AutóAddikt Autóteszt DS DS 3 E-TENSE Opera – külső és belső megújulás

[TESZT] DS 3 E-TENSE Opera – külső és belső megújulás

Idén, 2024 márciusában debütált Európában, így Magyarországon is a megújult DS 3. A frissülés kívül és belül is érezhető az elődhöz képest, és igencsak egyértelmű. hogy a tisztán elektromos verzió, az E-Tense – mely teszt cikkünk főszereplője is – hatótáv tekintetében is jelentős előrelépést ért el. Teszten a DS 3 E-Tense, a legmagasabb, Opera felszereltséggel.

Mára kezd folyamatosan beleégni a köztudatba a DS márkajelzés, annak ellenére, hogy két táborra szakadtak a laikusok, illetve kevésbé laikusok: az egyik fele még mindig a Citroen-nel veszi egy kapar alá, és rögvest fel is sejlik a klasszikus DS 19; a másik csoport pedig teljesen önálló brandként tekint a francia gyártású modellportfolióra. Alapvetően érthető a párhuzam, hiszen természetesen a DS márka a mai napig szoros rokonságban áll az anyamárkával, de persze minden követ megmozgat a marketing, hogy ne legyen még ennyi áthallás sem.

Egyedi formaiság

Formavilág tekintetében remekül eltalálták a designegek azt, amit a DS 3-nak képviselnie kell: modernség, fiatalság, üdeség, és persze jó arányban jelenlévő prémiumérzet. Mindez máris szembetűnik, amikor az autót szemből vizsgáljuk, a hangsúlyos, egész homloklemezt átfogó hűtőmaszk kölönösképp figyelemfelkeltő egyedi mintázatával, s perszer az elmaradhatatlan króm DS emblémával egyetemben. E környezetbe remekül passzonak a vékonyra húzott fényszóróburkolatok, valamint az irányjelző és a nappali menetfény hosszanti LED-csíkja, amelyek mindkét oldalon a enyhe töréssel viszik a formaiságot.

Oldalnézetből a DS 3 tökéletes mintapéldája az európai mini-SUV megközelítésnek, masszív, emelt hasmagasság, ötajtós kialakítás. Olyannyira sok a törésvonal az autó oldalán, hogy tulajdonképp minden egyes szögből nézve más és más árnyalategyüttest ad ki az egység vizuálisan, ami szintén tovább növeli a tálalás különlegességét. Az ajtók kilincsei elektromosan nyílnak, azaz kibuknak nyitáskor motorosan, majd startolás után automatikusan visszaállnak a helyükre, valamint ha az enteriőrben tartózkodunk álló helyzetben, csukott ajtókkal, akkor is visszaállnak a süllyesztett állapotukba. S itt ismét egy kis prémiumhatás: a kilincsek természetesen krómezüst fedést kaptak. Külön kiemelendő a DS 3 övvonala, amely a B oszloptól hátrafelé kisebb aszimmetriát hordoz, megtörve minden monoton egységet, majd a C oszlop zárórészénél szolidan beleolvad a felületbe.

Nem fogyott el a szufla a DS 3 farának tervezésekor, ugyanis itt nem estek abba a hibába, mint jelenleg sok kortárs autó esetében: a formaterv itt is gyönyörű, harmonikus, igazán francia kifinomultság tükröződik e téren; az orr-részhez hasonlóan vékonyra húzott rajzolat jellemzi a zárfények tokozását, úgy, hogy a csomagtérajtó által képviselt homogenitás megmarad azért.

Hűen a prémiumkategóriához

Minőségi anyagokból építkezik a DS 3 E-Tense beltere. Ismét egyedi megoldásokba futunk, mint az ülések mintázata, formája, vagy épp a Dashboard és a cockpit jellegzetes, összetéveszthetetlen kialakítása. Az oldalablakok nyitása-zárása a középkonzolra elhelyezett, DS-mintázatű kapcsolókkal történik, ahogyan a kézifék, vagy a négy ajtó belső zárásáért felelős gombok is.

