Nehéz volt eldönteni, hogy cikkünk az autótesztek, vagy inkább a bemutatók-menetpróbák rovatba kerüljön, ugyanis rendhagyónak aposztrofálható első közelebbi találkozásunk a Ford Mondeo Vignale-val.
Rendhagyó, hiszen nem a hagyományos tesztflottából érkezett a gépkocsi, hanem egyenesen Kölnből, Németországból pár napos, amolyan újságírói ismerkedésre. Szűkös volt az idő, főként, hogy összesen három modell parkolt be a forgalmazóhoz, nagy volt az érdeklődés, folyamatos rotálással.
Volt a felhozatalban hibrid változat is, az sajnos kimaradt most, viszont a nálunk járt Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI Powershift kombi, vagy ha jobban tetszik: wagon változata is bőségesen kielégített kíváncsiságunkat. Nézzük is a részleteket.
Az első találkozásunk
Alapvetően jó másfél évvel ezelőtt, a 2014-es Genfi Autószalonon már megtapogattuk a Ford Mondeo Vignale-t, az akkori Vignale koncepciót, sőt, bele is ültünk, alaposan megvizsgáltuk. Akkor még teljesen újszerűnek hatott az egész összkép, hiszen az új generációs, jelenleg is futó Ford Mondeo-k még akkor csak hírből voltak ismertek, ráadásul az akkori Vignale concept jóval eltért a mostani, már szériagyártásban lévő modelltől.
Mennyi az eltérés, ha összehasonlítjuk egy jelenlegi Ford Mondeo-val? Sok is, meg nem is, inkább az utóbbi, de ne legyünk túl szélsőségesen tárgyilagosak.
Alfredo Vignale hintőépítő mester volt, az ő ihletésével, illetve a torinói fémmegmunkálók és kárpitosok által képviselt klasszikus minőség szellemiségével lett átitatva a Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI Powershift, valamint az összes Vignale-modell kialakítása.
A műszerfal egyedi varrott bőrfelületet kapott, amely szintén kiemeli a Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI Powershift különlegességét. Amolyan igazán formabontó módon, legalábbis, ami a Ford portfóliót illeti.
No és melyek azok a bizonyos ismérvek?
Az autó külsejét tekintve is jelentős, szembetűnő részletek fedezhetőek fel: a hűtőmaszk például hatszögletű, egyedi küllemet kapott, feltűnően hangsúlyos krómozással.
Egyébként a Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI Powershift modellen szinte nincs olyan felület, ahol ne lenne jelen az ezüstös árnyalat valamilyen formában (kieglszítők, díszcsíkok, egyéb részletek), ami szintén megerősíti az autó különcségét.
Aki pedig még több Vignale-részletre vágyik, vizsgálódjon oldal- illetve hátulnézetben: különleges Vignale feliratokkal találkozhat, ami szintén azt jelzi: nem, ez nem egy hagyományos értelemben vett Ford Mondeo, több annál.
Motor, kiegészítők
A tesztelésre befogott Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCI Powershift számos utazást és vezetést támogató biztonsági rendszerrel lett felszerelve, mint az adaptív, intelligens LED fényszórórendszer, a kulcs nélküli ajtónyitás és indítás lehetősége, az esőérzékelős ablaktörlők, elektronikus kézifék, egyedi My Key programozható pótkulcs, első és hátsó parkolóradar, sávtartó automatika, fűthető első ülések, start/stop automatika, navigációs rendszer, SYNC II, BLIS holttérfigyelő, adaptív tempómat.
Jogosan tehetik fel olvasóink a kérdést: ennyi lenne az egész? Persze relatív „ennyi”, mivel a legtöbb átlagos modell nem hordoz ilyen opciókat, maximum a Titanium S csomaggal felvértezett Mondeo modellek esetében.
Vignale koncepció
Mi is az a Vignale koncepció? Ahogyan feljebb már említettük, a Vignale a Ford márka legmagasabb szintű kifejezése a gyártó definiálása szerint.
Három pilléren nyugszik a prémium vásárlói élmény egy Vignale felirattal fémjelzett autó esetében, ezek pedig a minőség-szakértelem kombináció, a személyre szabott odafigyelés és bánásmód a Ford szalonjában, valamint a Vignale ügyfelek értékes idejének elismerése, a velük eltöltött idő megbecsülése.
Kelendő lehet. Akár itthon is
Lehet, hangzatosak a fentiek, de tény, hogy lehet igény ilyesmire, az más kérdés persze, hogy Magyarország mennyire lesz életképes piaca mindezen irányzatoknak.
A vadonatúj Ford Mondeo Vignale már rendelhető Magyarországon is. A cikkben szereplő modell 12 364 000 forintos alapáron férhető hozzá.
2015 Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi AWD Powershift specifikációk
Motor
Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres turbótöltött dízelmotor
Lökettérfogat: 1997 cm³
Maximális teljesítmény: 180 LE @ 3500 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 2000-3250 ford./perc
Erőátvitel: összkerékhajtás, 6 fokozatú Powershift duplakuplungos automataváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4867 mm
Szélesség: 1852 mm
Magasság: 1482 mm
Tengelytáv: 2850 mm
Első gumik mérete: 235/45 R18
Hátsó gumik mérete: 235/45 R18
Tömeg, üresen: 1602 kg
Megengedett össztömeg: 2330 kg
Csomagtartó mérete: 525 liter, bővíthető 1630 literig
Üzemanyagtartály mérete: 62 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 223 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.7 s (gyári), 8.9 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 8.3 l/100 km
Országúti: 5.3 l/100 km
Vegyes: 6.8 l/100km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 6.2 l/100km
Országúti: 4.9 l/100km
Vegyes: 5.4 l/100km
CO2 kibocsátás: 141 g/km
Bővebb információ a Ford hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS-1D Mark IV fényképezővel készítettük. Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Gigabyte, Sony, Epson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte