A harmadik generációs Ford Kuga modell, amelyet nemrégiben teszteltünk – lenyűgöző egységét a csúcskategóriás Vignale felszereltség adta. Ettől lett egyértelműen más, mint amit megszokhattunk eddig Kuga-téren.
A motorháztető alatti technológia egy akkumulátoros villanymotort és egy 2,5 literes benzinmotort kombinál, így a kombinált teljesítmény 225 lóerő. A középkonzolon található gomb segítségével négyféle üzemmód közül választhat: a teljesen elektromos EV Now, a benzinüzemű EV Later, az EV Auto, amely mindkettőt zökkenőmentesen használja, és az EV Charge, amely a motorral tölti fel a hibrid akkumulátort vezetés közben.
Sokoldalúság a hajtásban
Az első kerekeket meghajtó rendszer egy nagyon hatékony, nyolcfokozatú CVT automata sebességváltóhoz csatlakozik, amelyet egy igényesnek tűnő forgótárcsa működtet. Egy másik kapcsoló viszont öt vezetési módot kínál – normál, sport, eco, csúszós és mély hó/homok -, amelyek a gyorsítás, a kormányzás és a kezelőrendszerek megváltoztatásával biztosítják az optimális irányíthatóságot.
Nagyon élveztem egy hétvégi utat Glasgowból Dumfriesbe és vissza, hogy összejöjjek néhány haverommal, akiket lenyűgözött a Vignale minősége. Úgy találtuk, hogy a Kuga remekül viselkedik hagyományos prszáguti környezetben, akár városi közlekedésnél, akár az autópályán ECO módban, akár a mellékutakon sportos beállításban. Teljes a sokoldalúság.
A kormányzás kellemesen kiegyensúlyozottnak tűnt, a fékezés egyenletes és hatékony volt, és az autó szilárdan állt a talajon, még a göröngyös felületeken is – a padló alatti akkumulátorcsomag valószínűleg segítette a stabilitás érzését. Ez a PHEV akár 50+ kilométert is képes megtenni pusztán elektromos árammal, legfeljebb 85 km/órás sebességgel, míg az erőforrás végsebessége 125 km/óra, a 0-100 km/órás sebesség elérése 9,2 másodperc.
Egy teljes feltöltés körülbelül 3,5 órát vesz igénybe telepített Ford fali töltőből és hat órát egy szimpla konnektorból
Tetszett továbbá az új Kuga kevésbé szögletes megjelenése, amely a kisebb Puma testvérére hasonlít, mély hűtőrácsával és lekerekített fényszóróival. Ugyanakkor a Vignale karosszériaformázó készletnek köszönhetően rengeteg feltűnő vonása van. Ezek közé tartozik a lendületes krómozott részletek nagyszerű alkalmazása, a 19 colos fényes nikkelszínű könnyűfém felnik, a tetősíkban elhelyezett, tetőtéri hátsó spoiler és a két nagy, fényes kipufogóvég.
A belső tér ugyanilyen igényes, kiváló minőségű, perforált bőrülésekkel, amelyek szilárdan tartják Önt a helyén – elöl és hátul is fűthetőek. Nagyra értékeltük a műbőr kormánykereket és a műszerfalat, valamint az utastérben körös-körül látható, fahatású felületet is.
Belül bőséges hely áll rendelkezésre négy vagy akár öt felnőtt számára, és a hátsó tologatható üléseknek köszönhetően a gyerekek és a nyaralási csomagok is viszonylag könnyen elférnek. Nagy rajongója vagyok a Ford SYNC 3 infotainment rendszernek iA könnyen kezelhető, háromfelé osztott, nyolc hüvelykes színes érintőképernyő, a teljes okostelefon-integráció és a világos, intelligens navigációs rendszer remekül funkcionált. Emellett akár 10 eszközhöz is használható wi-fi csatlakoztathatóságot, prémium B&O hangrendszert és teljesen digitális, testre szabható 12,3 colos műszeregységet is tartalmaz.
Kényelem egyenlő komfort?
A kényelmi funkciók közé tartozik a kulcs nélküli be- és indítás, a kéz nélküli motoros hátsó ajtó, az automatikus világítás (beleértve a távolsági fényt) és az ablaktörlők, a kétzónás automata légkondicionáló és a vezeték nélküli telefontöltő pad.
Az egyéb segédberendezések közé tartozik az automatikus rögzítés, a sebességtartó automatika sebességkorlátozóval, a sávtartó asszisztens, az ütközésgátló rendszer, az első és hátsó parkolószenzorok, valamint a tolatókamera.
Tesztelt Ford Kuga 2.5 PHEV Vignale modellünk 22 millió forintos vételár környékén szerezhető be a márkakereskedésekben.
2023 Ford Kuga 2.5 PHEV Vignale specifikációk
Motor
Motortípus: Atkinson-ciklusú soros elrendezésű 4 hengeres szívó benzinmotor +2 db elektromotor
Lökettérfogat: 2488 cm³
Maximális teljesítmény: 225 LE @ N/A ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 220 Nm @ N/A ford./perc
Erőátvitel: fronthajtás, fokozatmentes e-CVT váltó
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4614 mm
Szélesség: 1883 mm
Magasság: 1661 mm
Tengelytáv: 2710 mm
Első gumik mérete: 245/45 R20
Hátsó gumik mérete: 245/45 R20
Tömeg, üresen: 1844 kg
Megengedett össztömeg: 2240 kg
Csomagtartó mérete: 408 liter, 1423 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 45 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 200 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.2 s (gyári), 9.6 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 1.8-3.8 l/100 km
Országúti: 2.2-4.3 l/100 km
Vegyes: 2.8-6.1 l/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: N/A l/100 km
Országúti: N/A l/100 km
Vegyes: 5.3 l/100 km
CO2 kibocsátás: 122 g/km
Bővebb információ a Ford magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: Autóaddikt.huFacebook oldal
Fotó: Autóaddikt.hu