Főoldal Autóteszt Ford Ford Tourneo Custom 2.0 TDCI L1H1 A6 Sport – az igazi...

[TESZT] Ford Tourneo Custom 2.0 TDCI L1H1 A6 Sport – az igazi családbarát megoldás

Napjainkban sűrűn felkapott téma a családi autók vásárlása, az államilag támogatott családi kedvezmény, illetve maga a szegmens került kiemelten fókuszba. Bőszen keressük a legjobb családiautó-megoldást, s persze olyan nyilván nincs – de az biztos, hogy a Ford Tourneo Custom az elvonalat képviseli. Ford Tourneo Custom 2.0 TDCI L1H1 A6 Sport teszt.

Ha az Autóaddikt szerkesztőségét kérdezi bárki arról, hogy mi lehet a legpraktikusabb családi autó, egyöntetűen azt feleljük: a kisbusz, annak minden előnyével és hátrányával. Kisbusz kategórián belül is a Ford Tourneo Custom-je, régóta szívünkhöz nőtt, bizonyított télen-nyáron, sárban, hóban, 5 személlyel, 8 személlyel, hosszú és rövid távon. Lehet, elfogultnak tűnik a kijelentés és a fejtegetés, pedig nem az; mindösszesen tárgyilagosan közelítünk a témához.

Ford Tourneo Custom 2.0 TDCI L1H1 A6 Sport – előnyök

Mik is a Ford Tourneo Custom 2.0 TDCI L1H1 A6 Sport, illetve az összes, rövid- és hosszút tengelytávos Toruneo Custom-ök előnyei? Nyilvánvaló, hogy első helyen a rendelkezésre álló férőhely és rakfelület áll. Ez az alapvető kritérium ahhoz, hogy kényelemben, teljes értékű, egymástól függetlenül állítható és mozgatható üléseken utazzunk, utaztassuk a családot.

Férőhelyek

Fentiekből jön rögtön a helykínálat, a menetkomfort szerves részeként. Nem mindegy, hogy mondjuk egy 700 kilométeres út során mennyire üljük el magunkat már az első 42 kilométer megtétele után.

Nem mindegy, hogy mennyire szellősen utazunk és ülünk egymás mellett, akár hárman egy sorban. Mindezt úgy, hogy ténylegesen az utazásra, és annak élményére tudjunk összpontosítani.

ISOFIX-pontok

Ez ismét az ülőhelyekhez kapcsolódik szorosan. Ha szükséges a gyerekülés rögzítése, szabadon válogathatunk a Ford Tourneo Custom 2.0 TDCI L1H1 A6 Sport-ban rendelkezésre álló ISOFIX rögzítési pontok közt.

Akár három hordozót/gyerekülést is lefogathatunk egymás mellett, teljes értékű hely áll a rendelkezésre.

Kényelem, panoráma

Igenis fontos, hogy a (hosszabb) utazás során ki-ki tudjunk kémlelni az oldalablakokon, bámészkodjunk, fotózzunk, egyebek. Persze itt most az utasok szemszögéből írjuk gondolatainkat – ugyanakkor a sofőr oldaláról sem mindegy, milyen, mennyire optimális a kitekintés vezetés közben.

A Ford Tourneo Custom 2.0 TDCI L1H1 A6 Sport mindkét igényt kielégíti, ugyanis az utasok remek körpanorámát élvezhetnek utazás közben, az autót vezető pedig magas üléspozícióból szinte a teljes utat A-tól Z-ig belátja. Úgy, hogy a viszonylag vaskosra húzott A oszlopok sem rontanak a végeredményen.

Automata váltó

Nem mindenkinek előnyös az automataváltó, sokan nem, sokan nagyon szeretik.

A tesztelt Ford Tourneo Custom 2.0 TDCI L1H1 A6 Sport hajtásláncába épített hatfokozatú sokat nem tesz hozzá a menetkomforthoz, maximum annyit, hogy nem kell kuplungolnunk, és a kéziváltó fokozatait keresgélnünk. Tehát lehet előny is az automata esetünkben, de lehet hátrány is.

Ford Tourneo Custom 2.0 TDCI L1H1 A6 Sport – hátrányok

Automata váltó

Kezdjük ott, ahol abbahagytuk: a Ford Tourneo Custom 2.0 TDCI L1H1 A6 Sport tesztautóba integrált automata bizonytalannak tűnő váltásaival, hosszúra húzott fokozat-útjaival nem kimondottan praktikus.

Főként, hogy a fogyasztásra is rálapátol legalább 3-4 litert 100 kilométerre lebontva a hagyományos, mechanikus kéziváltóval szemben. Lehet szeretni és nem szeretni, 50-50 százalék a praktikus/nem praktikus faktor.

Méretek – bár ez inkább csak közhiedelem

Nyilván parkolás szempontjából nem előnyös a Ford Tourneo Custom 2.0 TDCI L1H1 A6 Sport, mint családi autó. Első blikkre legalábbis.

Az LWB, azaz a tesztelt rövid tengelytávos verzió némi megszokás után rácáfol a közhiedelmre, gyakorlás, és már észre sem vesszük szinte, hogy „nagyautós” a történet. Ráadásul a rövid tengelytávos Tourneo Custom hosszra nagyjából egy Mondeo hosszának felel meg.

Nagyjából ennyi. Mármint az ellenérv, vagy hátrány a Ford Tourneo Custom 2.0 TDCI L1H1 A6 Sport kapcsán.

A teszt megírásánál segítségünkre volt Szerdai Gábor, a Zöld Autószerviz tulajdonosa, aki egyben kollégánk is. Több szempontból is örültünk, hogy elvállalta felkérésünket – alapvetően ő is nagycsaládos, ismeri a témában felmerülő kérdéseket és igényeket.

Ráadásul épp egy horvátországi nyaralást terveztek be, és olyan autót kerestek, amellyel ténylegesen kompromiszzumoktól mentes utazást irányozhatnak elő. Gyerekekkel, rengeteg útiholmival, kimaxolva a pakolás kérdését.

Gábor véleménye egyöntetűen pozitív volt a Ford Tourneo Custom 2.0 TDCI L1H1 A6 Sport-ról. Szerette a nagy, tágas tereket, amelyek rendelkezésre álltak végig az út során, de a kényelmet, valamint a 2 literes TDCI által biztosított menettulajdonságokat is optimálisnak tartotta.

A hatgangos automata szerinte nem rossz szerkezet, azonban a Tourneo Custom arculatához nem kimondottan választaná konfigurálásnál, ugyanis ront a menetdinamikán, illetve az üzemanyagfelhasználást is negatív irányba befolyásolhatja.

2019 Ford Tourneo Custom 2.0 TDCI L1H1 A6 Sport specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1560 cm³

Maximális teljesítmény: 170 LE @ 2750 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 405 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4972 mm

Szélesség: 1986 mm

Magasság: 2020 mm

Tengelytáv: 2933 mm

Első gumik mérete: 215/65 R16

Hátsó gumik mérete: 215/65 R16

Tömeg, üresen: 1990 kg

Megengedett össztömeg: 2650 kg

Csomagtartó mérete: 922 liter, 5520 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 80 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 184 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.7 s (gyári), 10.4 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.9 l/100 km

Országúti: 5.9 l/100 km

Vegyes: 7.1 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.2 l/100km

Országúti: 6.0 l/100km

Vegyes: 6.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 166 g/km

Bővebb információ az Opel magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Canon

Együttműködő partnereink: Acer HungaryCamera Kft.

Utómunka hardver: Acer