Visszanyúlunk a hagyományokhoz: korábban már találkozhattak olvasóink a Napimagazin.hu hasábjain motorkerékpár-tesztekkel, s most, az erőteljesen mutatkozó igényeknek engedve ismételten elkezdjük ilyen jellegű írásaink leközlését.
Alapvetően idény-jelleggel, mert mint tudvalévő, a motorozás leginkább a tavaszi-nyári-őszi szezon közkedvelt formája lehet. Terveink szerint folyamatosan jelentkezünk majd tesztekkel, különféle kategóriákban. Elsőként a Honda városi megközelítését, a CB125F modellt mutatjuk be olvasóinknak.
Lecsupaszított és városi
A Honda CB125F 2015-ös modellje a Honda CB-F család megújult naked stílust követő városi motorja, melynek kinézete egy csipetnyi vadsággal fűszerezve nagymotor hatást kelt. Az anyaghasználat minőségi, s tökéletes választás lehet kezdő motorosok számára.
A Honda CB125F kerekekeit 17 colról 18-ra növelték, valamint továbbfejlesztették a futóművet, valamint változtattak a vázgeometrián is. Mindezek a változtatások, plusz a széles kormány kellemes menetkomfortot és magabiztos úttartást is biztosítanak.
Az első kerékhez 2 dugattyús tárcsafék, míg a hátsóhoz pedig dobfék tartozik. Ez a párosítás a tesztek során elégnek bizonyult, figyelembe véve a motorkerékpár súlyát, felépítését.
Igazán könnyű vezethetőséget biztosít a felépítés
A könnyű kezelhetőséghez, fordulékonysághoz a 90 fokban elforduló kormány, illetve a 126 kilogramm menetkész tömeg is hozzájárul. A 775 mm-es ülésmagasság az alacsonyabb kezdőknek is kellő magabiztosságot ad.
A 2015-ös Honda CB125F motorja léghűtéses, OHC-vezérlésű, kétszelepes, PGM-FI üzemanyag-befecskendező rendszerrel és ötfokozatú váltóval felszerelt erőforrás. A nyomatékos, egyhengeres blokk rezgései egyáltalán nem zavaróak, mégpedig mindez a balance tengelynek köszönhető. Megfelelően áttételezett váltója széles fordulatszám-tartományban nyújt barátságos viselkedést és kellő dinamizmust.
A tesztben szereplő Honda CB125F üzemanyagtankja 13 liter kapacitással bír, amely akár 600 kilométer táv megtételére is elegendő lehet. Ez kellően optimális hatótávolság, főként, ha a motorkerékpárt városi környezetben használjuk legfőképp a fent leírtak tekintetében.
Kiváló hatékonyság: sok megtehető kilométer, alacsony fogyasztással párosítva
Nem lehet panaszunk az üzemanyag-felhasználásra sem. Tesztalanyunk a használat során szinte deciliterre hozta a gyárilag előirányzott átlagot, az 1.95 liter/100 kilométeres értéket – ez a WMTC szabvány szerinti számadat is. Így látható, hogy még inkább felhasználóbarát társ lehet a Honda CB125F.
Többször is hangsúlyoztuk a cikkben, hogy a Honda CB125F belevaló városi társ lehet. Itt persze nyugodtan gondolhatunk az elővárosi szegmensre is, így hétköznapi használatra, munkába járásra is tökéletesen alkalmas lehet a motorkerékpár, akár utassal is.
Menetstabilitás tekintetében sem volt hiányérzetünk és kivetnivalónk a tesztelésnél, ugyanakkor tény, hogy a Honda CB125F kis össztömegének köszönhetően a széllökésekre érzékenyen reagálhat, így erre mindenképp ajánlatos odafigyelni használat közben.
Viszonylag bő színpalettán válogathatunk, a cikkben szereplő motorkerékpár megvásárlása mellett döntünk. A CB125F összesen négy féle színvariációban érhető el a márkakereskedésekben – sárgában, metálkékben, gyöngyház-fehérben és pirosban választhatjuk.
Árazás
A cikkben szereplő Honda CB125F motorkerékpár 818 000 forintos kiskereskedelmi áron érhető el a gyártó hazai honlapjának legfrissebb adatai szerint. Az ár tartalmazza a 95 000 forintos regisztrációs adó összegét is.
2015 Honda CB125F specifikációk
ERŐFORRÁS
Motorkonstrukció: léghűtésű, négyütemű, kétszelepes, OHC-vezérlésű egyhengeres, kiegyensúlyozó-tengellyel
Összlökettérfogat: 124.7 cm3
Furat x löket: 52.4 x 57.8 mm
Sűrítési viszony: 9.2:1
Maximális teljesítmény: 7.8 kW (10.6 LE)/7750 f/perc
Maximális forgatónyomaték: 10.2 Nm/6250 f/perc
Motorolaj mennyisége: 1.0 liter
ÜZEMANYAG-ELLÁTÓ RENDSZER
Befecskendező: PGM-FI elektronikus befecskendezés
Üzemanyagtartály kapacitása: 13 liter
Üzemanyag-fogyasztás: 1.95 liter/100 km (WMTC)
ELEKTROMOS RENDSZER
Önindító: elektromos önindító
Akkumulátor kapacitása: 12V/6AH
Generátor teljesítménye: 202 W
ERŐÁTVITEL
Tengelykapcsoló: olajfürdős, többtárcsás, spirálrugós
Váltófokozatok száma: 5
Szekunder hajtás: standard lánc
VÁZ ÉS FUTÓMŰ
Konstrukció: gyémánt alakú gerincváz
Méretek: 2035 x 765 x 1080 mm (hossz x szélesség x magasság)
Tengelytáv: 1295 mm
Villaszög: 26°
Utánfutás: 97 mm
Ülésmagasság: 775 mm
Szabad hasmagasság: 160 mm
Menetkész tömeg: 128 kg (elöl 58, hátul 70 kg)
FUTÓMŰ
Elöl: 31 mm átmérőjű teleszkópvilla 120 milliméteres rugóúttal
Hátul: kétoldali rugós tag öt fokozatban állítható előfeszítéssel
KEREKEK
Elöl: 18 colos, öntött, hatágú alumínium felni
Hátul: 18 colos, öntött, hatágú alumínium felni
Felni mérete elöl: 18 M/C x MT 1,85
Felni mérete hátul: 18 M/C x MT 2,15
Gumiabroncs mérete elöl: 80/100 R18 M/C (47P)
Gumiabroncs mérete hátul: 90/90 R18 M/C (51P)
FÉKRENDSZER
Elöl: 240 mm-es féktárcsa kétdugattyús féknyereggel
Hátul: 130 mm-es dobfék
MŰSZEREK ÉS ELEKTRONIKA
Műszerek: üzemanyagszint-mérő, fordulatszám-mérő, sebességmérő, váltófokozat visszajelző, kilométer-számláló
Fényszórók: 12V 35W (tompított), 35W (távolsági)
Hátsó lámpa: 12V 21W (fék), 5W (helyzetjelző)
Bővebb információ a Honda hazai honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark III fényképezővel készítettük. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony, Canon, Camera Kft. Utómunka hardver: Acer, ASUS