Nem elég, hogy sportkombi, de még dízel is: a Ford Focus ST 2.0 TDCI kihegyezett verziója igazán egyesít minden olyan pluszt és kiváltságot, amelyet elvárhat a felhasználó egy dinamikus, masszív gázolajos erőforrással szerelt autótól. A ST felirat nem dísz, valóban megkapjuk azt a lendületes aspektust, amire számítani szeretnénk, még a kipufogó is versenyszellemben lett hangolva – igaz, csak az utastérben érezhetjük a szimulált hatást.
Több ízben taglaltuk már a Ford Focus modellt, annak minden részletét bemutattuk olvasóinknak. Igaz, a jelenleg aktuális Focus mindezidáig relatíve visszafogottabb variációkban látogatott el szerkesztőségünkhöz, valamint a korábbi szériás ST-ről is több ízben beszámoltunk 5 ajtós illetve kombi verziókban is – most itt az ideje tehát, hogy megvizsgáljuk az új, jelenleg aktuális ST-t, nevezetesen a Ford Focus ST 2.0 TDCI tekintetében. Korábban már pár napot töltött nálunk a hagyományos értelemben vett ST, benzines, 250 lóerős motorral, 5 ajtós kasznival – jön újra (akkor már a fotókat is elkészítjük), s véleményünket megosztjuk olvasóinkkal.
Újszerűnek hat, de mégis jól ismerjük
No de kanyarodjunk vissza a Ford Focus ST 2.0 TDCI-hez. A tesztautó igazán impozáns sárga fényezéssel érkezett, hozzá matt hatású fekete 19-es kerekekkel. Amolyan kirívó, kifejezetten sportos hatást keltett a megjelenés, s bár az ST2-t már tesztre fogtuk kombi karosszériával (benzines), itt sem kellett csalódnunk a tálalás kapcsán.
Jót tett kétségtelenül a Focus-nak a következő generációs facelift, illetve az újragondolt körítés. Nyilván ez leginkább a front részleteinél szembetűnő elsősorban, a trapéz alakzatú, rendkívül hangsúlyos hűtőmaszk, a markánsra húzott alulra kialakított ködlámpafészkek, valamint a maszk alatti beömő-toldalék tekintetében.
Stílusjegyek
Természetesen a dupla, ám egybeöntött kipufogóvég (itt azért akad némi krómozás) középre került tradicionálisan, az ötödik ajtó pedig ismét elviszi a hangsúlyosságot, kimerítve azt – a hátsó zárófények LED tartalmat kaptak, a rajzolat hasonló az eddig megszokottakhoz, viszont az üvegfelület felső zárásként egy jól elkülönített légterelő szárnyat kapott optikai elemként.
Nagyjából ennyi a Ford Focus ST 2.0 TDCI kombi külseje, ha körbejárjuk, nem több, nem kevesebb. Persze nyilván a kíváncsi szemek még több aprólékos részletet fel bírnak majd fedezni, de a Focus jelenlegi szériája pontosan azért kecsegtető, mert valamilyen szinten visszafogott, nincs eltúlozva egyetlen részletpont sem.
A Ford Focus ST 2.0 TDCI központi műszeregysége nagyjából ugyanaz, mint a többi szériamodellében, néhány parányi változtatás, részletkiemelés kapott helyet, mattezüst berakásokkal, kiegészítőkkel.
Az infotainment LCD-je viszont jelen esetben is jó szolgálatot tett (emlékezzünk csak vissza a korábbi kialakításra és alkalmazott felületre), a manuális, 6 sebességes kéziváltó karja pedig könyöklőn pihentetett karral is jól elérhető. Jó anyaghasználat és illesztések, minőségi kidolgozás jellemzi a legerősebb dízel Focus, a Ford Focus ST 2.0 TDCI belterét, úgy tűnik, több év múlva sem adódhat kifogás a minőséggel.
Meglepően dinamikus a 2 literes, 185 lóerős TDCI
Lehet sportosnak aposztrofálni egy dízelt? Mindenképp. Most ne általánosítsunk a magasabb kategóriák irányába, tudjuk például, hogy például a Porsche is előrukkolt sokszáz lóerős fejlesztésekkel a kategóriában, vagy akár a Peugeot, illetve a BMW is rendelkezik nagyteljesítményű koncepciókkal a szegmensen belül.
Épp ezért dicséretes, hogy a Ford tovább gondolta a kategóriák beszűkítésének határait, és kifejlesztette az egyébként már ismert alapokon nyugvó 4 hengeres, közös nyomócsöves turbódízelt, 185 lóerővel (3500-as percenkénti fordulatszámon).
Ahhoz, hogy a Ford Focus ST 2.0 TDCI a leginkább kedvező üzemanyag-fogyasztási értékeket produkálja, hathatós segítséget nyújt az integrált Start-Stop automatika, bár a rendszer reakcióideje néhol elhúzott, melynek következtében a gyors indítások lényegében kivitelezhetetlenek – minden piros lámpánál állásnál, zöldre váltáskor kalkuláljunk azzal a minimális időintervallummal, amíg az indított motor alapjárata beáll arra a szintre, amikor már különösebb forgatás nélkül is elkapja az intenzívebb fordulatszámot.
Tehát a fogyasztás kitűnő, városi körülmények közt 6 liter/100 kilométeres érték jött ki, míg országúton, folyamatos 90 kilométer/órás tempóval haladva 4 literes átlagot konstatáltunk.
ST2 felszereltséggel a Ford Focus ST 2.0 TDCI kombi 8 290 000 forintos árral indít, a tesztben szereplő modell ST3-as csomaggal 8 895 000 forintba kerül.
2015 Ford Focus ST 2.0 TDCI kombi specifikációk
Motor
Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres turbótöltött dízelmotor
Lökettérfogat: 1997 cm³
Maximális teljesítmény: 185 LE @ 3500 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 2000-2750 ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4566 mm
Szélesség: 1823 mm
Magasság: 1474 mm
Tengelytáv: 2648 mm
Első gumik mérete: 235/35 R19
Hátsó gumik mérete: 235/35 R19
Tömeg, üresen: 1413 kg
Megengedett össztömeg: 2025 kg
Csomagtartó mérete: 490 liter, 1516 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 55 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 217 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.3 s (gyári), 8.1 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 6.0 l/100 km
Országúti: 4.8 l/100 km
Vegyes: 5.8 l/100km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 5.0 l/100km
Országúti: 3.8 l/100km
Vegyes: 4.2 l/100km
CO2 kibocsátás: 110 g/km
Bővebb információ a Ford hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük. Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Gigabyte, Sony, Epson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike