Egyértelmű: a Honda a hibrid technológia korábbi trendekhez képest magasabb szintjét kínálja palettáján – erre remek példa a Honda Civic e:HEV modell, amely ötvözi az energiahatékonyságot a stílusos kivitelezéssel. Ez az autó nem csupán egy egyszerű jármű, hanem egy olyan élmény, amelyben az innováció és a kényelem egységet alkot. Cikkünkben közelebbről is megvizsgáljuk, miért érdemes elmerülni a Honda Civic e:HEV világában. Teszt.
Elegancia és dinamizmus egyben
A Honda Civic e:HEV első pillantásra magával ragadja a figyelmet. Az aerodinamikus vonalvezetés, az éles és karakteres formák, valamint a LED fényszórók kombinációja egyedivé teszi a járművet.
A markáns hűtőrács és az elegáns lökhárítók azonnal felismerhetővé teszik a Honda Civic e:HEV-t az utakon, annak minden tradicionalitásával. Közelebbről szemügyre véve a Civic külsején semmi sem ténylegesen új vagy formabontó a korábbiakhoz képest, leszámítva talán a motorháztető cápauszony-szerű csúcsát és a gyémántmintázat-hatású kerekeket.
Kényelmes és funkció-centrikus enteriőr
A belső tér a Honda tervezőinek gondosságát tükrözi. Az ergonomikus kialakítású vezetőfülke és a minőségi anyagokkal borított ülések kényelmet és luxust kínálnak mind az első, mind a hátsó utasok számára.
Az utasteret a legújabb technológiai funkciók, például az intuitív érintőképernyős infotainment rendszer és az automatikus klímavezérlés teszi még vonzóbbá.
Teljesítmény, környezetbarát tálalással
A Honda Civic e:HEV hibrid hajtásláncot alkalmaz, amely a benzines és elektromos energiát kombinálja a maximális hatékonyság érdekében.
Az e:HEV rendszer lehetővé teszi az autónak, hogy a városi forgalomban elektromos üzemmódban közlekedjen, csökkentve ezzel a károsanyag-kibocsátást. A benzines motor pedig gondoskodik arról, hogy hosszabb utazások során is hatékonyan működjön.
2 literes négyhengeres benzinmotor hajtja – vagy inkább látja el energiával a Civic e:HEV-et, egyedi hibrid láncban, e-CVT sebességváltón keresztül kapcsolódva az első kerekekhez.
Az erőforrás fő feladata a hátsó ülések alatt található kis akkumulátor megfelelő töltése. Ez az akkumulátor egy motort táplál, amely az első kerekeket hajtja. Emiatt nincs pug-in töltés például.
Az energia 100 százaléka egy másik motorból származik, amely tisztán generátorként működik. És ami elképesztő, hogy mindez zökkenőmentesen történik, észrevétlenül haladunk az autóval, és a végén, amikor tankolnunk kell, mosolyra szalad a szánk. Nem véletlenül – a specifikációk résznél jól látható a fogyasztás mikéntje.
Ahol az innováció a vezetés élményével találkozik
A Honda Civic e:HEV tele van a legújabb technológiai és biztonsági funkciókkal. Az adaptív sebességtartó automatika, a sávtartó asszisztens és a környezeti érzékelők segítenek a vezetőnek biztonságosan és kényelmesen közlekedni. Az okos telefonintegráció és a hangvezérlés pedig még könnyebbé teszi a vezetést.
2023 Honda Civic e:HEV specifikációk
Motor
Motortípus: hibrid rendszer, elektromos motorok és belső égésű motor kombinációja
Lökettérfogat: 1497 cm³
Maximális teljesítmény: 184 LE @ N/A ford./perc
Elektromotorok teljesítménye: N/A LE
Rendszerteljesítmény: 184 LE
Maximális forgatónyomaték: 315 Nm @ N/A ford./perc
Erőátvitel: ftonthajtás, e-CVT váltó
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4551 mm
Szélesség: 1802 mm
Magasság: 1408 mm
Tengelytáv: 2734 mm
Tömeg, üresen: 1533 kg
Megengedett össztömeg: 1930 kg
Csomagtartó mérete: 510 liter
Üzemanyagtartály mérete: 40 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 180 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.1 s (gyári), 7.9 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 4.7-5.7/100 km
Országúti: 3.3-4.6 l/100 km
Vegyes: 4.7-5.2 l/00 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: N/A l/100km
Országúti: N/A l/100km
Vegyes: 5.0 l/100km
CO2 kibocsátás: 114 g/km
Bővebb információ a Honda magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
Fotó: Autóaddikt.hu