Főoldal Autóteszt Ford Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost MHEV – mennyire jó utazóautó?...

[TESZT] Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost MHEV – mennyire jó utazóautó? Németországig mentünk, hogy kiderítsük!

A Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost MHEV egy izgalmas crossover, amely ötvözi a sportos megjelenést, a praktikusságot és a modern technológiát. Tesztünk során korábban alaposan megvizsgáltuk ezt a kompakt mini SUV-t, hogy kiderítsük, mennyire állja meg a helyét a városi dzsungelben és közvetlen környezetében. Most azonban tovább merészkedtünk: Ausztrián keresztül Németországba autóztunk, hogy megtapasztaljuk, érdemes-e nagyobb lélegzetű utazásokat bevállalni egy 1 literes, 3 hengeres motorral szerelt szabadidőutóval. Lejjebb kiderülnek a részletek, azonban először jöjjön némi áttekintés az autóról.

Ford Puma ST-Line X küllem

Az ST-Line X felszereltségű Puma első ránézésre is figyelemfelkeltő. Sportos kiegészítőivel és dinamikus vonalvezetésével egy miniatűr Porsche Macanra emlékeztet. A LED-technikával felszerelt fényszórók tetszetős menetfénnyel és indexfunkcióval rendelkeznek, míg hátul szintén diódás lámpák találhatók. A négyajtós kupékat idéző sziluett és a markáns hűtőmaszk határozott megjelenést kölcsönöz az autónak.

Enteriőr, felszereltség

Az ST-Line X csomag a beltérben is érezteti hatását. Karbon betétek, piros műanyag díszítőelemek és pirosan varrt fekete bőr kárpit jellemzi az utasteret. A műszerfal közepén egy 12 colos érintőképernyő kapott helyet, míg a vezető előtt egy 12,8 colos digitális műszeregység található.

A felszereltség impozáns: automata LED-lámpák, fűthető szélvédő, kormány és ülések, automata klíma, valamint számos vezetéstámogató rendszer, mint például holttérfigyelő, sávtartó és adaptív tempomat.

Remek vezethetőség, de a teljesítmény is bőségesen a helyén van

A tesztelt modell szívét egy 1,0 literes, háromhengeres EcoBoost turbómotor adja, amely 155 lóerőt és 240 Nm nyomatékot produkál. A 48 voltos mild hibrid rendszer besegít az alacsonyabb fordulatszámokon, javítva a gyorsulást és csökkentve a fogyasztást.

A Puma ST-Line X meglepően dinamikus vezetési élményt nyújt. A 0-100 km/h gyorsulás 8,7 másodperc alatt teljesíthető, míg a végsebesség eléri a 200 km/h-t. A feszes futómű és a pontos kormányzás sportos érzetet kölcsönöz, bár ez némileg a kényelem rovására megy.

Fogyasztás és hatékonyság

A mild hibrid rendszernek köszönhetően a Puma ST-Line X fogyasztása visszafogott. Tesztünk során vegyes használatban 6,2-7,5 l/100 km közötti értékeket mértünk. Ez versenyképes eredmény a kategóriában, különösen a sportos karaktert figyelembe véve.

Praktikum: a Puma egyik nagy erőssége

Bár kompakt méretű, a Puma meglepően praktikus. A csomagtér alaphelyzetben 456 literes, amely 1216 literre bővíthető. Az egyedi MegaBox tárolórendszer további hasznos helyet biztosít a csomagok számára.

A Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost MHEV egy sokoldalú és izgalmas crossover. Sportos megjelenése és vezethetősége, valamint praktikus kialakítása és modern technológiái miatt vonzó választás lehet azoknak, akik egy karakteres, mégis hatékony városi SUV-ra vágynak. A 11 880 000 forintos alapár ugyan nem alacsony, de a gazdag felszereltség és a nyújtott élmény miatt megfontolandó opció a kategóriában.

