Site icon AutóAddikt

[TESZT] BMW iX3 – a teljes értékű autózás öröme

Ki ne szeretné, hogy a benzinről az elektromosra való átállás nagyon szerethető legyen? A BMW iX3-mal talán könnyebb egy fokkal, mint ahogyan azt eddig elképzeltük. Teszteltük.

A 2022-es BMW iX3, ahogy a neve is mutatja, egy X3-as, amely elektromos „i” kezelést kapott. Ez egy hasonló út, mint a Mercedes-Benz EQC és a Volvo XC40 Recharge Pure Electric, ahol a benzines változat (GLC, illetve benzines XC40) tulajdonosai az autó újratanulása nélkül léphetnek át az EV-re.

Az iX3 73,8 kWh-s akkumulátorcsomaggal és 460 km-es WLTP-követelmény szerinti hatótávolsággal rendelkezik, és egy 210 kW/400 Nm-es villanymotorral hajtja csak a hátsó kerekeket. Akár 150 kW/h sebességig is képes feltöltődni, ami azt jelenti, hogy egy egyenáramú gyorstöltővel körülbelül 32 perc alatt 80%-os töltöttséget adhat hozzá.

Jól specifikált, az összes festékválaszték, a belső varrások kiválasztása és a naff kék „nézzétek, elektromos autó vagyok” külső díszítőelemek mind költségmentes opciók. A 2000 dolláros Shadow csomaggal vagy a jelentős felárú Laserlight fényszórókkal személyre szabható, de a standard LED-es egységek is jók, és az autó már alapkivitelben is elég élesnek tűnik.

Íme, a htűtőmaszk-kérdés

Érthető, értelmezhető. Az elektromos autóknak minél aerodinamikusabbnak kell lenniük, de miért nem lehet egyszerűen csak a széria X3-as vesék mögötti kis lamellákat alkalmaznii, ahelyett, hogy a jó kis rozmár orrot adnánk hozzá az autó elejéhez?

A Toyota megtanított minket arra, hogy a vásárlók sokkal inkább falják a benzines autóval megegyező kinézetű hibridet, mint az egyedi megjelenésű modellt. Az európai csapat ezt tudomásul vehetné.

Ettől eltekintve, a mi autónk a kiváló Carbon Black (sötétkék) színben, okos 20 colos kerekekkel remekül néz ki. A frissített X3 hátsó lámpái még mindig nem nőttek a szívemhez, de a legtöbb szögből nézve az autót könnyen össze lehetne téveszteni az én (nemrég eladott) személyes G01 X3 30i-mel. Alapvetően ugyanúgy néz ki. A kulcs ugyanaz. Az elrendezés és a felszereltség szinte teljesen megegyezik. Még az illata is pont olyan, mint az én X3-asomé. És ez egy jó dolog!

Remek minőség és hangulat az enteriőrben

Az X3-ban a hajtásláncától függetlenül kellemesen el lehet tölteni az időt. Tesztautónkban magas szintű, minőségű volt a felszereltség: varrott műszerfal, részleges bőrülések (elöl fűthetőek), Harman Kardon hangrendszer, háromzónás klímaberendezés és még panorámatető is jár az alapfelszereltséghez.

A külsőhöz hasonlóan itt is csak a legapróbb utalások jelzik, hogy az iX3 különbözik a többi X3-tól: a start-stop gombot és a váltókart kék színű kiemeléssel díszítették. A kék természetesen a zöld BMW-k hivatalos színe.

Az első elrendezés kényelmes és ergonomikus, a kartámaszban és a váltókar előtt praktikus tárolóhelyekkel. Örömmel tapasztalom, hogy a vezeték nélküli telefontöltő padot használaton kívül rejtő gurulófedél ragadós és időnként nehezen nyitható, akárcsak az én autómban. Fogadja meg a visszajelzéseket a BMW, és javítsa ki ezt, mielőtt az emberek eltörik.

A hátsó utasoknak jó a helykínálat, dönthető ülésekkel, USB-C csatlakozókkal és digitális hőmérséklet-szabályozóval, az 510 literes csomagtartó pedig csak minimálisan kisebb, mint a nem elektromos X3-asban (550 liter), és még mindig 40:20:40 arányban osztottan összecsukható ülésekkel (távoli összecsukási funkcióval). A padló alatt van egy üreg a töltőkábelek tárolására is. A BMW iX3-ban egy új, 12,3 colos szélesvásznú érintőképernyővel és egy 12,3 colos műszeregységgel párosított 12,3 colos érintőképernyővel kezdődik a high-tech beszélgetés.

A rendszer jól illeszkedik az autóba, de talán ez az egyetlen hely, ahol a korábbi X3-tulajdonosoknak új környezetet kell majd tanulniuk. Más, mint a BMW OS7 implementációinak más változatai, és egy csipetnyivel kevésbé intuitív, de ha már eltöltöttünk vele egy kis időt, kezdjük megérteni, hol van minden és hogyan működik. Szerencsére a számozott előre beállított gombok továbbra is jelen vannak, és beprogramozhatók a rendszer által kínált bármelyik gyorsbillentyű működtetésére.

Az autó tartalmazza a BMW Connect telematikai szoftvert, így a távoli funkciók és a kommunikáció érdekében összekapcsolhatja telefonját az autóval. Az elektromos autó esetében ez magában foglalja a töltésfigyelést is.

