Mára ötödik generációját tapossa a Honda CR-V, a tavalyi szériadebütálás óta több ízben vendégeskedett szerkesztőségünknél a praktikus SUV. Az eddigi alternatívák után most hibridhajtással is teszteltük az autót.
A Honda CR-V Hybrid 2.0 i-MMD FWD küllemét tekintve nagyjából ugyanaz a koncepció érvényesül, mint az elődmodellekén, legalábbis a hármas-négyes sorozatot véve kiindulópontnak. Természetesen a méretek növekdtek, a kocsiszekrény hossza például 4.6 méteresre hízott, ráadásként a tengelytáv is nagyobb lett, így az enteriőr tágassága és opitmalizált férőhelyei is garanciát jelentenek a kényelem maximumra húzására.
Frontrészen megmaradt a Honda jellegzetességeit felvonultató, krómkialakításba ágyazott hűtőmaszk-rész, önálló egységet alkotva egyfajta délceg, egyenletes vonulatként. Közrefogva persze a markáns, hangsúlyos Honda-emblémát, valamint a fő légbeömlő elnyújtott V-sziluettjét. Mindehhez összkép-szerűen hozzácsapódnak a sima idomok, melyek egységét némi törésvonal bontja csak meg, ízlésesen, visszafogott módon.
Nyilvánvaló, hogy a Honda CR-V Hybrid 2.0 i-MMD FWD esetében oldalnézeti síkon látszik leginkább az eredeti jelleg, azaz a SUV-s kialakítás: magasra húzott tetőívvel, vaskos, ám mégsem zavaró A oszlopokkal, aszimmetriát hordozó C oszlop lezárásokkal; gömbölyded és egyben monujmentálisnak ható sárvédőívekkel karöltve. Feljebb már említést tettünk a növelt tengelytávról, nos, az itt kellőképp előtérbe kerül, jól láttatván a terjedelmes beltérre utaló nem is annyira apró jeleket.
Jellegzetes stíluselemek mindenhol
Talán a farrész kialakítása a leginkább egyediséghordozó az új Honda CR-V Hybrid 2.0 i-MMD FWD esetében. Lehet, lesz majd kevés déja vu, amikor elkezdjük vizslatni az íveket, formákat, vonalakat, de annyi baj legyen: 2019 trendje ez, ez is fog maradni az elkövetkezendő években. Legalábbis a Hondánál biztosan, főként, ha CR-V modellekről van/lesz szó.
A hátsó lámpaburák rajzolata tehát egészen egyedi, egészen a csomagtérajtó felső záróívétől indul, végig követve a C-oszlop sziluettjét, majd szépen belenyúlik az oldalvezetésbe, felvéve az ajtók felső, övvonal alatti törésívét. Végül pedig a csomagtérajtó közepe felé folytatódik az egységesség, egészen a középre helyezett logóig – mindez utóbbi természetesen krómmal futtatott díszítésekkel domborít.
Alapvetően már a múlté az a tézis, hogy a japánok puritán, minimalista beltereket álmodnak modelljeikhez. Nyilván részben van alapja ennek, a szigetországi luxus egészen más értelmezést nyer az európai, vagy akár az USA-béli megközelítésekkel szemben.
Minőségi anyaghasználat fogadja az utasokat
A Honda CR-V Hybrid 2.0 i-MMD FWD utastere barátságos, lényegre koncentrál. A központi LCD alapú kijelzőegység jól szem előtt van vezetés közben végig, a megfelelő kontraszt-fényerő beállításokkal nagyon erős, szembetűző napfénynél is optimális láthatóságot kapunk. A középkonzol informatív megfelelően, bár szokást azért igényel a használata, főként vezetés közben. Elsősorban azért, mert a tesztautóban (is) szereplő infotainment firmware verziója révén az eléggé illogikus, átláthatatlan OS-t tartalmazza: a menürendszer bonyolult néhol, és egyáltalán nem egyértelmű, hogy az almenük melyik főmenüből (vagy csoportból) érhetők el első „kattintásra”.
Anyaghasználat tekintetében nincs oka panaszra a Honda CR-V Hybrid 2.0 i-MMD FWD-nek, a tesztelt modell Elegance felszerelése pedig tulajdonképp nevezhető majd’ a lehetőségek maximumának is akár. Az ülőfelületek megfelelően szélesek, a háttámlák szintúgy, minden irányba remekül tartanak, masszív utazási kényelmet garantálva az utasoknak. A hátsó rész tágas, ebből adódóan kimondottan kényelmes, hosszú láb- és vállterekkel; természetesen a fejterekre sem lehet panasz – akár három felnőtt utazó esetében sem.
