Érdekes, mára mennyire átértékelésre került az autók méretezése, kivitele. Jó példa erre pont a Ford Fiesta, gondoljuk csak meg, mekkora méretkülönbségek voltak-vannak mondjuk egy 80-as évek trendjét követő verzióval párhuzamban. Ráadásul mára a csúcsra járatott luxusszint búven elérhető ebben a szegmensben is. Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost teszt.
Tehát nincs apelláta: a Ford Fiesta Vignale nem kicsi, hiába sorolható a magának megfelelő kategóriába. Eleve a 4040 milliméteres hossz, az 1735 milliméteres szélesség, valamint az 1476 milliméteres magasság már inkább az alsó-közép felé kacisntgat, némi túlzással nem sok differencia van mondjuk egy Focussal egybevetve. Azért persze a Fiesta még mindig más kategória, a kék oválosok pedig ügyelnek arra, hogy a stílusjegyek átvitelével egyetemben azért megmaradjanak a nem tól égbeszökő különbségek.
Amúgy a Ford Fiesta Vignale pontosan olyan alternatívát jelent, amellyel szépen ki lehet tűnni a tömegből, vagy szürke egyhangúságból – kinek melyik tetszik jobban. Épp ezért a Fiesta külső és belső általános értelemben vett stílusjegyeit most nem fogjuk részletezni, megtettük ezt már jópárszor. Sokkal inkább lényegesebb a Vignale-lényegiségre fókuszálni, és higgyék el, van miért.
Először is: a Ford Fiesta Vignale ténylegesen prémiumkategóriás. Ildomos elfelejteni az alapszintű sztereotípiákat, miszerint „ez csak egy felpimpelt alap Fiesta” és hasonlók, bár az hozzátartozik az igazsághoz, hogy az alapok, a tényleges szellemiség kiindulópontja ugyanott keresendő mindkét irányban.
Mitől más a Fiesta Vignale?
Elsőként emeljük ki a Vignale-háttérsupportot. Ez pontosan olyan, mint a nagy presztízs- és prémiummárkák esetében, tehát a customer, tehát az ügyfél minden lehetséges kényelmi szolgáltatást megkap autója megvásárlásakor, meg utána is, ha mondjuk szervizbe kell vinnie az autót. Házhozszállítás, ügyféltranszfer, és még sok egyéb nyalánkság lelhető fel a szolgáltatási opciós listán – tehát bőven van miből válogatnia az ügyfélnek kedve, s persze pénztárcája szerint.
Külsőségek ezek, nem rossz értelemben. De mi újság a kivitelezéssel? Legyen szó klasszikus értelemben vett vizuális dizájnmegoldásokról, vagy akár a motorizáltság mikéntjéről. Nézzük.
Elsőként vegyük szemügyre a Ford Fiesta Vignale külalakját: a vonalvezetés jól érezhetően kibővült sok-sok krómmal, díszléccel, minden olyannal, ami a prémiumjelleget előtérbe hozza. A 205/40 R18-as felnik például hatalmasnak hatnak a kocsiszekrényt oldalnézetből vizslatva, így máris a kisebb, kompakt mérethez kitűnően hangolt vizuális világot kapunk, ami nem kevés sportosságot, dinamizmust kölcsönöz az autónak.
A lényeg most is a részletekben rejlik
Természetesen a Ford Fiesta Vignale hűtőmaszk-kialakítása sem hagyományos. Nyilván szakavatottabb szem előbb kiemeli a különbségeket, de ez így is van rendjén: a rácsozat elnyújtott méhkaptár-minta jellege szemet gyönyörködtető, s természetesen masszív ezüsttónusú keretet is kapunk, hozzá jól passzoló, szintén keretes ködlámpafészkekkel.
A Ford Fiesta Vignale enteriőrje is hordoz sok egyediséget. Leginkább a prémium bőrülések Vignale-mintázata az, ami szembetűnő – a pattern teljes mértékben hasonul a feljebb említett hűtőmaszk megoldáshoz, tehát a rácsminta itt is visszaköszön, ezúttal nyilván varrt formában.
Minőségi anyaghasználat jellemzi a Ford Fiesta Vignale belterét, szép varrások, szegélyek, emellett letisztult, lakkfekete (nem bazári beütésű) műanyagok teszik teljessé a látványvilágot. A műszerfal adaptációja a tradicionális, jelenleg futó Fiesta modellekének, a középkonzol tabletje pedig szintén ugyanazt a minőséget hordozza, mint amit egy magasabb felszereltségű modellben is megkapunk.
Biztonság és prémium
Természetesen a Ford Fiesta Vignale felvonultatja a jelenleg elérhető szinte összes vezetéssegítő rendszert, opciót. Táblafelismerő, parkolásasszisztens, adaptív tempomat, éberségfigyelő áll többek közt a sofőr rendelkezésére, de a SYNC3 multimédiás rendszer is kifogástalanul funkcionált teszjeink során – próbáltuk Android-dal és iOS-szal is (Android Auto, Apple CarPlay).
Aki ilyen autót vásárol, nyilvánvalóan némileg elhívatott a hangrendszerek irányába is, tehát fontos számára az audioélmény.
A Ford Fiesta Vignale-ba B&O hangrendszer került, a márkapresztízsnek megfelelően kiváló, remekül mélyorientált hangzásvilággal. A bökkenő mindössze annyi lehet, hogy a társított subwoofer tekintélyes helyet foglal el az amúgy sem hatalmas méretű, 292 liter alapértékű csomagtérből.
140 lóerős 3 hengeres benzinmotor, turbóval
A Ford Fiesta Vignale-ba a jelenleg legerősebb 1 literes 3 hengeres EcoBoost benzines erőforrás került, 140 lóerős maximális teljesítménnyel (6000 RPM), 180 Newtonméteres csúcsnyomatékkal (1500-5000 RPM). Az adatokból is jól kitűnik, hogy az aggregát robbanékony, az 1089 kilogramm gyári üres tömegű kasznit kifejezetten jól mozgatja – 8.9 másodperc kellett a 0-ról 100-ra sprinthez. A társított 6 sebességes manuális kéziváltó áttételezése szintén kellemes, adott szituációhoz könnyedén alkalmazkodó, jó kiautózást kapunk.
Fogyasztás tekintetében sem szaladt el a ló a Ford Fiesta Vignale használatakor, ugyanis városi átlagra 6.1, országútira 4.4 litert rögzítettünk 100 kilométerre lebontva.
2018 Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost specifikációk
Motor
Motortípus: soros elrendezésű 3 hengeres turbótöltött benzinmotor
Lökettérfogat: 999 cm³
Maximális teljesítmény: 140 LE @ 6000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 180 Nm @ 1500-5000 ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú maunális kéziváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4040 mm
Szélesség: 1735 mm
Magasság: 1476 mm
Tengelytáv: 2490 mm
Első gumik mérete: 205/40 R18
Hátsó gumik mérete: 205/40 R18
Tömeg, üresen: 1089 kg
Megengedett össztömeg: 1660 kg
Csomagtartó mérete: 292 liter, bővíthető 984 literig
Üzemanyagtartály mérete: 42 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 202 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.0 s (gyári), 9.1 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 5.1 l/100 km
Országúti: 3.9 l/100 km
Vegyes: 4.6 l/100km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 6.3 l/100km
Országúti: 4.6 l/100km
Vegyes: 5.2 l/100km
CO2 kibocsátás: 118 g/km
Bővebb információ a Ford hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
Fotó: Canon Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Duplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország Utómunka hardver: Acer, ASUS