Site icon AutóAddikt

[TESZT] Ford Kuga ST-Line X 2.5 Full Hybrid eCVT FWD – amerikai életérzés japán felhangokkal, Európának tálalva

Teljes átalakuláson esett át a Ford Kuga, amely alapvetően minden olyan lényegi dolgot, irányt érint, amely szükséges ahhoz. hogy még remekebb, még élhetőbb alternatívát jelentsen vásárlóközegének. Teszteltük a 2024-es modellt, konkrétan a Ford Kuga ST-Line X 2.5 full hibrid verzióban.

Egy biztos: a Toyotától származó, ám kicsit a Ford-ra hangolt átalakításokkal bíró hajtáslánc bevezetése mellett a 2024-es Ford Kuga modellfrissítését a megváltozott küllem hordozza a legjobban. Az amerikai életérzés máris megvan, ugyanis a formaiság, és a kialakítás nagyjából minden eleme ezt hívatott tükrözni; markáns és élces vonalvezetéssel, kissé maszkulin megközelítésekkel hozza a szemlélődő tudtára a design, hogy itt bizony nagy lett az átlényegülés-faktor.

Markáns és egyedi megjelenés

Máris az orr-résznél láthatók a változások: a kék Ford-ovál logó a hűtőmaszk rostélyára került a gépháztető pereméről, úgy, hogy kontrasztos, jól elkülönülő sziluettet, valamint Ford-feliratot kapunk, mindezt fehér színben, hogy ténylegesen jól elkülönüljenek a színárnyalatok egymástól. Így egyértelmű, hogy még figyelemfelkeltőbb, a tekintetet jobban vonzza – csakúgy, mint a fényszórók bíráinak felső kontúrját összekötő LED-csík, amely igencsak illusztris látványt nyújt, ahogy mondjuk egy éjszakai út során feltűnik az előttünk haladó autó visszapillantójában. A hűtőmaszk rácsmintája méhsejt sziluetteket rajzol ki, és szép egységet alkot a lökhárítóelem alján folytatódó beömlő modullal. Egyébként a fényszórók LED rajzolata is impozáns, legyen szó akár a nappali menettényről, vagy épp a tompított és távolsági fényekről.

Oldalnézetben is remekbeszabottan látszik a formaiság a 2024-es Ford Kuga-nál, s itt már szembeötlően feltűnnek a ST-Line opciós jegyei, mint például a hangsúlyos oldalskirt, amely a küszöb vonalát emeli ki hathatósan. Apró arányú ültetés-hatás is látszik, bár ez inkább optikai elem, mintsem fizikai – a futómű ennek megfelelően közepesen lágy, és nem nagyon érezteti sportos mivoltát. A Kuga kasznija teljes mértékben követi a klasszikus (mini) SUV vonalat, annak minden ismérvével: magas övvonalak, csapott hátsó traktus a B oszloptól egészen a C oszlop lezárásáig, és még sok egyéb, amit a laikus is rögvest észrevesz, s az adott típushoz társít.

Mint sok más esetben, a Ford Kuga ST-Line X-nél is kissé úgy lehet érezni, hogy a farrész megoldásainál már kezdett elfogyni a szufla a designerek ötlettárából. Ugyanis a lámpatestek, a törésvonalak, illetve a kétoldali króm kipufogóvégek régi ismerősként köszönnek vissza, szinte teljesen azonos formában, mint ahogyan a korábbi variáns esetében megszokhattuk. Persze kell is a hasonlóság, hiszen a Kuga az Kuga is marad, és kell valami stíluselem, ami az ismertetőjegye is lehet egyben.

Helyén van minden, ráadásként igencsak minőségi

Enteriőr tekintetében egy teljesen újragondolt, ám a korábbi részletekre hagyatkozó kialakítást kapunk. A kellemesen ergonomikus és kényelmes fogású kormánykerék alsó íve már teljes mértékben ki- és beszállásbarát, bár az ST-Line esetében inkább a sportosságot hívatott kihangsúlyozni.

Az LCD alapú dash központi kijelzője, illetve a középre helyezett tablet is informatív, utóbbi kezelése nem túl nehézkes, de mindenképp megszokást igényel, és javallott nem vezetés közben állítgatni, felfedezni a funkciókat. Remek megoldás, hogy a keringetés kapcsolóit nem az infotainmentbe integrálták, tehát nem az érintőképernyőn keresztül kell és lehet megoldani az állítgatásokat, hanem konkrét fizikai gombokkal és tekerőkkel történik minden. Csakúgy, mint a váltó esetében, ugyanis egy, a korábbiakhoz hasonló társát kapunk, amellyel könnyedén beirányozhatjuk a megfelelő menetfunkciókat.

Bár a felhang sportos, attól még jó a komfortérzet

Annak ellenére, hogy a tesztautónk az ST-Line felszereltséget kapta, a sportosra hangolt ülések messzemenően kényelmesek, tökéletes oldaltartással bírnak, míg az ülő- és hátfelületek megfelelően szélesek. A beépített combtámaszok is hatékonyak a komfort szempontjából, főként hosszabb, 2-300 kilométernél hosszabb, egyben megtett utazások során fejtik ki áldásos hatásukat.

Bár a Ford Kuga 2024-es modellje nem túl gigászi, ennek ellenére a férőhely viszonylag nagynak és terjedelmesnek mondható. Hátul kompromisszumoktól mentesen három átlagos termetű felnőtt tud utazni, úgy, hogy az 500 liter feletti csomagtérbe jelentős mennyiségű holmit lehet pakolni.

Fontos megemlíteni a minőség mikéntjét is, amely nem csak érzetre van jelen a 2024-es modellévű Ford Kuga-ban. Remek anyaghasználat, a felületek tapintása selymesen lágy, masszívak az illesztések, nincs zörgés, recsegés. Ami, mint tudjuk, előfordul nem egy esetben akár olyan autónál is, amely pár hónapos és hozzávetőlegesen háromezer kilométer van az órájában.

Kifejezetten jó utazni a Ford Kuga-val. Mint ahogyan látszik a fentebb leírtakból, a minőséggel, illetve a menetkomforttal nincs probléma, utóbbi a kitűnően hangolt futóműnek és magának a felfüggesztésnek köszönhető. De mi a helyzet a hajtáslánccal?

Kölcsönzött, ám kicsit faragott hajtáslánc

2488 köbcentiméter hengerűrtartalmú, sornégyes benzinmotor került a full hybrid hajtáslánc részeként a 2024-es Kuga orrába, mely bár a Toyota konstrukciója (RAV4-ben például ugyanez a hajtás dolgozik), némi módosítás és finomhangolás azért történt annak érdekében, hogy a leginkább optimális teljesítményt hozhassa testreszabottan. A benzines egység – és maga a hajtáslánc – összteljesítménye 182 lóerő, ami 5500-as percenkénti fordulatszámon érkezik, és a gyári adat szerint 196 kilométer/óra végsebességet képes biztosítani.

Rugalmas, agilis, fürge: a Ford Kuga ST-Line X már egyértelműen az újgenerációs teljes hibridek vezethetőségét és menettulajdonságait hozza, közvetlen gázreakciókkal, fürge eCVT-vel, nélkülözve minden felesleges sallangot, mint például az indokolatlanul felbőgő motor és az ezzel párhuzamos gyatra gyorsulás.

Gazdaságos fenntartás az egyik legnagyobb erény

S ami talán a legmeggyőzőbb az új, 2024-es Ford Kuga modellben, az a fogyasztás: tesztjeink során, amely jellemzően városi-elővárosi közlekedést hordozott, alig 5 literes átlagot sikerült elérni 100 kilométerre lebontva, ami igencsak meggyőző érték.

A cikkben szereplő Ford Kuga ST-Line X FHEV valamivel több, mint 17 millió forintért vihető haza. A belépő szint alapára 10 910 000 forint jelenleg.

2024 Ford Kuga ST-Line X 2.5 FHEV specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres benzinmotor, FHEV hajtás

Lökettérfogat: 2488 cm³

Maximális teljesítmény: 183 LE @ 5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 200 Nm @ 1400-4500 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, eCVT váltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4615 mm

Szélesség: 1882 mm

Magasság: 1651 mm

Tengelytáv: 2711 mm

Gumiabroncsok elöl: 225/60 R18

Gumiabroncsok hátul: 225/60 R18

Tömeg, üresen: 1680 kg

Megengedett össztömeg: 2155 kg

Csomagtartó mérete: 412 liter, 1534 literre bővíthető a hátsó üléstámlák előrehajtásával

Üzemanyagtartály mérete: 54 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 196 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.1 s (gyári), 8.9 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 3.5-6.2 l/100 km

Országúti: 4.1-5.2 l/100 km

Vegyes: 4.8-6.2 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: N/A l/100km

Országúti: N/A l/100km

Vegyes: 5.7-6.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 130-146 g/km

Bővebb információ a Ford magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Exit mobile version