A BMW R nineT Racer remekül hozza az elvárt formavilágot, stílust, szellemiséget. A heritage kategóriába sorolt motorkerékpár elsősorban megjelenésével és teljesítményével is jól domborít.
Kialakítás szempontjából a BMW R nineT Racer alapvetően a naked szegmensbe sorolható, a léghűtéses motorblokk lamellái, illetve maga az egység szabadon látható, egyből értelmezhető összképet ad.
Az egész motort a sportos, laza könnyedség lengi körül, ehhez nagy mértékben hozzáad a lightwhite alapszín és hozzá a többtónusú dekoráció. A félburkolat eleve hordozza az imént említett stílusjegyeket, ez kitűnően folytatódik az üzemanyagtartályon, valamint az első sárvédőn is.
A BMW R nineT Racer szigorúan egyszemélyes jármű, erre utal egyebek mellett a púpos ülés idoma is – itt zárul az alapszín és mintázat, remekbeszabott egységet alkotva.
Aki kicsit is járatos a BMW Motorsport történelmében, az tudja, hogy az egész tálalás kicsit erre az irányra is hajaz (lásd dekorelemek), de az alumíniumezüstre fényezett váz is pontosan ugyanezt az irányt képviseli – egyedül a BMW Motorrad-nál.
Mindehhez kiválóan illeszkednek a feketére fújt hajtásláncelemek, így a fehér-fekete páros még jobban kiemeli a karakteres, komplex egységet. Így lesz egyértelműen vizuális szempontból perfekt a BMW R nineT Racer felépítése, kialakítása.
Robbanékony, túramotorok karakterét hozó léghűtéses boxermotor került a BMW R nineT Racer-be. Az összlökettérfogat 1170 köbcenti, ez 2 hengerre oszlik el (90 fok), a maximális teljesítmény 110 lóerő 7750-es percenkénti fordulatszámon. Az optimális teljesítményhez kellemes nyomatékmaximum is jár, jelen modellnél ez 116 Newtonméter, ehhez kereken 6000 RPM szükségeltetik.
DOHC szelepvezérlést építettek a BMW R nineT Racer boxerébe, a hajtás a hátsó kerékre menetirány szerinti bal oldalra helyezett kardántengelyen keresztül jut el. Itt megjegyezzük, hogy a váltások és gyorsítások megszokást igényeltek az elején, ugyanis minden esetben a motor kissé balra döntött, így instabilnak volt érezhető a menetélmény.
Száraz, hidraulikus működésű kuplung került a BMW R nineT Racer-be, melyhez hatgangos körmös kapcsolású váltó tartozik. A váltások egyenletesek, pontosak, nincs holtjáték az egyes fokozatok közt, minden precízen és egyszerűen kezelhető.
Tesztjeink során 3.4 másodperces 0-100 km/h sprintet rögzítettünk, ez pontosan 1 tizeddel jobb eredmény a gyárinál. Fogyasztás tekintetében átlag 5 literrel jártunk, ebben sok dinamikusabb rész is benne foglaltatott. Országúti tempó mellett bőven hozható a 3-4 literes átlag, városban viszont számolhatunk 6-6.5 literrel is 100 kilométerre átlagolva.
BMW R nineT Racer specifikációk
Motor
Furat/löket (mm): 101/73
Hengerek/szelepek: 2/8
Keverékképzés: BMS-MP
Lökettérfogat: 1170 cm3
Maximális nyomaték 116 Nm /
Maximum fordulatszám: 6000 RPM
Maximum teljesítmény: 110 LE @ 7750 RPM
Sűrítési viszony: 12,0:1
Szelepvezérlés: DOHC
Kipufogógáz-tisztítás: szabályozott, hármashatású katalizátor
Erőátvitel
Tengelyhajtás: kardántengely
Tengelykapcsoló: hidraulikus működtetésű, száraz
Váltó: körmös kapcsolású, hatfokozatú
Futómű
Gumiabroncs elöl: 120/70 ZR17
Gumiabroncs hátul: 180/55 ZR17
Fék elöl, átmérő: 320 mm
Fék hátul, átmérő: 265 mm
Felni elöl: 3,5 x 17″
Felni hátul: 5,5 x 17″
Rugóút elöl/hátul: 125/120 mm
Utánfutás: 103,9 mm
Váz típusa: acélcső váz, amelyben a motor is teherviselő elem
Villaszög: 63,6°
Menetteljesítmények
Gyorsulás 0-100 km/h: 3,5 másodperc (gyári), 3,4 másodperc (saját mérés)
Végsebesség: 200 km/h
Fogyasztás
Város: 6.1 l/100 km
Országút: 3.8 l/100 km
Vegyes: 5 l/100 km
Üzemanyagtartály: 17 liter
Méretek
Hosszúság: 2105 mm
Szélesség tükrökkel: 920 mm
Tengelytáv: 1491 mm
Önsúly feltankolva: 220 kg
Maximális össztömeg 430 kg
Ülés magasság: 850 mm
Bővebb információ a BMW Motorrad magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Duplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország Utómunka hardver: Acer, ASUS