Puha, minőségi bőrborítás mindenütt: az ülések steppelt, szintén egyedi mintázata illusztris, cskúgy, mint a kényelmük. Mind az ülőlapok, mind pedig a hátlapok megfelelő méretezésűek, közepesen kemények, így hosszabb távokon is maradéktalan a kényelem, amit a DS 3 kínál. Ráadásul a békebeli DS-korszakra emlékeztető puhaság is jelentkezik, amelyért a futómű is nagyban felel.

Kellemes markolatú korménykerék, a küllőkről jól elérhető funkciógombok: a DS 3 ergonómiailag is teljesen rendben van, hiszen minden olyan kezelőszerv – még akkor is, ha az infotainment érintőképernyőjének kiosztásáról van szó – kézre esik, amelyek használata nélkülözhetetlen lehet az utazás során. A cockpit középső részén a beömlő-kialakítás is követi a DS-dizájnt, a fölé helyezett, viszonylag aprónak tűnő 16:9 képarányú display sem zavaró, megvan a jó összhang. S ha már az imént említettünk beömlőket, nem mehetünk el szó nélkül az első ajtókba integrált oldalbeömlők mellett sem, amelyek funkcionálisak, de azért mellette még kellemesen ízlésesek és egyediek.

Hátul is bőségesen elegendő hely áll rendelkezésre a DS 3 E-Tense-ben, itt a hibátlan tengelytávnak köszönhetően a lábterek is teljesen rendben vannak. A C oszlop felé szűkülő fejtér gyakorlatban nem érezhető igazán, és nincs hátrányára annak, hogy három közepes testalkatú felnőtt utas tudjon utazni kompromisszumok nélkül.

Ténylegesen hatékony a hajtáslánc

Említést tettünk a bevezetőben arról, hogy a 2024-es DS 3 E-Tense hajtáslánca is optimalizálódott, alaovetően a hatótáv tekintetében. Nos, ez valóban így is van, ugyanis az előirányzott 400 kilométer körüli távot tudja is hozni az autó, ténylegesen, ha óvatosan közlekedünk ECO módban, és odafigyelünk a részletekre. Ami érdekes, az az, hogy ha kevésbé óvatoskodunk, úgy is gond nélkül teljesíthető a 320-350 kilométeres range, igaz, itt is ECO-ban érdemes gondolkodnunk.

Energiafogyasztás tekintetében átlagosan 13-17 kWh értékeket értünk el a DS 3 E-Tense tesztautóval, ami nagyon jó érték. Ebbe nem számoltuk bele az autópályás. 20-22 kWh értékeket, amelyek itt is jelen vannak (mármint a magasabb fogyasztási mutatók), ugyanis 130 kilométer/óránál a DS 3 E-Tense sem képes csodákra, viszont az átlagosnál talán még így is jobbnak mondható ez a számadat.

Tesztjeink során egyhuzamban 200 kilométert tettünk meg, jellemzően városi-elővárosi, majd országúti környezetben. Így a 17 modulból és összesen 102 cellából felépülő bruttó 54 kWh-s akkumulátor kapacitásának nagyjából a fele állt rendelkezésünkre a célponthoz érkezés során.

Az akku kapacitása egyébként jelentősen növekedett a korábbi DS 3 E-Tense modelléhez képest, 360 kilométerről 402 kilométerre kitolva a hatótávot.

Cikkünk alanya, a DS 3 E-Tense Opera felszereltséggel 18 990 000 forintos listaárral indul.

2024 DS 4 E-TENSE specifikációk

Motor

Motortípus: villanymotor

Lökettérfogat: N/A cm³

Maximális teljesítmény: 156 LE

Maximális forgatónyomaték: 260 Nm

Erőátvitel: fronthajtás, automata

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4118 mm

Szélesség: 1802 mm

Magasság: 1625 mm

Tengelytáv: 2558 mm

Gumiabroncsok elöl: N/A

Gumiabroncsok hátul: N/A

Tömeg, üresen: 1550 kg

Megengedett össztömeg: 1998 kg

Csomagtartó mérete: 350 liter, 1550 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: N/A liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 150 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.0 s (gyári), 9.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: N/Al/100 km

Országúti: N/A/100 km

Vegyes: 13-17 kWhl/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: N/A/100km

Országúti: N/A/100km

Vegyes: 15.3 kWh/100 km

CO2 kibocsátás: N/A g/km

Bővebb információ a DS magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu