a helyén, karnyújtásnyira, szemmagasságban, bőven a perifériás mezőn belül. Tény, hogy fedhetetlen, nem lehet belekötni semmibe.
Sportos lendületet ad a családnak
S ez az egész BMW 540i xDrive Touring-érzésre igaz: a 340 lóerős dupla turbós, 2998 köbcentis sorhatos benzinmotor 450 Newtonméter forgatónyomatékkal domborít.
A teljesítmény maximuma 5500-6500 közt van elemében, ez viszonylag pörgős adat, de a motorzajból a több, mint optimálisan hangszigetelt utaskabinban semmit sem fogunk hallani.
Mindaddig, amíg Sport profilba nem kattintunk: abban a pillantban megérkezik a dühödt, hathengeres zenebona, visszaváltásoknál durrogással, eszement gyorsulással és szögegyenes kanyarstabilitással (hála az xDrive-nak). Eszméletlen, de tényleg.
Azért spórolni is lehet az üzemanyagköltségeken
2017 BMW 540i xDrive Touring M Sport specifikációk
Motor
Motortípus: soros elrendezésű hathengeres benzinmotor dupla turbóval
Lökettérfogat: 2998 cm³
Maximális teljesítmény: 340 LE @ 5500-6500 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 450 Nm @ 1380-5200 ford./perc
Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4942 mm
Szélesség: 1868 mm
Magasság: 1464 mm
Tengelytáv: 2975 mm
Első gumik mérete: 255/55 R19
Hátsó gumik mérete: 255/55 R19
Tömeg, üresen: 1840 kg
Megengedett össztömeg: 2495 kg
Csomagtartó mérete: 570 liter
Üzemanyagtartály mérete: 68 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 250 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 5.1 s (gyári), 5.3 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 9.8 l/100 km
Országúti: 6.2 l/100 km
Vegyes: 8.0 l/00 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 9.9 l/100km
Országúti: 6.5 l/100km
Vegyes: 7.7 l/100km
CO2 kibocsátás: 177 g/km
Bővebb információ a BMW magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Duplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország Utómunka hardver: Acer, ASUS