Nemrégiben a BMW X2 hazai bemutatóján járva már tudtuk, hogy kimondottan szeretni fogjuk az új X szériás bajor SUV modellt. Mindegy is, milyen felszereltséggel, milyen színben, a forma és a megvalósítás az első 10 perc után elnyerte szimpátiánkat. Most tesztre is fogtunk egyet a paletta változatos felhozatalából, egy BMW X2 xDrive20d személyében, M Sport felszereltséggel.
Nyilván maga a koncepció az X1 és az X2 közé lett bekategorizálva, annak ellenére, hogy a BMW X2 önmagában véve is nagynak, teltnek tűnik – úgy, hogy a célközönséget beirányzó szellemiség, és maga a feeling megmarad. Érdekes egyébként, hogy a korai, első szériás, egyébként kategória- és stílisteremtő BMW X5 nem sokkal volt nagyobb szélességre és hosszra, mint az új BMW X2; hiába no, fejlődnek a trendek, átalakulnak az igények. Ma egy kisautó nem olyan kisautó, mint mondjuk 1993-ban. Vagy korábban.
Elég az hozzá, hogy a BMW eltökélte: kicsit szakít a konzervatív hagyományokkal, és elsősorban a fiatalos dizájnra koncentrál a BMW X2 piacra dobásával. Ezt nagy mértékben sikerült is megvalósítani, hiszen maga az autó kecses megjelenése erre utal máris. Nincs túlgondolva sehol, mindenhol pont annyit kapunk, amennyi még bőségesen elegendő lehet emberi léptékekkel.
Ezalatt például azt értjük, hogy egy kétállásos garázsba gond nélkül befér (ez persze nagy általánosságban igaz lehet egy átlag méretű autóra is), szélte-hossza megfelelő. Így az is borítékolt rögtön az első kilométerek megtétele után, hogy a manőverezhetőség zseniális, városi parkolás procedúrája szintén kipipálva pozitív megközelítéssel. Nem is szükséges ragozni tovább: a BMW X2 igazán praktikus, ha hétköznapi használatról szól a fáma.
A már sokat emlegetett dizájn
S persze nem ér véget a sportosság, lendület a szemnek: 19-es kerekek kerültek a BMW X2 XDrive20d-re, így ténylegesen megadhatjuk a módját mindennek, ha ilyenre konfiguráljuk az autót.
Ami talán a leginkább jellegzetessé teszi a BMW X2-t, az a C oszlopra biggyesztett BMW embléma. Ez tökéletesen feldobja az amúgy is egyedi összhatást, és a jó az, hogy itt nagyjából be is fejeződik a BMW X2 összes extrája vizuális hatás területen. Jó is így, hiszen újra ismételjük maguinkat: ügyeltek arra szerteágazóan, hogy a BMW X2 ne legyen egy túlgondolt, tömény valami. Sikerült is.
Beltér tekintetében viszont már erőteljesebben köszön vissza a BMW-s érzet: a háromküllős, rendkívül jó fogású kormánykerék, a központi, remekbeszabottan átlátható műszeregység, az LCD infotainment középkonzol, valamint a cockpit további részletei mind ismerősek, de valahogy itt is megvan az a pici plusz, lendület, amely belengi a BMW X2 egész tálalását.
Mit takar az M Sport?
Visszatérve az enteriőrhöz: az anyaghasználat minőségi, utoléri a 3-as sorozatnál hasonló felextrázással prezentált szintet. Hangszigetelés kapcsán sincsenek problémák, bár nagyobb volt a zajszint, mint ahogyan az elvártuk – 90 kilométer/óra felett a futómű irányából érkezett a sebesség növelésével párhuzamosan növekedő menetzaj.
Az összeszerelés is remek, egyedül az M Sport futómű tette meg káros hatását az egységes komfortra: a BMW X2 xDrive20d már kisebb úthibák esetében is hajlamos volt az intenzív pattogásra, rázásra.
Ereje teljében újfent a 20d
Városi környezetben 5.5 literes átlagot sikerült kihoznunk a BMW X2 xDrive20d-ből, míg országúti körülmények közt 4.1 liter/100 kilométeres érték született. A 20d motor ismét bizonyított, újfent megbizonyosodott, hogy végeredményben mindegy, milyen kocsiszekrénybe kerül ez az aggregát, nagy különbség gazdaságosságát tekintve nem igen van.
2018 BMW X2 xDrive20d specifikációk
Motor
Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres turbótöltött dízelmotor
Lökettérfogat: 1995 cm³
Maximális teljesítmény: 190 LE @ 4000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 1750 ford./perc
Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4360 mm
Szélesség: 1824 mm
Magasság: 1526 mm
Tengelytáv: 2670 mm
Első gumik mérete: 225/45 R189
Hátsó gumik mérete: 225/45 R19
Tömeg, üresen: 1520 kg
Megengedett össztömeg: 2120 kg
Csomagtartó mérete: 470 liter, 1355 literre bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 53 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 210 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.7 s (gyári), 7.6 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 5.5 l/100 km
Országúti: 4.1 l/100 km
Vegyes: 5.1 l/00 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 5.5 l/100km
Országúti: 4.8 l/100km
Vegyes: 5.1 l/100km
CO2 kibocsátás: 126 g/km
Bővebb információ a BMW magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Duplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország Utómunka hardver: Acer, ASUS