Olyannyira, hogy számunkra a mai napig a legjobb alternatívákat jelenthetik egyes kategóriákban. Mint például a „nagyautós” SUV-szegmensben is, ahová belépőszinten tartozik a tesztben is szereplő Ford Kuga 2.0 Ecoblue mHEV.
Mára jobb, ha megszokjuk: az mhev felirat (mild hybrid electric vehicle) nagyjából minden új típuson ott díszeleg, és ott is fog, sajnos, vagy nem sajnos. Bár a lágy hibrid hajtással még a vaskalapos fosszilis üzemanyagot szürcsölgető motor-fanek is elégedettek lehetnek, de az biztos, hogy nem annyira nehéz megkötni a kompromisszumokat. Lágy, azaz lefordítva gyakorlatra: szinte észrevehetetlen.
No de első körben nézzük meg a Ford Kuga 2.0 Ecoblue mHEV küllemére utaló részleteket. Bár már több ízben mutattuk be az Autóaddikt hasábjain a Kuga nagyszerű variánsait, most sem tudunk másképp fogalmazni: a formavilág meggyőző, sports és elegáns egyben, hamisítatlan SUV-jelleget hordoz.
Nyilvánvalóan a frontrész díszrácsa a leginkább hangsúlyos részlet a Ford Kuga 2.0 Ecoblue mHEV esetében. Az egész orrformát ez határozza meg, hatalmas felületet téve hangsúlyossá; a fordított trapéz-alakzat ismét meggyőző vizualitás szempontjából. A smart LED-technológiával felvértezett lámpatestek annak rendje s módja szerint a felső ívekre lettek kigondolva, komplex és sportos hatást adva az egész körítésnek. S ha hozzávesszük az alsó sarkokba helyezett beömlőmodulokat, ízléses díszcsíkokkal, akkor teljesnek érezhetjük az összképet.
A Ford Kuga 2.0 Ecoblue mHEV jól domborít az „összetéveszthetetlen SUV-fazon” kategóriában: oldalnézetből teljesedik ki maga a szellemiség, ez így is van rendjén, hiszen a kategória remek képviselője az autó, és muszáj hoznia e téren is az elvárásokat nyilvánvalóan. Persze ne gondoljuk, hogy a sportosságot nélkülözték e perspektívában a Ford tervezőmérnökei: az egész olyan, mint egy felpumpált 5 ajtós, egy hot hatch-alternatíva, de közben nem feledteti a szemlélődővel valós rendeltetését.
Bár nincsenek 19-es felnik, a sportos mivolt megmarad
A tesztautó ízléses, 18-es felnikkel lett konfigurálva, melyek révén a 4.6 méteres hossz máris nem tűnik annyira óriásinak.
Most a Fordnál általános trendnek számít, hogy az adott modell hátulján kiemelik a típus nevét. Nincs így ez másként a Ford Kuga 2.0 Ecoblue mHEV esetében sem, a “Kuga” felirat krómozottan virít a Ford-embléma alatt (akácsak példaként a Focus-nál, vagy épp a Puma-nál is). Ez nagyon illusztris, és egyfajta prémiumérzetet közvetít. Mindazonáltal a hátsó lámpaburák az Edge-stílust hozzák, első blikkre lehetne az is, bár vannak jelentős paraméter-eltérések.
Minőségi anyagokból összerakott beltérrel rendelkezik a Ford Kuga 2.0 Ecoblue mHEV: az illesztések remekek, puha és prémiumjelleget idéző anyaghasználat a jellemző. Szőrszálhasogatásként megjegyezzük, hogy a cockpithez konfigurálható karbont imitáló berakás jelen esetben kicsit eltért az amúgy sportosan elegáns enteriőr-hangulattól, de van más alternatíva a színt, illetve stíluselemeket illetően. A kormány fogása és elhelyezése remek, akár a többi modell-variációban is, az LCD alapokon nyugvó műszercsoport átlátható, és kitűnően testreszabható (az ide kapcsolódó funkciógombok rendeltetésszerűen, rövid megszokással jól használhatók menet közben is).