A hátránya, hogy ahhoz, hogy minden megfelelően működjön, szükség van arra a BMW Connect fiókra, amelyet az autóban lévő rendszerbe be kell jelentkezni. Ez nem nagy dolog, és a márkakereskedésben az új autó átvételekor kell megtenni, de míg korábban használhatta ezt, ha akarta, most már használnia KELL, hogy az autó teljes funkcionalitását élvezhesse.

Van itt néhány jó funkció, például a telefon naplójával való integráció, amely az autó élő forgalmi helyzetek ismeretét használja fel arra, hogy tanácsot adjon, mikor induljon el, hogy időben odaérjen a találkozóra.

Néhány más funkció, mint például az időjárás-jelentés és a GPS-alapú kiváltás, amely automatikusan leereszti az ablakot, ha egy adott, földrajzi kerítéssel körülhatárolt helyre érkezik, szórakoztató… de nem túl praktikus. A BMW Connect bejelentkezés szükségességének előnye, hogy ha több BMW tulajdonosa vagy vezetője, még akkor is, ha az egyik például szervizhiteles autó, minden beállítása velünk együtt mozog.

A vezeték nélküli Apple CarPlay benne van, de még mindig nem teljesen megbízható a használata vagy a csatlakoztatás. A natív rendszer azonban vitathatóan jobb, így ez egy kisebb aggodalom. Mindezek mellett, ha úton van, a hangrendszer jó, a töltőpad kényelmes helyen van, a képernyő pedig éles, fényes és jól olvasható.

Mindent a biztonságért!

A 2017-ben tesztelt G01 X3 ötcsillagos minősítést kapott az ANCAP-tól, azzal a megjegyzéssel, hogy a minősítés nem tartalmazza a hibrid X3 30e-t. Azt is érdemes kiemelni, hogy az ANCAP biztonsági protokolljai nem voltak olyan szigorúak és átfogóak, mint a 2018-tól – vagy akár a 2020-as további tesztelési frissítések után – tesztelt autóké. De annak ellenére, hogy az iX3 2017-ben még nem volt forgalomban, a frontsüllyesztés és a ferde pólus tesztek frissebb változata azt jelenti, hogy a 2017-es ötcsillagos minősítés az iX3-ra is érvényes.

A BMW X3 a felnőtt utasok védelmére 93 százalékos, a gyermek utasok védelmére 84 százalékos, a gyalogosok védelmére 70 százalékos, a biztonsági asszisztens-rendszerekre pedig nem éppen lenyűgöző 58 százalékos eredményt ért el.

A többi felszereltségi szinthez igazodva az iX3 a BMW vezetőtámogató és biztonsági technológiáinak teljes csomagját tartalmazza, amelyek mindegyike jól működik menet közben.

Vezetni kimondottan élvezetes

A 210 kW-os villanymotor és a maximális 400 Nm-es nyomaték a városban való közlekedéshez elég gyors és kellemes autózást tesz lehetővé az iX3-mal. Nem olyan szórakoztató, mint az M40i, de egy ilyen autóhoz tényleg elegendő erő és teljesítmény. Bekapcsolhatjuk a Sport módot, hogy Jetson-szerű hangokat kapjon, és egy kicsit nagyobb tempót hozzon ki az autóból (a BMW azt állítja, hogy a 0-100 km/óra 6,8 másodperc alatt érhető el), de azt javaslom, hogy a legtöbb vezető nem fogja ezt használni. Városi környezetben az autó a szokásos beállítással is jól működik. A teszthét folyamán egyébként az energiafelhasználásom 19,7 kWh/100 km-re állt be, ami 395 km-es hatótávolságot jelent (főleg) városi vezetés esetén. Az autó fékezéskor visszanyeri az energiát, de nem annyira, mint a dedikáltabb EV platformok.

Nagyon könnyű és ismerős vezetni, különösen más X3-as modellekhez képest. A vezetési minőség jó, annak ellenére, hogy az autó súlytöbbletet jelent (2180 kg az X3 30i 1768 kg-jával szemben), bár nem olyan párnás, mint a légrugós iX. A súlyt leginkább fékezéskor lehet észrevenni, amikor az autó mintha egy kicsit süllyedne és imbolyogna, de a rugózási tulajdonságok jók, a jármű jól megnyugszik a bukkanók után, és általában olyan érzés, mint bármelyik másik X3-asban.

A töltés akár 150 kW-os egyenáramú gyorstöltővel vagy 11 kW-os otthoni fali aljzaton is elvégezhető. Az egységet a BMW-től lehet megvásárolni, a telepítés feláras.

2022 BMW iX3 specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű háromhengeres benzinmotor turbóval

Lökettérfogat: N/A cm³

Maximális teljesítmény: 286 LE @ N/A ford./perc / 210 kW

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ N/A ford./perc

Erőátvitel: hátsókerék-hajtás, elektromos szinkronmotor egyfokozatú irányváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4734mm

Szélesség: 1891 mm

Magasság: 1668 mm

Tengelytáv: 2864 mm

Tömeg, üresen: 2160 kg

Megengedett össztömeg: 2725 kg

Csomagtartó mérete: 510 liter, 1560 literre bővíthető a hátsó üléstámlák előrehajtásával

Üzemanyagtartály mérete: N/A liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 180 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.8 s (gyári), 6.8 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: N/A l/100 km

Országúti: N/A l/100 km

Vegyes: N/A l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: N/A l/100km

Országúti: N/A l/100km

Vegyes: N/A l/100km / 18.5 kWh/100 km

CO2 kibocsátás: 0 g/km

Bővebb információ a BMW magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Exit mobile version