Koncepcióként a Ford EcoSport egyértelműen a mini SUV szegmenst célozta. Ez nyilván meg is maradt fő irányvonalként, azonban a körítés és tálalás inkább hajaz személyautós megközelítésekre, mintsem „városi terepjárós” jellegre.
Megkapta kötelező jellegű faceliftjét a Ford EcoSport, így ténylegesen elvarrták a márkánál azokat a hiányosságokat, amelyek esetlegesen felmerültek az autónál. Bár igazándiból nem túlzottan észrevehető a váltás, mindenesetre az új, 2018-as modellévű Ford EcoSport sokkal modernebb, fiatalosabb, és ténylegesen sportosabb lett, mint az első szériás eresztés.
Ugyanis a Ford EcoSport megjelenése után rögtön belefutott abba, hogy jó, jó, EcoSport az elnevezés, ami trendi, és hangzatos is. De mitől eco, és mitől sport? A gazdaságosság mintaképét nem róla mintázták a Fordnál (főként az 1 literes motorok esetében értendő), sem pedig sportos mivoltáról volt ismert.
Lényegében újragondolták tehát a szellemiséget, és megszületett a frissített Ford EcoSport. És igen, ez a modell már ténylegesen sportos elemeket hordoz, főként, ha ST Line felszereltséggel rendeljük: hangsúlyos hűtőmaszk, olyan, amely tökéletesen beleillik a jelenlegi Ford-márkaarculat profilba.
A kettéosztott beömlők megmaradtak, de a felső maszk viszi a jelleget, a morcosra húzott lámpatest-sziluettek pedig remekbeszabottan épülnek bele környezetükbe.
Bár magas építése van a Ford EcoSport-nak, ezzel együtt korábbi dobozjellegét elhagyták a kialakításnál, s mostanra kompaktabb külső érkezik, ügyes megoldásokkal és optikai részletekkel. A tesztautó például tökéletesen volt konfigurálva (ST Line), elsősorban színválasztás és a felnik nyerték el szerkesztőségünk tetszését; de természetesen a belső kialakítás, negvalósítás is ízlésesen volt társítva.
Egyedi megoldásokban a faceliftes Ford EcoSport esetében sincs hiány
Még mindig szeretjük a Ford EcoSport csomagtérajtajának megoldását: balról jobbra nyílik, igen, amolyan vérbeli SUV jelleggel. Korábban a pótkerék is ide volt applikálva, ami egyébként szintén jópofa megoldásnak tűnt, ugyanakkor rontott a komfortfaktoron. Tény, hogy nem a legpraktikusabb a kifelé nyíló hátsó ajtó, hiszen ha mondjuk egy mélygarázsban farral állunk a falra merőlegesen, bizony nehézkesen fogunk tudni ki- és bepakolni az autóba. Áthidalalható mindez a legegyszerűbb módon: orral álljunk be.
Magasröptű és bonyolult tanácsunk után nézzük, mit tartogat a Ford EcoSport megújult enteriőrje. Egyértelmű, hogy a cockpitnél keresendők a változások, a ráncfelvarrás hozta magával a középkonzol teljes újragondolását.
A 2018-as modell megkapta a tabletes megoldást, tehát az infotainment kijelzőmodulja kitüremkedik a konzolból, egyfajta meghosszabításként van jelen esztétikai értelemben.
Jól átlátható műszeregységek közvetítik az információt utazás közben, minden értelmezhető, a vezető keze alá dolgozik. A kormánykerék fogása jó, az üléspozíciók kellően magasak, a kilátás is rendben van, annak ellenére, hogy az A oszlopokat még mindig vastagnak érezzük. Az ülések eregonómiája szintén jól eltalált, az ülő- és hátlapok megfelelő hosszal és szélességgel állnak az elöl ülők rendelkezésére.
Hátul is kellemes a férőhely, jól hangolt fej- és vállteret kapunk, a lábterek és térdterek is remekelnek. Négy személlyel kényelmes az utazás, hosszabb távon is, az elül MacPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés közepesen keményen simítja az úthibákat.
Nem lesz probléma akkor sem, ha földútra tévedünk
A magasabb lépítésből adódóan a Ford EcoSport nem jön zavarba, ha letereljük az aszfaltcsíkról, és beirányozunk egy könnyedebb földutat. Terepjráóképessége nincsen, hiszen nem az a kategória, de sekélyebb gázlón, patakon, murvás-kavicsos útszakaszokon hibátlanul át tudunk kelni útjaink során.
Az 1 literes, 3 hengeres EcoBoost benzines karakterisztikája nem sokban változott az elődmodelléhez képest: még mindig ugyanolyan kiváló menettuljadonságokkal rendelkezik, mint annakelőtte. A maximélis teljesítmény 125 lóerő, ehhez 6000-es percenkénti fordulatszámon kell forognia a főtengelynek. Csúcsnyomatékként 170 Newtonmétert ad meg a gyártó, ez viszont már alacsony, 1400-as RPM-en rendelkezésre áll. S valóban: a tesztelt Ford EcoSport 1 literese rendkívül alacsony fordulatszám-tartományban képes kirobbanó gyorsításokat produkálni, megtorpanás nélkül.
Persze a 3 hengeres karakterisztikából adódóan szükséges némi gázfröccs induláskor, hogy ne torkolljon lefulladásba a történet, de ha elkapjuk a megfelelő pillanatot, remek köröket futhatunk az autóval. A gyári 0-100 gyorsulási értéket nem is értjük (12.7 másodperc), mi 11 másodperc alatt, egész pontosan 10.7 másodpercet rögzítettünk.
Jobb a fogyásztás, mint korábban
Fogyasztás terén is jobban teljesített az új, 2018-as modellévű Ford EcoSport, mint elődje. Városban sikerült 6.4 literes százas átlagot produkálnunk (város, előváros, dugók), illetve országúti környezetben 4.4 liter volt a maximum, amit átlagként tapasztalatunk. Volt ennél alacsonyabb is az érték (3.9-4.2 liter).
2018 Ford EcoSport 1.0 Ecoboost ST Line specifikációk
Motor
Motortípus: háromhengeres benzinmotor, turbóval
Lökettérfogat: 999 cm³
Maximális teljesítmény: 125 LE @ 6000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 170 Nm @ 1400 ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, ötfokozatú kéziváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4273 mm
Szélesség: 1765 mm
Magasság: 1665 mm
Tengelytáv: 2519 mm
Első gumik mérete: 205/50 R17
Hátsó gumik mérete: 205/45 R17
Tömeg, üresen: 1250 kg
Megengedett össztömeg: 1715 kg
Csomagtartó mérete: 333 liter, 1238 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 52 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 180 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12.7 s (gyári), 10.7 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 4.8 l/100 km
Országúti: 4.8 l/100 km
Vegyes: 4.8 l/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 6.6 l/100km
Országúti: 4.7 l/100km
Vegyes: 5.4 l/100km
CO2 kibocsátás: 126 g/km
Bővebb információ a Ford magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Fotó: Matei Bence / Camera Kft. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Duplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország Utómunka hardver: Acer, ASUS