Néhány évvel ezelőtt, amikor a Cactus még csak koncepció formátumban létezett, nagy elvárásokkal tekintettünk az autó érkezésére. Amikor megtapogathattuk, tetszett, ám vártuk a nagy áttörést, az igazán egyedi megoldásokat. Aztán jött az első tesztautó, és kezdtünk megnyugodni – igen, ez az, ilyesmire vártunk. Most viszont máris itt az első nagy facelift: vajon túllépte-e határait a tanulmány? Citroën C4 Cactus PureTech 110 teszt.
Ahogyan a bevezetőben is említettük, a Cactus egy olyan koncepciónak indult, ami rendkívül formabontónak számított volna, ha ténylegesen megvalósul. A részletezést most hagyjuk, gyönyörű találatokat kapunk, ha rákeresünk; a lényeg viszont nem változott: a Citroën mindent megtett annak érdekében, hogy a jelenlegi, első markáns faceliftes Cactus fezárkózzon a tornasorban, vagy legalábbis hozza azt, amit a mai kor elvárásai diktálnak.
Mit tartogat a facelift?
A Citroën C4 Cactus 2018-as modellfrissített verziójánál már látszik egyértelműen, hogy teljes az integrálódás az aktuális modellpalettával. Ennek megfelelően az orr-kialakítás is hasonló a többi, leginkább kategóriájában helyet foglaló modellekéhez – dupla fényszórók, magasra húzott hűtőmaszk, mellé bohém, lendületet sugalló megoldások.
Ilyen például az alsó részre helyezett ködlámpafészek-páros, vagy a maszk talajhoz közelebb eső kiegészítő beömlője.
Oldalnézetből is látszanak módosítások az új Citroën C4 Cactus karosszériáján: az oldalajtók AirBump „ütközői” visszafogottabbak lettek, bár így is eléggé hangsúlyosak, kiváltképp figyelembe véve az első ajtók kipufogócsonkjához hasonló mintarészleteit. Mindezt krómberakással, lehetőleg úgy, hogy már távolról is felkeltse a figyelemet. Sikerül neki.
17 colos felniket pakoltak a Citroën C4 Cactus tesztautóra, itt a hagyományos formaiság köszön vissza, keresztrajzolattal, középre helyezett emblémával. A sárvédőívek kellemes összhangot alkotnak a bumperekkel, az egész tálalás crossoveres, pontosan annyira, amennyire kell manapság. Vagy inkább annyira, amennyire a divat diktál, márpedig a fentebb említett szegmens popularitása folyamatosan növekszik.
Pláne, hogy a C4 önmagában ki is vonult a gyártó felhozatalából, így jelenleg a C4 Cactus képviseli ezt a modellt is. Hogy meddig? Még legalább 2-3 évig, addig, amíg megérkezik a Citroën legfrissebb kompaktja.
Megmaradtak a félreismerhetetlen stílusjegyek
A hátsó részen nem túl szembetűnőek a változtatások, a burák tokozása osztott lámpatesteket hordoz, közrefogva a masszív logót, Cactus-feliratot, valamint a műanyagok közé helyezett rendszámtáblahely kialakítását.
Kívülről tehát viszonylag sok változtatást fedezhetünk fel, a beltér viszont nagyjából megmaradt olyannak, amilyennek megismerhettük az előző generációs Cactus-ban. Az anyagminőség jó, számtalan egyedi megoldással találkozhatunk, ráadásul összesen 5 új csomagot is konfigurálhatnak a vásárlók. Így több minta, ciráda, látványos színkavalkád (is) választható az autóhoz, amellyel még egyedibb és testreszabhatóbb lesz a Citroën C4 Cactus.
Személyes kedvencünk volt a tesztautóban is fellelhető Advanced Comfort elnevezésű üléstechnológia, mely révén még lágyabbá, puhábbá varázsolható az amúgy sem parrogós menetkomfort.
Végre hidraulika!
A Citroën C4 Cactus hidraulikus felfüggesztést kapott, amelyet a korábbi C5 óta majd’ minden modellnél visszasírunk.
A rugózás ténylegesen vajpuha, komfortos, remekül javítja az úthibákat. Ugyanakkor arra is figyeltek a tervezésnél, hogy ne legyen eltúlozva a megvalósítás, így gátlókat szereltek be, amelyek megakadályozzák a nagyobb kilengéseket.
Véleményünk szerint azonban a 17-es kerekek rontanak a kényelemérzeten, úgyhogy érdemes ettől lejjebb válogatni felnik tekintetében.
3 henger, 1.2 liter
Tesztelt Citroën C4 Cactus-unk 110 lóerős, sorhármas, 1199 köbcentis benzinmotort kapott, 110 lóerővel (5500 RPM), 205 Newtonméter csúcsnyomatékkal (1500). A turbós benzines rendkívül dinamikus, a hajtáslánchoz kapcsolt 5 fokozatú manuális kéziváltó áttételezése közepes, de inkább rövid ötödik fokozatig – ennek megfelelően a Citroën C4 Cactus viselkedése kifejezetten dinamikus, virgonc, és akár 9 másodperc környéki nulla-százas sprintet is kivitelezhetünk.
Fogyasztás, árazás
Mindezt úgy, hogy a fogyasztás is a helyén marad: városi környezetben 5.9 literig sikerült levinnünk az átlagot 100 kilométeres távra számítva, irszágúton pedig 4.7 liter volt a maximum mérésünk.
Árcédula tekintetében is kellemesek a benyomások, figyelembe véve a Citroën C4 Cactus kategóriáját (hobbi-szabadidő-divatautó): az alapár 4.6 millió környékén indul, a tesztelt modell pedig 5 880 000 forintba kerül.
2018 Citroën C4 Cactus PureTech 110 specifikációk
Motor
Motortípus: soros, 3 hengeres benzinmotor, turbóval
Lökettérfogat: 1199 cm³
Maximális teljesítmény: 110 LE @ 5500 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 205 Nm @ 1500 ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, ötfokozatú manuális kéziváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4170 mm
Szélesség: 1729 mm
Magasság: 1480 mm
Tengelytáv: 2595 mm
Első gumik mérete: 205/50 R17
Hátsó gumik mérete: 205/50 R17
Tömeg, üresen: 1060 kg
Megengedett össztömeg: 1595 kg
Csomagtartó mérete: 358 liter, 1170 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 50 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 188 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra:9.4 s (gyári), 9.2 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 5.9 l/100 km
Országúti: 4.7 l/100 km
Vegyes: 5.2 l/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 6.0 l/100km
Országúti: 4.2 l/100km
Vegyes: 4.9 l/100km
CO2 kibocsátás: 110 g/km
Bővebb információ a Citroën magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
Fotó: Autóaddikt.hu / Matei Bence / Camera Kft. Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Duplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország Utómunka hardver: Acer, ASUS