Mindent a kényelemért és a biztonságért
Számos kényelmi és biztonsági funkció szolgálta tesztünk komfortját és hatékonyságát. A Ford Kuga 1.5 EcoBoost leghasznosabb vezetéstámogató rendszere egyértelműen az önvezető rendszer “light”, azaz az 50 százalékban aktiválható funkció, amely elsősorban a kanyarokban, sávváltásokkor és egyéb kritikusabb forgalmi helyzetekben lehet igen hasznos.
Az integrált sávtartó automatika viszonylag pontos volt, egy-egy indexeléssel megspékelt sávváltásnál akarta csak visszakormányozni az autót eredeti haladási pozíciójába. További extraként találtunk vezetéknélküli telefontöltőt, valamint egy sor USB-aljzatot is.
Mindenképp komfortosnak definiálható az utazás a Ford Kuga 1.5 EcoBoost-ban. Az első ülések ülő- illetve hátlapjai már alaphangon is jól tartanak, hosszabb távon is kényelmes az utazás; a hátsó ülésekről szintén ez mondható el. Hátul 3 átlagos testalkatú felnőtt elfér, masszív fej-, térd -, és lábterekkel.
Békebeli teljesítmény modern köntösben
1995 köbcentis, 4 hengeres sornégyes dízelmotor került a Ford Kuga 2.0 Ecoblue mHEV gépházfedele alá, melyhez egy 48V-os hibrid rendszer lett társítva. Az erőforrás kereken 150 lóerőt képes rászabadítani az első kerekekre, mindezt 3700 RPM-nél már véghez is viszi, míg a 370 Newtonméternyi nyomatékcsúcs 2000-nél rendelkezésre áll.
Kimondottan élhető, szerethető a Ford Kuga 2.0 Ecoblue mHEV dízel kivitelben. Egyrészt az agilitásáért, rugalmasságáért imádjuk, és imádtuk is mindig a Ford 2 literes gázolajosait, másrészt a rendkívül költséghatékony üzemeltetés az a nyomós érv, ami erre a hajtásra hajtja a vizet. Nincs mese, a dízelek a mai napig verhetetlenek akkor, ha egy bizonyos szegmensben keresünk megoldást – például a kishaszonjárművek, vagy a nagyobb, testesebb SUV-k terén. Nem véletlenül alakult ez így az autógyártásban, de nyilván emellett megfér más megoldás is.
A gyárilag előirányzott 4 literes országúti fogyasztást alul is múltuk rögtön, itt 3.7-3.9 jött ki vegyes arányban. A városi araszolgatásnak pedig jót tesz a lágy hibrid rásegítés, ugyanis a „megszokott” 7-8 liter helyett mindössze 5.2 litert rögzítettünk 100 kilométerre.
Tesztünkben 13.8 millió forintos vételárú modell szerepel, míg a belépő szint 10.6 milliónál indul.
2021 Ford Kuga 2.0 Ecoblue mHEV specifikációk
Motor
Motortípus: soros 4 hengeres dízelmotor turbóval + 48V hibrid rendszer
Lökettérfogat: 1995 cm³
Maximális teljesítmény: 150 LE @ 3700 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 370 Nm @ 2000 ford./perc
Erőátvitel: fronthajtás, 6 fokozatú kéziváltó
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4614 mm
Szélesség: 1883 mm
Magasság: 1661 mm
Tengelytáv: 2710 mm
Első gumik mérete: 225/60 R18
Hátsó gumik mérete: 225/60 R18
Tömeg, üresen: 1680 kg
Megengedett össztömeg: 2155 kg
Csomagtartó mérete: 504 liter, 1530 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 54 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 194 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.6 s (gyári), 8.8 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 5.2 l/100 km
Országúti: 3.9 l/100 km
Vegyes: 5.9 l/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 4.7 l/100km
Országúti: 4 l/100km
Vegyes: 4.3 l/100km
CO2 kibocsátás: 111 g/km
Bővebb információ a Ford magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal
Fotó: Autóaddikt.hu
Együttműködő partnereink: Huawei, Acer Hungary
Utómunka hardver: Acer