Nem a méretezésével, vagy épp manőverezhetőségével fog domborítani a Ford Mondeo Titanium Hybrid, bár egyikkel sincs kifejezett probléma. Itt az előnyök elsősorban a gazdaságos üzemeltetés, valamint a költséghatékony szervizelésben rejlenek.
Bár még annyira újkeletű Magyarországon, vagy inkább úgy fogalmazzunk: Európában a Ford Mondeo Titanium Hybrid jelenléte, hogy igazándiból nincsenek tapasztalatok arra vonatkozóan, mi és mennyire igényli a (kötelező) karbantartást. Csak tippelni lehet erre, s ha a Toyota hibridjeit górcső alá vesszük, bizony optimálisak a kilátások.
De hogy is jön ide a Toyota? Azon felül, hogy a világ elsőszámú hybrid gyártóját ismerhetjük a brandben, messzeföldön híresek a Priusok, Aurisok, Yarisok – tehát azok a modellek, amelyekből létezik hibrid hajtással felvértezett verzió – kiterjesztett szervizintervallumukról, megbízhatóságukról, hosszú szavatosságukról. Napestig lehetne sorolni.
S mi az összefügés? Mindössze annyi, hogy a Toyota a Fordnak nem kevesebb, mint 21 különböző, a hibrid meghajtáshoz kapcsolható szabadalmat adott el, e szabadalmak pedig a vadonatúj Ford Mondeo Hybrid-ben is fellelhetők. Gyakorlatilag az egész úgy néz ki a tervezőasztalon, mint a Toyota Prius hajtáslánca, természetesen személyre, testre szabva.
Jól bevált hajtáslánccal
A Ford idestova 10 éve fejleszti a Ford Mondeo Titanium Hybrid, vagyis az amerikai Fusion-t, amely ugyebár testvérmodellje az európai Mondeo néven futó alternatíváknak.
Ennek a fejlesztésnek nyilván folyamatosan megvan a maga gyümölcse, s valamilyen szinten örülhetünk annak, hogy nemrégiben érkezett meg a Ford Mondeo Titanium Hybrid hazánkba is, hiszen egy jóval kiforrottabb konstrukciót kapunk kézhez, mint a több évvel ezelőtti variáció esetében lett volna.
Nyilván innentől kezdve magától értetődik, hogy a Ford Mondeo Titanium Hybrid magában hordozza a teljes hibrid hajtás minden tulajdonságát, a pozitívumokat és a negatívumokat is beleértve. Az indulások minden esetben rendkívül kifinomultak, általában teljesen elektromos üzemben kezdünk, még akkor is, ha télvíz idején startolunk kültérről. Igaz, ilyen esetekben jóval rövidebbre redukálódik az akkumulátor által biztosított EV menetidő, de annyi baj legyen. A lendület felvétele a fontos, s mint minden hibrid hajtás esetében, e téren lehet a legtöbb üzemanyagot megspórolni. Gondoljunk csak a városi, dugókban araszolgatós közlekedésre.
A hibrid hajtás tehát a Toyota irányvonalát viszi tovább, melyhez egyértelműen hozzátartozik a 2 literes, belső égésű és Atkinson-ciklusos benzinmotor, valamint a társított villanymotor is. Önindító nincsen, elasztikus startot kapunk, valamint a folyamatos együttműködés elve is ugyanez. A benzinmotor szimplán 140 lóerőt tud mozgósítani, a 3 fázisú, állandó mágneses villanymotor 120 lóerős szólóban. Az összteljesítmény viszont nem 260, hanem 187 lóerő lesz, köszönhetően a 47 lóerőre szavatolt hibrid akkumulátornak.
Luxusérzetet kapunk a Ford Mondeo Titanium Hybrid enteriőrjében, köszönhetően a minőségi anyaghasználatnak
A Ford Mondeo Titanium Hybrid beltere teljes mértékben prémium hatással kecsegtet, nincsenek túlzó, a hibrid-mivoltot harsogó részletek, megoldások.
Ennek folyományaként a kijelzők együttesének mindegyike a lényeget közvetítik, a műszeregység átlátható, érthetően sorakoznak egymás mellett párhuzamban. Mindennek megvan tehát a maga helye és rendeltetése, értve ezalatt az infotainment által közvetített adathalmazt is.
Teljes értékű alsó-középkategóriás autó a Ford Mondeo Hybrid, nagyautós, fejdelemi kényelemmel. Túlzás nélkül, ugyanis a 2850 milliméteres tengelytáv érezteti a hátsó lábtér tekintetében hatását, nem beszélve a bőségesen mért, 910 milliméteres belmagasságról, vagy a hátsó szekcióban mért majd’ 250 milliméteres térdterekig.
Persze a Ford Mondeo Titanium Hybrid -nek is megvannak a maga hátulütői, legfőképp a férőhely terén: a csomagtér mindössze 383 literes, ami jóval alulmarad a kategória hagyományos értelemben vett versenyzőitől, de sajnos vagy nem sajnos – itt a hibrid hajtás miatt meg kell hoznunk azért némi kompromisszumot.
Mennyiért vihető haza?
10 690 000 forintról indul a Ford Mondeo Titanium Hybrid ára, a hibrid hajtás csak és kizárólag a Titanium csomag mellé rendelhető.
2016 Ford Mondeo Titanium Hybrid specifikációk
Motor
Motortípus: négyhengeres benzinmotor indirekt befecskendezéssel+elektromotor
Lökettérfogat: 1998 cm³
Maximális teljesítmény: 187 LE @ N/A ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 300 Nm @ N/A ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, fokozatmentes CVT automataváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4867 mm
Szélesség: 1911 mm
Magasság: 1501 mm
Tengelytáv: 2850 mm
Első gumik mérete: 215/60 R16
Hátsó gumik mérete: 215/60 R16
Tömeg, üresen: 1579 kg
Megengedett össztömeg: 2250 kg
Csomagtér kapacitása: 383 liter
Üzemanyagtartály mérete: 51 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 187 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.2 s (gyári mérés), 9.2 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 3.5 l/100 km
Országúti: 3.2 l/100 km
Vegyes: 4.0 l/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 2.8 l/100 km
Országúti: 5.0 l/100 km
Vegyes: 4.2 l/100km
CO2 kibocsátás: 99 g/km
Bővebb információ a Ford hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, Konzolvilág, EPSON, MyActionCam, Canon, Camera Kft. Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte2