A Citroën mindig maga volt a megtestesült egyediség. Most sincs ez másképp, a modellpaletta tartja a hagyományokat, ugyanakkor tudn mindig újat is mutatni. A fun-ráta magas, és ez tesztalanyunknál, a Citroën C3 Aircross 1.2 esetében sincs másként.
Az új Citroën C3 Aircross 1.2 egy – stílusosan definiálva – igazi funky hangulatú francia családi SUV, belépő kategória azért -, amely mellett az olyan konzervatívabb stílusú alternatívák, mint a T-Cross vagy a Kamiq szinte nem is tűnnek ki a sorból. Legalábbis a küllemet tekintve.
Mindenesetre tesztalanyunkat, eme ráncfelvarrott Citroën C3 Aircross-t biztosan sokkal nehezebb lesz elveszíteni, nem megtalálni egy zsúfolt parkolóban – még akkor is, ha egy kicsit kevésbé magas cukiság-faktor, mint korábban.
Változott a facelift után, de nem hátrányára
A facelift előtti modell mondhatni kissé bolondosabb (még ennél is!), most viszont kifejezetten szögletes fényszóróit sokkal karcsúbbakra, sikkesebbekre cserélték; míg a nagyobbra rajzolt hűtőmaszk markánsabb arculatot kölcsönöz a Citroën C3 Aircross-nak.
E remek és egyben egyedi stílust a 16 és 17 colos könnyűfém keréktárcsák választéka, valamint egy jókora adag színes külső testreszabási csomag erősíti, ezek opciósan rendelhetők értelem szerint. Az egész formavilág kocka jellegű, ami nagyon jól áll a Citroën C3 Aircross-nak; a vaskos fekete lökhárító némileg ad egy kevés plusz SUV beütést.
A Citroën C3 Aircross-ból jelenleg nincs összkerekes verzió, tehát hiába a trepes jelleg (megerősített vonalak, műanyag berakások többek közt), úgyhogy offroad túrákra ne nagyon induljunk el vele – viszont az emeltnek mondható hasmagasság könnyedebb földutas környezetben fejti ki áldásos hatását.
Vegyes anyaghasználat az utaskabinban
Enteriőr tekintetében elég sok a kemény, karcolódásra hajlamos lakk műanyag, ugyanakkor a C3 Aircross beltere kimondottan stílusosnak számít. Shine Plus felszereltségű tesztautónk ajtajain és műszerfalán vonzó szövetborítás volt; a műbőrrel és szövetkárpittal kárpitozott ülések pedig jremekül festenek és ténylegesen kényelmesek akár hosszabb távon is.
Hátul ülve a komfortérzet már korlátozott, két átlagos paraméterekkel felvértezett felnőtt, vagy három gyerek utazhat kényelmesen. A gyerekek tehát jól elférnek ott hátul, ebben sokat segít a csúsztatható-állítható hátsó üléssor. Az amúgy nem túl nagy fejtér kicsivel növelhető az opcionális teljes panorámatető mellőzésével.
Mindezek mellett a csomagtér tágas, jól pakolható, az ülések mozgatásával pedig rendkívül jól testre szabható – alapvetően a hátlapok döntése a mérvadó értelemszerűen.
Mivel a Citroën C3 Aircross kellemesen konfigurálható, nem meglepő, hogy a belépő szint is tartalmaz alaphangon meglepetéseket. Itt is megkapjuk a LED fényszórókat, automata légkondicionálót, 16 colos könnyűfém keréktárcsákat, hátsó parkolószenzorokat és 7 colos érintőképernyőt, amely támogatja az Apple CarPlay-t és Android Auto-t egyaránt,
A magasabb felszereltségű modellek (tesztautónk esetében is) nagyobb, 9 colos képernyőt is kapnak beépített navigációval, jó minőségben, optimális kontraszttal és fényerővel – még direkt napfényben is.
Motorizáltság, teljesítmény, menettulajdonságok
Két benzines és egy dízel közül választhatunk, a motorválaszték meglehetősen korlátozott – de legalább ez segít a dolgok áttekinthetőségében.
Mi a hatfokozatú kézi váltóval szerelt, 110 lóerős, belépőszintű benzinest választanánk a kínálatból – ilyen hajtásláncot kapott a tesztelt Citroën C3 Aircross is. Elég lendületes a városban való könnyed vezetéshez, és csendes az autópályán. A gázreakciók néha közvetlenek, néha lomhábbak – ezt nem igazán értettük, mi okozhatja. Már megszokott módon a start-stop automatika hajlamos a fulladásra, erre figyelni kell, de kis idő után megszokható. A kormányzás indirekt, ebből adódóan az úttartás sem a legkiszámíthatóbb – szerencse, hogy a sávtartó automatika figyelmeztet minden esetben, néha kicsit szenzitívebben is az átlagosnál. Mindezekből adódóan nem az a kifejezett kanyarvadász megoldás a Citroën C3 Aircross, persze nem is arra tervezték, de mindenképp lehetne mit finomítani a futómű – elsősorban az első felfüggesztés – hangolásán.
Fogyasztás tekintetében a következő értékek születtek tesztünk során: városi környezetben 7.9-8.4, országúton 5.9-6.6 liter/100 kilométer lett az átlag.
2022 Citroën C3 Aircross 1.2 specifikációk
Motor
Motortípus: soros négyhengeres benzinmotor turbóval
Lökettérfogat: 1199 cm³
Maximális teljesítmény: 110 LE @ 5500 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 205 Nm @ 1750 ford./perc
Erőátvitel: fronthajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4154 mm
Szélesség: 1765 mm
Magasság: 1637 mm
Tengelytáv: 2604 mm
Első gumik mérete: 215/55 R17
Hátsó gumik mérete: 215/55 R17
Tömeg, üresen: 1255 kg
Megengedett össztömeg: 1795 kg
Csomagtartó mérete: 410 liter, 1205 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: N/A liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 190 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.1 s (gyári), 10.5 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 7.9-8.4 l/100 km
Országúti: 5.9-6.6 l/100 km
Vegyes: 6.7 l/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: N/A l/100km
Országúti: N/A l/100km
Vegyes: 5.8 l/100km
CO2 kibocsátás: 110 g/km
Bővebb információ a Citroën magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal
Fotó: Autóaddikt.hu