Útnapló: Magyarországtól Augsburgig a Ford Puma ST-Line X-szel

Nemrégiben lehetőségünk nyílt egy izgalmas útra a frissített Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost MHEV modellel. Utazásunk Magyarországról indult, Ausztrián keresztül vezetett, végcélunk pedig a németországi Augsburg volt. Íme, tapasztalataink erről a több mint 800 kilométeres kalandról.

Indulás Magyarországról

Utunk kora reggel kezdődött Budapestről. A Puma 456 literes csomagtartója könnyedén befogadta poggyászainkat, sőt, az innovatív MegaBox tárolórendszernek köszönhetően még extra helyet is találtunk apróbb tárgyainknak.

Már az M1-es autópályán haladva azonnal feltűnt a Puma kiváló úttartása és kényelme. A kimondottan agilis, 155 lóerős 1.0 literes EcoBoost motor meglepően erőteljesnek bizonyult, különösen amikor az előzésekhez extra löketre volt szükség.

Átkelés Ausztrián

Az osztrák határt átlépve a hegyes-völgyes táj próbára tette autónkat. A Puma sportos futóműve remekül helytállt a kanyargós alpesi utakon, miközben az ST-Line felszereltség részeként kapott sportülések kiválóan tartották a testünket.

Az út során különösen hasznosnak bizonyult a 12,3 colos digitális műszeregység és a 8 colos érintőkijelző a SYNC 4 rendszerrel. A beépített navigáció és a valós idejű forgalmi információk nagyban megkönnyítették az eligazodást a változatos terepen.

Megérkezés Augsburgba

Németországba érve kipróbálhattuk a Puma teljesítményét az autópályán is. A 7,9 másodperces 0-100 km/h gyorsulás és a 200 km/h-s végsebesség bőven elegendőnek bizonyult a német Autobahnon való magabiztos haladáshoz.

Augsburgba érkezve a városi környezetben is megmutatkozott a Puma sokoldalúsága. A kompakt méretek és a jó kilátás megkönnyítették a parkolást és a manőverezést a szűk utcákon.

A több mint 800 kilométeres út során a Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost MHEV minden tekintetben meggyőző teljesítményt nyújtott. Az átlagfogyasztás a teljes úton 5.9-6.2 l/100 km körül alakult (nem elírás: ténylegesen sikerült letornászni 5.9 literre!), ami figyelemre méltó egy ilyen hosszú és változatos útvonalon egy ilyen apró, 999 köbcentis motortól.

A kényelmi funkciók, mint például a fűthető ülések és kormánykerék, valamint a B&O hangrendszer kellemesebbé tették a hosszú órákat az autóban. A vezetéstámogató rendszerek, köztük a sávtartó asszisztens és az adaptív tempomat, jelentősen csökkentették a vezetésből adódó fáradtságot.

Kijelenthető: a Ford Puma ST-Line X bebizonyította, hogy nem csak városi használatra alkalmas, hanem kimondottan hosszadalmas utakon is remekül megállja a helyét. Sportos karaktere, praktikussága és modern technológiái, remek üzemanyag-fogyasztása ideális útitárssá teszik mind a hétköznapi használatban, mind a kalandosabb utazások során.

2024 Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost MHEV specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 3 hengeres turbómotor

Lökettérfogat: 998 cm³

Maximális teljesítmény: 155 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 220 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, 7 sebességes automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4226 mm

Szélesség: 1805 mm

Magasság: 1533 mm

Tengelytáv: 2588 mm

Első gumik mérete: 215/50 R18

Hátsó gumik mérete: 215/50 R18

Tömeg, üresen: 1280 kg

Megengedett össztömeg: 1560 kg

Csomagtartó mérete: 456 liter, 1216 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 42 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 200 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.7 s (gyári), 8.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.2 l/100 km

Országúti: 4.1 l/100 km

Vegyes: 5.8 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: N/A l/100 km

Országúti: N/A l/100 km

Vegyes: 5.6-6.1 l/100 km

CO2 kibocsátás: 138 g/km

Bővebb információ a Ford magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.huFacebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu