Site icon AutóAddikt

[TESZT] Harley-Davidson Night Rod Special – pillanatok alatt válhatunk az utak királyává

Az elmúlt években hihetetlen fejlődést mutatott fel a Harley-Davidson. Ez alapvetően a motorok portfóliójának kiszélesedésére, valamint a számos, eleddig újszerű megközelítés révén került képbe, majdnem minden egyes modellhez kapcsolhatóan. Pedig – mint tudjuk – a Harley-Davidson érzés alapvetően nem arról szól, hogy sok, már-már rendhagyóba forduló újítást kell alkalmazni, sokkal inkább a klasszikus tradíciók kerülnek előtérbe.

Eddig – mondhatnánk. Ugyanis legfrissebb motorkerékpár-tesztünk főszereplője a Harley-Davidson Night Rod Special modell, amely véleményünk szerint az eddigi legjobban eltalált chopper formát hordozza. Nem csak a Harley Davidson vonalon, viszont mindenképp a fő párhuzam itt keresendő, házon belül, no meg azt sem hanyagolhatjuk, hogy a HD maga a megtestesült, nagybetűs stílus e téren.

Tud újat is mutatni, még mindig

Magával ragadó küllemét a Harley-Davidson Night Rod Special alapvetően a selymes árnyalatú fekete fényezésnek, valamint a szintén feketére színterezett motorblokk harmóniájának köszönheti.

Ebből (is) adódóan a Harley-Davidson Night Rod Special külleme valójában félelmetes benyomást is kelthet a szemlélőben, talán pont ettől lesz vonzó; amolyan stílusos rosszfiús ízt ad az egész tálalásnak. S hát valljuk be, pont ezt élvezzük akkor, amikor hirtelen jött pillanatok alatt válunk egyszerre az utak királyává, hirtelenjében rengeteg szimpatizánsunk lesz (jobb esetben az irígyebb, sóvárgó tekintetek másodlagos helyre szorulnak), s egyre több piros lámpánál mellénk guruló autós teszi szóvá észrevételeit.

Nézzük a Harley-Davidson Night Rod Special menetkomfortját: mivel a tesztben szereplő motorkerékpár futóműve alapvetően keményre hangolt, ezért a legkisebb úthibák is intenzíven érezhetőek menet közben. Pontosan emiatt is kiemelten érdemes figyelemmel kísérni például a forgalomlassítók jelenlétét, mert kellemetlen meglepetéseket okozhat.

Kezelni könnyű, ez az egyik fő ismérve

Mindezek mellett a Harley-Davidson Night Rod Special meglepően könnyed módon kanyarodik, annak ellenére, hogy a viszonylag hosszú tengelytáv mást sejtetne első ránézésre (32 fokban és tovább a koptatóig).

Az üléspad leginkább a sofőr számára kényelmes – az utasülés mérete nyitott üzenete annak, hogy a motorozás csak a sofőrről és a motorról szól. Ellenben a kormány és  lábtartó pozíciójából adódó enyhe görnyedt testtartás már nem annyira komfortos, de kit is érdekel mindez, ha a már fentebb említett Harley-Davidson Night Rod Special feeling mindenért kárpótol?

Masszív úttartás: az ABS-szel ellátott fékrendszert ügyesen rejtették el, alaphangon akkor adja tudtul létezését, ha ténylegesen szükség van a közbeavatkozásra. A gyors és sikeres megálláshoz kitűnő segítséget nyújtanak a 4 dugattyúval ellátott Brembo fékek, kellő fékerővel, jó biztosítékot jelentve a szárazon 289 kilogramm tömegű motornak.

Egyébként az alacsony súlypontból és a jó tömegeloszlásból adódóan fékezésnél kisebb terhelés kerül az első kerekekre,  így a hátsó fékhatás is érezhető, a fékerő jól adagolható, ezáltal szintén egy jó kezelhetőséggel jellemezhető egységes képet kapunk a Harley-Davidson Night Rod Special-nél. S bár a hátsó kerék (240 milliméter) vastagnak számít, plusz ott van még a lapos villaszög is – a jó irányíthatóság mindvégig megmarad.

Természetesen az alkalmazott gumiabroncsok kiválasztása sem utolsó szempont a masszív kezelhetőséghez. A Harley-Davidson Night Rod Special Michelin Scorcher abroncsokat kapott, jó tapadással. Száraz aszfalton teljesen optimális értékeket rögzítettünk, azonban esős, nedves útviszonyok közt íratlan szabályok szerint óvatosabbnak kell lennünk az átlagosnál, hiszen kicsúszásra hajlamosak a kerekek. Mindez még fokozottabb, ha netán az útminőség is eltér az átlagostól, itt elsősorban negatív megközelítésre gondolunk.

Harley-Davidson Night Rod Special kapcsolóinak elrendezése megszokást igényel, ugyanakkor a kezelőszervek nincsenek túlbonyolítva, lényegre törőek, saját funkcióikat helyezik előtérbe. Nem véletlenül írtunk a megszokást igénylő kapcsolókról, ugyanis a tesztelésre szánt napok elején bizony előszeretettel nyomkodtuk a dudát a reflektor kapcsolója helyett.

Műszerezettség szempontjából jól felszereltnek mondható a Harley-Davidson Night Rod Special: elektronikus sebességmérővel, a megtett utat mérő kettős kilométer számlálóval, üzemanyagszint-jelzővel, alacsony üzemanyagszintet jelző lámpával és visszaszámláló funkcióval, alacsony olajnyomás jelző lámpával, motordiagnosztika-leolvasással, LED világító lámpákkal és fordulatszámmérő órával lett ellátva a motorkerékpár.

Nyomatékos. Így, tömören. Kell több a jól bevált, klasszikus chopper recepthez?

A Harley-Davidson Night Rod Special 1250 köbcentiméter összlökettérfogatú folyadékhűtéses Revolution blokkal lett szerelve.

A V2-es egység finom járásával, határozott forgatónyomatékával csábít a gyorsításra, határozott kormány-megmarkolást kell eszközölni, amikor az aszfaltra szabadítjuk az összesen 111 Newtonméternyi erőt. A szíjhajtásnak, a jól hangolt befecskendezésnek és a csúszó kuplungnak köszönhetően az indulásnál és visszaváltásoknál jelentkező rángatások is jól kisimulnak, rezgéseknek sincsen nyoma. A sebességváltások nem csattogósak, a kuplung, no és persze a váltó kellően finomra hangolt; a sebességfokozatokat jól veszi. Pont jó ez így, ha ennél kifinomultabb lenne a Harley-Davidson Night Rod Special, már szinte elvesztené sajátos jellegét.

Kipufogórendszerét szálcsiszolt borítással és fekete végsapkával tették különlegessé a Harley-Davidson Night Rod Special-nek. A Harley-hangtompítók talán túlzottan is visszafogottá teszik az amúgy agresszív küllemű motort, talán egy kis plusz hangorkán kívánatos lenne, lett volna. De nem oszt, nem szoroz, az összképen vajmi keveset változtat. Vagy egyszerűen tegyük félre a sztereotípiákat, és örüljünk annak, hogy a Harley-Davidson Night Rod Special átlagfogyasztását (tesztelés alatt mért) sikerült 7 liter alatt tartanunk permanensen.

Árazás

A tesztben szereplő Harley-Davidson Night Rod Special 14 830 EUR alapáron férhető hozzá, választható szín-opcióval 15 080 EUR összegre rúgnak a költségek.

2015 Harley-Davidson Night Rod Special specifikációk

MÉRETEK

Hossz: 2440 mm

Ülésmagasság, terhelés nélkül: 7675 mm

Szabad hasmagasság: 115 mm

Méretek (fok, táv): 34

Utánfutás: 142 mm

Tengelytáv: 1702 mm

Gumiabroncs elöl 120/70ZR-19 60W

Gumiabroncs hátul 240/40R-18 79V

Üzemanyagtartály: 18.9 l

Olajtartály: 4.7 l

Száraz tömeg: 289 kg

Menetkész tömeg: 302 kg

MOTOR

Motorblokk: folyadékhűtéses, Revolution, 60° V-Twin

Furat: 105 mm

Löket: 72 mm

Hengerűrtartalom: 1247 cm³

Kompressziós arány: 11.5:1

Üzemanyag-ellátó rendszer: elektronikus szekvenciális hengerenkénti üzemanyag-befecskendezés (ESPFI)

SEBESSÉGFOKOZATOK ÁTTÉTELE

Elsődleges áttétel: fogaskerék 64/117-es áttétellel

  1. fokozat: 10.969
  2. fokozat: 7.371
  3. fokozat: 5.9
  4. fokozat: 5.095
  5. fokozat: 4.563

VÁZ

Kipufogó rendszer: Straight shot kipufogó szálcsiszolt kettős kipufogódobokkal, fekete

végsapkákkal és kipufogó pajzzsal

Első kerék: fekete, osztott 5 küllős öntött alumínium kerék, narancssárga perem csíkokkal

Hátsó kerék: fekete, osztott 5 küllős öntött alumínium kerék, narancssárga perem csíkokkal

Fékek, dugattyúk: 4 dugattyús első és hátsó

TELJESÍTMÉNY

Motor forgatónyomaték vizsgálati módszer: EEC/95/1

Nyomaték: 3111 Nm

Fordulatszám: 7250 1/min

Dőlési szög, jobbra: 32

Dőlési szög, balra: 32

Átlagfogyasztás: 6.3 l/100 km

MŰSZEREK

Jelzőlámpák: országúti, üres fokozat, alacsony olajnyomás, irányjelzők, motordiagnosztika, biztonsági rendszer, hűtőközeg-hőmérséklet, alacsony üzemanyagszint visszajelzők, ABS

Műszerek: elektronikus sebességmérő kilométer-számlálóval, napszaki óra a kilométerszámlálón, a megtett utat mérő kettős kilométerszámláló, üzemanyagszint-jelző alacsony üzemanyagszintet jelző lámpával és visszaszámláló funkcióval, alacsony olajnyomásjelző lámpa, motordiagnosztika-leolvasás, LED világító lámpák, fordulatszámmérő

Plusz információk: Harley-Davidson magyarországi importőrének weblapja

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk

Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike

Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte

Exit mobile version