Természetesen elérte az elektrifikáció – ha nem is a szó szoros értelmében – a Ford Focus-t is. A lágy hibrid (MHEV – Mild Hybrid Electric Vehicle), 48V-s rendszer tetszetős eredményeket produkált a teszthét alatt.
Nem meglepő módon a jelenleg elérhető legmagasabb felszereltséggel (kivéve a Vignale-verziót) érkezett szerkesztőségünkhöz a már jól ismert Focus. Tavaly átfogó menetpróba keretein belül fogtuk tesztre több szériatársa mellett, és már akkor is érezhető volt: downsizing ide, vagy oda, hibridesítés ide, vagy oda: jól sikerült koncepcióról van szó. Az ST-Line csomag még mindig vitathatatlanul lenyűgöző, új szintre emeli a mainstream sportosságot. Nyilván ez csak optika, de van ST, RS viszont nincs. De ezek meg nem is egy ligában értendő variációk.
Nem új modell – legalábbis a formát, külső-belső kialakítást nézve – a Ford Focus 1.0 MHEV ST-Line. Nyilvánvaló, hogy az egész formavilág és karakterisztika újraértelmezést nyert anno, számos nóvum jelent meg. Bár a paraméterek nagyjából megegyeznek az előző szériás modellével (hossz és szélesség), mégis az egész kocsiszekrény sokkal laposabbnak, ugyanakkor nyújtottabnak tűnik az elődéhez képest. Az orr-rész kialakítása dinamizmust, sportos mivoltot sugall, a hangsúlyosra húzott hűtőmaszkvonalak stílusosan fogják közre a vékonyra rajzolt lámpatestek vonulatát. Az alsó traktusra helyezett küdlámpafészkek vonzzák szintén az érdeklődő tekinteteket, a törésvonalak élcesek ugyan, de nem túl sarkítottak.
Modern külalak, ami megfelel a mai trendeknek messzemenően
Mai trend szerint a Ford Focus 1.0 MHEV ST-Line nappali LED menetfényei beleolvadnak az autó formavilágába, vagy inkább remekül kiegészítik azt, így a Focus-jellegzetesség minden ízében jelen van a front rész teljes egészén.
Tekintélyes, 2700 milliméteres tengelytávval rendelkezik a Ford Focus 1.5 TDCi ST-Line, amely kategórián belül mindenképp remek érték.
Az, hogy a kaszni mennyire lapított, illetve az, hogy a gyári ültetés mennyire látszik, nagyban köszönhető a 17-es ST-Line felniknek is; persze a további optikai kiegészítők, mint a hátsó légterelő, az apró oldalszoknya küszöbtoldás is jócskán hozzátesznek a tálaláshoz, a korrekt összképhez.
Még mindig az újdonság erejével hat a Focus hátulja is, ennek megfelelően a zárófények burái, illetve az egész vonalvezetés teljesen megfrissült. A lámpatestek itt is remekül illeszkednek környezetükbe, a két belső szél Focus feliratot fog közre (eddig ilyet nem láthattunk Focus modellen), valamint a sportosságot hűen tükröző dupla kipufogóvég és feltűnik a jobb alsó szekcióban.
Tehát az új Ford Focus 1.0 MHEV ST-Line rendkívül impozáns látvány. Még akkor is, ha netán nem sportpakkos a kivitel, az átlagos konfiguráltság nem árt, ha legalább 17 colos keréktárcsát vonultat fel, és a többi.
Ugyanakkor azt sem szabad figyelmen kívül hagynunk, hogy az ST-Line csomag felára jelentős. A tesztelt Focus listaára nagyjából 100 ezer forint híján eléri a 8 milliós határt, így nyilván józan megfontolás tárgya emellett az alternatíva mellett dönteni.
Modern és letisztult enteriőr
A Ford Focus 1.5 TDCi ST-Line enteriőrje letisztult, lényegre törő, minőségi anyagokból építkező összességet alkot. A műszeregységek kialakítása és elrendezése tökéletes, számos sofőrsegéd áll rendelkezésre, nem beszélve a számos menetbiztonsági technológia alkalmazásáról. Minden komplex és átlátható, az autó érezhetően a kezünk alá dolgozik menet közben.
ST-Line, ST-Line oda, a kényelmi szint nem veszett oda tervezésnél. Az első és a hátsó ülések kiképzése egyeránt optimális, megfelelő ülő- és hátlapokkal elöl, jó testreszabhatósággal és kellemes üléspozíció-állítással. Mivel az A és C oszlopok kitűnően lettek tervezve, ezért a kilátás a vékonyságnak köszönhetően szintén remekbeszabott, így a vezetési élmény maximuma is kihozható a Ford Focus 1.5 TDCi ST-Line-ből.
MHEV hajtással is bőségesen elegendő teljesítmény, erőtartalékkal
A Ford Focus 1.0 MHEV ST-Line hibrid mivolta egyébként relevánsan nem tükröződik sem a menettulajdonságok, sem pedig az agilitás terén. Jó értelemben persze, nincs semmi visszafogottság, elkószáló teljesítmény; van viszont dinamika, jó áttételezésű manuális váltó, s mindehhez kimondottan alacsony fogyasztás.
Tesztalanyunkba egy 3 hengeres 998 köbcentis benzinmotor került beépítésre, 155 lóerő maximális teljesítménnyel (6000 RPM), 270 Newtinméter nyomatékcsúccsal (1750 RPM-től). Az erőátvitel az első kerekekre szabadítja az egyébként kifejezetten közvetlen karakterisztikát a 6 fokozatú manuális kéziváltón keresztül. Az áttételezés remek, pontosan ehhez a motorarculathoz lett skálázva.
A fogyasztás remek, közelít az 1.5 dízelhez
Fogyasztás tekintetében sincs ok panaszra az 1.5 TDCi hajtáslánc esetében: a gyárilag megadott vegyes 4.1 liter/100 kilométeres értéket mindössze 6 tizeddel múltuk felül városi környezetben, míg az országúti, 90 kilométeres átlagtempós közlekedést 1 tizeddel alulmúltuk a gyári adatot figyelembe véve (4.0).
2021 Ford Focus 1.0 MHEV ST-Line specifikációk
Motor
Motortípus: háromhengeres turbótöltött benzinmotor, 48V MHEV hajtáslánc
Lökettérfogat: 999 cm³
Maximális teljesítmény: 155 LE @ 6000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 220 Nm @ 1750 ford./perc
Erőátvitel: fronthajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4378 mm
Szélesség: 1825 mm
Magasság: 1454 mm
Tengelytáv: 2700 mm
Első gumik mérete: 215/50 R17
Hátsó gumik mérete: 215/50 R17
Tömeg, üresen: 1287 kg
Megengedett össztömeg: 1900 kg
Csomagtartó mérete: 375 liter, 1354 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 52 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 211 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.2 s (gyári), 8.2 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 5.3 l/100 km
Országúti: 4.2 l/100 km
Vegyes: 4.7 l/00 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 5.9 l/100km
Országúti: 4.9 l/100km
Vegyes: 4.1 l/100km
CO2 kibocsátás: 93 g/km
Bővebb információ a Ford magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
Fotó: Autóaddikt.hu