A Ford Mustang név egyet jelent az amerikai autóipar szimbolikus izomautójával, ám az ikonikus márka új irányt vett az elektromos jövő felé. A Mustang Mach-E Premium Extended Range 91 kWh RWD az elektromos crossoverek piacán próbálja egyesíteni a klasszikus Mustang-erényeket a modern technológiával. De vajon sikerült-e ez az ambiciózus vállalkozás? Nézzük részletesen meg mindent teszt cikkünkben.
Külső design: Mustang vagy crossover?
A Mach-E külseje merész, mégis felismerhetően Mustang. Az alacsony, sportos tetővonal és az ikonikus hármas hátsó lámpák tisztelegnek a márka öröksége előtt. A crossover formavilág azonban kompromisszumokkal jár: a magasabb karosszéria és a tágasabb utastér miatt az autó már kevésbé tűnik „vadlónak”.
Ennek ellenére az összhatás elegáns és modern, a prémium felszereltségű modellek különösen tetszetősek a karcsú LED-es fényszórókkal és a 19 colos könnyűfém kerekekkel.
A belső tér betudható egy kiemelten kényelmes technológiai csomópontnak
A belső tér a minimalizmust és a funkcionalitást ötvözi, amelyet egy 15,5 hüvelykes érintőképernyő ural. Az Android Auto és Apple CarPlay integráció zökkenőmentes, míg a SYNC 4A rendszer gyors és intuitív. Az anyaghasználat prémium érzetet kelt, bár néhány helyen a műanyag elemek csökkenthetik az exkluzivitást.
A vezető előtti digitális kijelző kicsit puritán a versenytársakhoz képest, de az információk könnyen áttekinthetők. Az ülések kényelmesek, a tágas hátsó lábtér és a 402 literes csomagtartó pedig alkalmassá teszi az autót hosszabb utakra is.
Teljesítmény és hatótáv a Ford Mustang Mach-E Extended Range esetében
A 91 kWh-s akkumulátor és az egyetlen hátsókerék-meghajtású motor egyensúlyt teremt a teljesítmény és a hatótáv között. Az autó 294 lóerős teljesítménye elégséges a dinamikus vezetéshez, bár a gyorsulás nem olyan lenyűgöző, mint az AWD változatoké.
A WLTP-szabvány szerint a hatótáv 600 km, ami az egyik legjobb érték a szegmensben. Valós körülmények között ez 500-550 km-re csökkenhet, ami még mindig versenyképes.
A vezetési élmény inkább komfortos, mint sportos. Az elektromos hajtás simasága és a kiváló zajszigetelés kellemes utazást biztosít, de a Mustang DNS-éhez illő adrenalint kevesen érezhetik.
Töltés, no meg a költségek
A 150 kW-os gyorstöltési képesség lehetővé teszi, hogy az akkumulátor 10%-ról 80%-ra mindössze 45 perc alatt feltöltődjön. Otthoni töltővel a teljes töltés körülbelül 10 óra, ami egy éjszakára kényelmes megoldás.
A Premium felszereltség ára meghaladja a 24 millió forintot, ami az autó méreteit és technológiáját figyelembe véve elfogadható, de a prémium márkák, például az Audi vagy a Tesla alternatívái komoly versenyt jelentenek.
Biztonság és vezetéstámogató rendszerek kéz a kézben járnak
Az autó számos fejlett vezetéstámogató rendszert kínál, például adaptív sebességtartó automatikát, sávtartó asszisztenst és automata vészfékezést. Az opcionális BlueCruise rendszer lehetővé teszi a félautonóm vezetést bizonyos autópályákon, amely a jövő technológiáját hozza közelebb a mindennapokhoz.
Elektromos Mustang, kompromisszumokkal
A Ford Mustang Mach-E Premium Extended Range 91 kWh RWD egy stílusos és praktikus elektromos crossover, amely megőriz valamit a Mustang örökségéből, miközben a modern mobilitás felé nyit.
Bár nem minden tekintetben adja vissza az eredeti Mustang lendületét, a hatótáv, a praktikum és a technológia terén kiemelkedő.
2024 Ford Mustang Mach-E Premium Extended Range 91 kWh RWD specifikációk
Motor
Motortípus: elektromotor, RWDLökettérfogat: N/AMaximális teljesítmény: 294 LE @ N/A ford./percMaximális forgatónyomaték: 525 Nm @ N/A ford./percErőátvitel: összkerékhajtás, irányváltóMéretek, egyéb műszaki adatokHossz: 4743 mmSzélesség: 1881 mmMagasság: 1625 mmTengelytáv: 2984 mmGumiabroncsok elöl: 245/45 R20Gumiabroncsok hátul? 245/45 R20Tömeg, üresen: 2348 kgMegengedett össztömeg: 2792 kgCsomagtartó mérete: 402 liter, 1420 literig bővíthetőÜzemanyagtartály mérete: N/A literMenetteljesítményekVégsebesség: 180 km/hGyorsulás 0-ról 100-ra: 6.4 s (gyári), 6.5 s (saját mérés)Fogyasztási adatokSaját, mért eredmény (átlagos használattal)Városi: 21-23 kWh/100 kmOrszágúti: 22-26 kWhl/100 kmVegyes: 12-28 kWh/100 kmGyárilag mért eredményekVárosi: N/A l/100kmOrszágúti: N/A l/100kmVegyes: N/A l/100kmCO2 kibocsátás: 0 g/kmBővebb információ a Ford magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal