Olvasóink biztosan jól emlékeznek, hogy anno az elsők közt teszteltük a Ford Mondeo Vignale kombiját. Mikor is volt ez? Idén szeptemberben lesz kettő éve, azóta viszonylag sok víz lefolyt a Dunán, a Mondeo koncepció nem sokban változott. Azonban megérkezett az újdonságként aposztrofálható ST Line felszereltség, amely sokak számára vonzó választási alternatívát jelenthet.
Nem fogunk jelen cikkünkben bő lére ereszteni semmit, ami a Mondeo küllemét illeti, hiszen már több ízben bemutattuk az autót az Autóaddikt.hu hasábjain, érdemes IDE, IDE és IDE is kattintgatni. Sőt, a Mondeo 2014-es spanyolországi nemzetközi bemutatóján is részt vettünk. Most viszont sokkal inkább érdekes lehet, hogy mit is hordoz maga az ST Line pakett (hogy stílszerűen azért megmaradjunk a németnél), no meg hát ez a nóvum egyértelműen. Mindemellett természetesen a 2 literes biturbó gázolajos aggregátról is szólunk majd.
Az ST Line tehát nem összetévesztendő a hagyományos értelemben vett ST-vel, ugyanis ez – ahogyan feljebb is említést tettünk róla – egy olyan felszereltségi szint, csomag, opció, amely az ST vonalat képviseli szó szerint. Tehát „utcaibb” teljesítménnyel felruházott modellhez lehet rendelni sportosabb küllemet, felnik, szpoilerek, dögösebb kiegészítők tekintetében.
Még tavaly, 2016-ban debütált először a Ford Mondeo ST Line, mégpedig a Goodwood Festival of Speed alkalmával.
A Mondeo ST‑Line a legfrissebb szereplője a Ford 2015-től bevezetett ST-Line modellcsaládjának, amelynek merész stílusa a Ford Performance modellek hangulatát idézi; az autó erős, mégis takarékos EcoBoost benzines és TDCi dízelmotorokat kínál 150-240 lóerő teljesítmény-tartományban.
Mindent a lendületes külsőért
A sportfutóművel, egyedi karosszériaelemekkel, 18 és 19 colos könnyűfém keréktárcsákkal, sportülésekkel, perforált bőrrel borított kormánykerékkel és könnyűfém pedálokkal felszerelt új Mondeo ST-Line már 8.980.000 Ft-ért megrendelhető.
Az új Mondeo ST-Line egyaránt megrendelhető négyajtós, ötajtós és kombi karosszériával, amelyek megjelenését a Ford Performance által ihletett stíluselemek dobják fel – nézzük ezek részletezését!
-
- Ragyogó feketére fényezett, méhsejt-mintázatú felső és alsó hűtőrács; fényvezető elemként kialakított LED nappali menetfény és új szögletes formavilágú ködfényszórók
- Légterelő az első lökhárítón és oldalsó légterelő szoknyák a karosszéria színére fényezve; sportos hátsó lökhárító ragyogó feketére fényezett, diffúzor-stílusú betéttel; ezüstszínű kipufogóvégződés-keretek*Az ablakok alatt végigfutó fekete övvonal; ST-Line emblémák az első sárvédőkön
- Új, 18 colos könnyűfém keréktárcsák fényes, csiszolt felületkezeléssel; 19 colos könnyűfém keréktárcsák Rock Metallic Grey fényezéssel
- Sportülések szövetkárpitozással vagy részleges bőrkárpitozással és egyedi vörös öltésekkel; perforált bőrrel borított ST-stílusú kormánykerék; fekete dekorációs betétek az ajtók belső borításán
- Sportos váltógomb a manuális sebességváltókhoz; ST-Line küszöbdíszlécek
Széria hátsó tetőlégterelő a kombi változathoz, opcionális hátsó tetőlégterelő az ötajtós kivitelhez - Az új ST-Line modellcsalád többi tagjához hasonlóan a Mondeo ST-Line is kizárólag nagy teljesítményű motorváltozatokkal kapható, amelyek jól illenek a 10 mm-rel leültetett sportfutómű által megalapozott menetdinamikához.A Ford PowerShift hatfokozatú automata sebességváltóval szerelt Mondeo ST-Line modellben a sebességfokozatok a kormány mögött található váltófülekkel is kapcsolhatók.
Egyébként az autó kínálatában a Ford Intelligens Összkerékhajtása is szerepel; ez az opció a hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozó 150 lóerős, 2,0 literes TDCi dízelmotorhoz és a hatfokozatú PowerShift automata sebességváltóhoz csatlakozó 180 lóerős motorváltozathoz rendelhető meg.Ez a technológia észrevétlenül osztja meg a forgatónyomatékot a négy kerék között, automatikusan javítva az autó úttartását és tapadását a csúszós utakon.
A rendszer 20 ezredmásodperc alatt – vagyis az emberi szempillantásnál hússzor gyorsabban – képes egészen 50/50 arányig megváltoztatni a forgatónyomaték elosztását az első és a hátsó kerekek között.
A teljesítmény sem hétköznapi. Főként, ha egy dízel kombi tekintetében vizsgálódunk
A kettős turbóval lélegeztetett erőforrás tehát szinte nulla turbólyukkal és száz százalékosan egyenletesen épülő nyomatékgörbével játszik, a szufla nem igazán akar elfogyni, maximum 5000 felé tartva már érződik a lanyhulás. Itt viszont a precíz elektronikakezelés rögvest közbeavatkozik, és ügyesen korrigál, leplez a megfelelő sebességfokozat kiválasztásával.
Fogyasztás, hétköznapi használat
Meglepő módon a tesztelt Ford Mondeo 2.0 TDCi biturbo PowerShift ST Line fogyasztása még dinamikusabb használattal sem szökött az egekig: városi környezetben 6.6, országúton 4.6 literes átlagot rögzítettünk 100 kilométeren.
Árak
A cikkben szereplő Ford Mondeo 2.0 TDCi biturbo PowerShift ST Line listaára 11 355 000 forint, az ötajtós verzióhoz képest mindössze 200 000 forint a felár.
2017 Ford Mondeo 2.0 TDCi biturbo PowerShift ST Line specifikációk
Motor
Motortípus: négyhengeres dízelmotor, dupla turbóval
Lökettérfogat: 1997 cm³
Maximális teljesítmény: 210 LE @ 3750 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 450 Nm @ 2000-2500 ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú duplakuplungos automataváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4867 mm
Szélesség: 1852 mm
Magasság: 1482 mm
Tengelytáv: 2850 mm
Első gumik mérete: 235/45 R18
Hátsó gumik mérete: 235/45 R18
Tömeg, üresen: 1544 kg
Megengedett össztömeg: 2330 kg
Csomagtartó mérete: 525 liter, 1630 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 62 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 228 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.1 s (gyári), 8.0 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 6.6 l/100 km
Országúti: 4.6 l/100 km
Vegyes: 5.5 l/00 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 6.0 l/100km
Országúti: 4.7 l/100km
Vegyes: 5.2 l/100km
CO2 kibocsátás: 134 g/km
Bővebb információ a Ford magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Duplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország Utómunka hardver: Acer, ASUS