Citroёn SpaceTourer, Toyota ProAce Verso, Peugeot Traveller. Három testvérmodell, amelyek alapjaiban ugyanazok szinte minden csavarra megegyezően, mégis merőben más tálalást, karakterisztikát és szellemiséget hordoznak. Egyértelműen a Citroёn SpaceTourer lett leginkább a komfortra, illetve a kényelemre kihegyezve.
Korábbi tesztünkben, még a nyár elején mutattuk be az Autóaddikt.hu olvasóinak a Toyota ProAce Verso-t. Utazgattunk vele jócskán, mi több, még egy esküvő kapcsán is bevetettük a családi egyterűt. Minden téren kitűnően teljesített, úgyhogy már akkor is úgy summáztuk, hogy belevaló céljármű, ráadásul mellőzi a sztereotip kisbuszos jellemzőket.
Most pedig nagyító alá helyeztük a Citroёn SpaceTourer-t, amely minden túlzás nélkül gyakorlatilag teljesen megegyezik a Toyota, illetve Peugeot testvérmodellekkel. Nyilvánvaló, hogy az orr-rész teljes mértékben átalakításra került, legalábbis, ami a hűtőmaszk rostélyát és a rácsozat vonalvezetését illeti; a lámpatestek ugyanazok, az átalakítás azért látszik. A Citroёn jelenlegi portfóliójára jellemzően a maszk dupla csíkja a féynszórók tokozásában folytatódik, konkrétan itt záródik le, ez kétségkívül eleve hozza az illusztris megjelenést, jól eltaláltan prezentálva az autó lényegiségét.
Gigantikus tengelytávval, optimálisan élhető beltérrel
Hátulról is tradicionális elemek köszönnek vissza, a csomagtérajtó felfelé nyílik, ez némi plusz teret igényel, ha visszatérünk a fentebbi garázs témához. Viszont szabadtéren, ha mondjuk a családi utazás során elered az eső, remek feature mindenképpen – ugyanakkor a tűző napsütés ellen is jól véd. Ha már keressük minden területen a praktikumot.
A Citroёn SpaceTourer belterére leginkább a kényelem szó a legjobb tömör körülírás. Persze az anyaghasználatra sincs panasz, minden érezhetően jó minőségű részletekkel operál, kezdve a kárpitozástól egészen a kezelőszervek, kiegészítők puha tapintásáig.
Igazán kisbuszos kényelmet ad: magas és kényelmes üléspozíciók
Visszaköszön az állandóan felmerülő probléma a Citroёn SpaceTourer esetében is: a nyitható oldalablakok hiánya.
Ezt már a Toyota ProAce Verso tesztünknél sem tudtuk igazán hová tenni, főként, hogy az évszakhoz képest jelentősen melegebb időjárásban sikerült leautóznunk az 1 hetet. Igaz, volt klíma, és korrekt keringetés, de mi van, ha ez netán elromlik egy hosszabb utazás során, és még egy kisgyerek is van velünk a fedélzeten? Télvíz idején nyilván más a helyzet e téren, akkor nem érezzük szükségességét annyira (bár akkor sem árt, ha tudunk kereszthuzatot kreálni néha-néha).
603 liter hasznos csomagtér áll rendelkezésünkre, ha a Citroёn SpaceTourer-t választjuk családi autónkként. Ez bőséges, viszont ha variálunk a hátsó ülésekkel, akár 2.7 köbméterig is feltornászhatjuk a rakfelületet, ami már kishaszonjárműs adat. Több más, hasonló paraméterekkel rendelkező kisbuszhoz képest a Citroёn SpaceTourer-nél volt a legegyszerűbb az ülések hajtogatása, átszervezése, ami külön pirosponttal illeti a gyártót.
Kitűnő nyomatékot és persze fogyasztást produkál a BlueHDi alapú hajtáslánc
Utóbbinak köszönhetően a fogyasztás sem tudott elszállni az egekbe: városi környezetben 6.8 litert, országúton pedig 4.8 litert sikerült átlagolnunk 100 kilométerre. Autópályán is mértünk fogyasztást, itt 2450-es percenkénti fordulatszámon, 130 kilométer/óránál 6.2 literes átlag jött ki közel 100 kilométer folyamatos autózás után.
2016 Citroёn SpaceTourer BlueHDi 150 specifikációk
Motor
Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor
Lökettérfogat: 1997 cm³
Maximális teljesítmény: 150 LE @ 4000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 370 Nm @ 2000 ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4959 mm
Szélesség: 1920 mm
Magasság: 1935 mm
Tengelytáv: 3275 mm
Első gumik mérete: 225/65 R17
Hátsó gumik mérete: 225/65 R17
Tömeg, üresen: 1644 kg
Megengedett össztömeg: 2685 kg
Csomagtartó mérete: 603 liter (8 üléssel)
Üzemanyagtartály mérete: 70 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 170 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.0 s (gyári), 10.2 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 6.8 l/100 km
Országúti: 4.8 l/100 km
Vegyes: 6.6 l/00 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 5.3 l/100km
Országúti: 5.3 l/100km
Vegyes: 5.6 l/100km
CO2 kibocsátás: 129 g/km
Bővebb információ a Citroёn magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Duplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország Utómunka hardver: Acer, ASUS