Site icon AutóAddikt

[TESZT] Ford Tourneo Custom Active 2.0 TDCI MHEV – ennél jobb családi SUV nem létezik jelenleg

Senkit sem zavarhat össze az, hogy a cikk alanya, a Ford Tourneo Custom Active 2.0 TDCI kategóriáját tekintve kisbusz. Vagy az, hogy majd’ 5 és fél méter hosszú és több, mint 2 méter széles. Egyszerűen nem érzi az ember, sem sofőrként, sem pedig utasként. A hasznos belteret, a gigászi férőhelyet viszont annál inkább. Teszt.

Nem fukarkodtunk az ötletekkel, amikor elterveztük a Ford Tourneo Custom Active 2.0 TDCI tesztjét: irány Németország. Mivel adott a lehetőség szinte bármikor, hogy egy-egy kiszemelt tesztautónkat nagyobb túrára, küldöldre, konkértan a bajor régióba vezessük, egyértelmű volt a döntés. Igaz, nem 8 fővel utaztunk, de nem kellett túl nagy fantázia ahhoz, hogy mennyi komfort, kényelem és praktikum leledzik ennél az autónál.

Ami persze gyakorlatban mutatja meg magát. A formaterv szeretnivaló, elfogultság nélkül; a Tourneo modelleken (sem a Transitokon) nem sokat változtatnak, jó a bevált recept. Dobozforma, semmi felesleges gömbölyítés, főként olyan nem, ami a kialakítás, a utaztathatóság rovására menne. A tesztautó konfigurációja is jól el lett találva, az Active felszereltség révén amolyan „terepesebb”, „strapabíróbb” a találás. Szabadidőautós. Mert a Ford Tourneo Custom Active 2.0 TDCI igazi, ízig-vérig szabadidőautó, egy multifunkcionális SUV. Minden nagycsaládosnak ilyet kellene választania, és pont.

Magas üléspozíció: a legjobb, hiszen azon felül, hogy belátunk mindent a körülöttünk zajló forgalomból, részleteiben, lényegiségében – remek a panoráma-érzete az utazóknak. Egy völgyhídon áthaladva például nincs takarás, lelátunk az alattunk elterülő tájra, minden részlet számít ugyebár. Utazásunk során ezt például Sankt Pöltennél foganatosítottuk, és imádtiuk is (apró örömök).

Komfort és praktikum

Az egész kialakítás úgy lett tervezve, hogy hosszadalmas utazások során se érezzen intenzív fáradtságot az utazóközönség. Hatalmas lábterek, egymással szembe pozícionálható második és harmadik üléssor, rengeteg tároló- és pakolórekesz, amerre csak a szem ellát.

Többzónás klíma által lesz mindenhol meg az elvárt komfort az utazáshoz. Ez különösképp télen (is) áldásos hatást jelent, így nem fog fagyoskodni senki, mondjuk ha a sofőr és a mellette ülő utas úgy érzik, nem szükséges fűteni. Apropó, fűtés: a Ford Tourneo Custom Active 2.0 TDCI tesztautó konfigurációja állófűtést is tartalmazott, ez remek opció volt akkor, amikor egy fagyos Bobingenben töltött éjszaka után már a kellően felfűtött autóba ülhettünk be többedmagunkkal, és kezdhettünk neki a müncheni látogatásunknak.

Ha nem használjuk a harmadik üléssort, hihetetlenül nagy csomagtér áll rendelkezésünkre. Akkor is bődületes nagy marad, ha a harmadik üléssor bevetés alatt van, még akkor is, ha a síneken külön.külön mozgatható üléseket htásó végállásba toljuk.

Hol van már az az időszak, amikor kisteherautós „kényelmet” nyújt egy Tourneo? A Ford Tourneo Custom Active 2.0 TDCI esetében ténylegesen minden a komfortra és a kényelmre lett kihegyezve, ennek megfelelően a futómű lágysága és pontossága vetekszik bármely méretesebb személyautóéval. Még a hátsó traktusban ülve sincs olyan érzése az embernek, hogy kirázza belőle minden úthiba a lelket, a Tourneo Custom Active szépen kirugózza azokat, és kellemesen siklik tova a végtelennek tűnő kirándulások alkalmával is.

Utazni jó. Főként, ha Tourneo Custom a delikvens

Mert bár végtelennek tűnhet egy út, kárpótol a fentebb említett kifinomultság. Ami ténylegesen távol áll(hat) ettől a szegmenstől, a Ford Tourneo Custom Active 2.0 TDCI elhozza és gyakorlatban remekbeszabottan alkalmazza. S pont ezek a frázisok feledtetik el azt, hogy egy jól megtermett kisbuszban ülünk.

Annak ellenére, hogy a Ford Tourneo Custom Active 2.0 TDCI 5.3 méter hosszú, valamint 2 méter széles, a parkolás is szimpla vele. Jó, ki kell azért nagyjából kalkulálni azt, hogy mekkora parkolóhelyre álljunk be párhuzamosan, ráhagyással, de a kiváló üléspozíció, a kilátás, az oldaltükrök komplex kialakítása, valamint a vezetéssegédek, konkrétan a szinte full HD-ben streamelő tolatókamera mind a kezünk alá dolgozik. Persze kanyargós és szűk parkolóházak, mélygarázsok azért meg tudják izzasztani az embert – 2 méteres magasságkorlátozásig jók vagyunk. Meg persze a szélesség a mumus ilyenkor, valamint az oldalfellépők a tolóajtóknál szintén nehezítik kicsit a manőverezhetőséget.

Németországba menet az Allianz Arena magasságában (München) hihetetlen nagy ónoseső-viharba keveredtünk. Olyanba, amit az ember nem kíván még az ellenségének sem. Sűrű hóesés, instant latyak és csúszkálás. S a hab a tortán: addigra be is sötétedett szépen, úgy, hogy a látótávolság nagyjából 30 méter volt a közben még leereszkedő ködnek is köszönhetően. Minden az egyben csomagot kaptunk, de megbirkóztunk a feladattal. Annak ellenére, hogy a fényszóróink nem remekeltek igazán, ami elsősorban annak volt betudható, hogy pillanatok alatt összekoszolódott a búra. Erre lehetne megoldást találni, például egy jól bevált fényszóró-tiszító törlőlapáttal, vagy csak simán spricnivel. Sokat segítene ilyen szélsőségesebb helyzetekben.

Kimegy a világból

80 literes üzemanyagtankja van a Ford Tourneo Custom Active 2.0 TDCI-nek. Az átlagos fogyasztásunk 6.5-7.5 liter közt alakult, ami ténylegesen ennyi is volt, hiszen Augsburg-Bobingen távra, előzetes kitérővel Poingba München mellett nyolcad körül állt meg az üzemanyagszint mutatója. Így a hatótáv is remek, teletankkal úgy 900 kilométert lehet elautózgatni. Persze ehhez céltudatos és odafigyelős vezetési stílus kell, pályán betartva a 130-as klasszik temoót például.

Úgyhogy a lágy hibrid hajtáslánc teljesen korrekt. Hatékonyság tekintetében sok újat nem mutat, hiszen a hagyományos 2 literes TDCI motorral szerelt Tourneo-val is hasonló kört futottunk. Nyilván a károsanyag-kibocsátás az elsődleges kritérium, és ami a lényeg, hogy annak jól megfelel.

Tesztelt Ford Tourneo Custom Active 2.0 TDCI modellünkbe tehát egy 1997 köbcentiméter hengerűrtartalmú, 185 lóerős TDCI gázolajos erőforrás került, melyhez csatoltan egy lágy hibrid hajtást társítottak. A gázreakciók közvetlenek, a hatsebességes manuális váltó fokozat-áttételezése remek, a hatodik belevaló utazófokozat, autópályatempónál terepviszonyoktól függően 2200-2400 RPM az átlag. 1750-2750 közt áll rendelkezésre a 415 Newtonméter forgatónyomaték, ami 2 személlyel, és a hozzáadott 2245 kilogramm önsúllyal teljesen élhető, kifejezetten agilis és dinamikus. Feltételezhetően 5 vagy 7 személy mellett sem jön zavarba a hajtás, bár mi régimódiak vagyunk, és hiszünk a nagyobb lökettérfogat egyenlő nagyobb nyomaték és húzóerő plusz gazdaságos(abb) üzemeltetés. Jó viszont, hogy a Tourneo Custom ezen verziója megmaradt, tehát nem csak az 1.6 TDCI-ben látták a Fordnál a downsizing-lehetőséget. Van hibrid is, meg elektromos is tisztán (utóbbi egyelőre a kishaszon-vonalat erősbíti inkább), de az száz százalék, hogy ha utazni akarunk, ki akarjuk használni egy 8 személyes kisbusz-SUV minden sajtátosságát és előnyét, ilyet kell vennünk.

Mennyibe kerül?

A cikkben bemutatott Ford Tourneo Custom Active 2.0 TDCI induló ára 15.4 millió forint környékén startol el, a konkrét példány pedig 17 millió forint magasságában áll meg. A gyakran változó árazások miatt érdemes felkeresni a Ford honlapját, és tájékozódni napi jelleggel.

2021 Ford Tourneo Custom Active 2.0 TDCI MHEV specifikációk

Motor

Motortípus: soros 4 hengeres dízelmotor turbóval, lágy hibrid rásegítéssel

Lökettérfogat: 1997 cm³

Maximális teljesítmény: 185 LE @ 3500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 415 Nm @ 1750-2750 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, hatsebességes manuális kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 5340 mm

Szélesség: 2080 mm

Magasság: 1979 mm

Tengelytáv: 3300 mm

Első gumik mérete: 215/65 R17

Hátsó gumik mérete: 215/65 R17

Tömeg, üresen: 2426 kg

Megengedett össztömeg: 3190 kg

Csomagtartó mérete: 1447 liter, 6830 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 80 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 180 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 13.9 s (gyári), 12.8 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.8 l/100 km

Országúti: 5.5 l/100 km

Vegyes: 7.8 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 8.5 l/100km

Országúti: 6.5 l/100km

Vegyes: 7.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 200 g/km

Bővebb információ a Suzuki magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: HuaweiAcer Hungary

Utómunka hardver: Acer

Exit mobile version