Praktikum: hosszabb távolságú úticélokhoz is remek
Mivel a Honda CR-V Hybrid 2.0 i-MMD FWD egyértelműen szabadidőautó, fontos, hogy jó pakolhatósággal rendelkezzen. Ez meg is van esetében, a csomagtér alapállásban 497 liter, ami átlagos ebben a szegmensben – viszont bővítési lehetőség is van a hátsó üléssor előrehajtogatásával. Így bőven 1 köbméter fölé mehetünk, ha netán a két személy elöl-hátul sok csomag kombót választjuk.
Az Euro6d-TEMP motorosztályba sorolt 4 hengeres, Atkinson-ciklusú benzinmotor lökettérfogata 1993 köbcentiméter, és önmaga 175 Newtonméter leadására képes 4000-es percenkénti fordulatszámon, a maximális teljesítmény pedig 146 lóerő, 6200 RPM-en.
Mindehhez hibrid hajtás társul, azonban eltérő módon, mint a klasszikusnak aposztrofált Toyota által alkalmazott hajtáslánc esetében. A Honda CR-V Hybrid 2.0 i-MMD FWD-nél a tényleges erőátvitelt a társított 184 lóerővel felruházott elektromotor biztosítja, 315 Newtonméter forgatónyomatékkal.
A Honda CR-V Hybrid hajtásláncának lényege
Máris 3 féle hajtásprofilt képes kezelni a Honda CR-V Hybrid 2.0 i-MMD FWD hibridje. Ez az i-MMD rendszer egyébként, csak hogy teljes legyen a kép.
- Tisztán elektromos hajtás: ebben az esetben a villanymotor kizárólag a beépített lítium-ion akkumulátorokból nyeri a hajtáshoz szükséges energiát. Fékvisszatáplálás itt is van, ilyen esetekben az elektromotor generátorfunkciót lát el, és tölti az akkumulátort. Mindemellett az akkut képes a benzinmotor is tölteni.
- A benzinmotor töltheti az akkumulátort, úgy, hogy az önindító-funkciót is ellátó generátort hajtja (ez utóbbi látja el töltőárammal az akkumulátort. Így soros hibrid üzemmódban futhat az autó.
- Nagyobb teljesítményleadásnál, mint például autópályázásnál a benzinmotor egy tengelykapcsoló segítségével közvetlenül beszáll a hajtásba, így létrejön a plusz rásegítés, párhuzamos hajtással. Emellett a soros hajtásprofil is megmard, és a kettő együtt (soros-párhuzamos) remekül működik együtt.
Azzal együtt, hogy a Honda CR-V Hybrid 2.0 i-MMD FWD hajtásrendszere bonyolultnak tűnhet, gyakorlatban egyáltalán nem az: a hajtásprofil-váltásokat egyáltalán nem érezzük menet közben, mindössze a végeredményre elegendő koncentrálnunk. S a végeredmény meggyőző menettulajdonságokat takar, valamint kimondottan költséghatékony autózást ígér. Tesztjeink során a Honda CR-V Hybrid 2.0 i-MMD FWD átlagosan 6.5 liter üzemanyagot égetett el vegyes (városi-országúti-autópálya) ciklusban.
2019 Honda CR-V Hybrid 2.0 i-MMD FWD specifikációk
Motor
Motortípus: soros, 4 hengeres Atkinson-ciklusú benzinmotor, hibrid hajtáslánc
Lökettérfogat: 1993 cm³
Maximális teljesítmény: 146 LE @ 6200 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 175 Nm @ 4000 ford./perc
Erőátvitel: fronthajtás, fokozatmentes CVT automataváltó
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4600 mm
Szélesség: 1855 mm
Magasság: 1679 mm
Tengelytáv: 2663 mm
Tömeg, üresen: 1614 kg
Megengedett össztömeg: 2240 kg
Csomagtartó mérete: 497 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 180 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.8 s (gyári), 9.1 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 6.9 l/100 km
Országúti: 4.5 l/100 km
Vegyes: 6.5 l/100km
Gyárilag mért eredmények.
Városi: 5.3 l/100km
Országúti: 5.3 l/100km
Vegyes: 5.3 l/100km
CO2 kibocsátás: 120 g/km
Még több információ a Honda hazai képviseletének honlapján található.
Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer