Főoldal Autóteszt Honda Honda e Advance – kellemes jövőkép

[TESZT] Honda e Advance – kellemes jövőkép

Telítettnek számít jelenleg az elektromos autók piaca, szinte nincs olyan márka, amely már ne rukkolt volna elő a saját alternatívájával. Épp ezért remek érzés, ha egy gyártó olyan egyediséggel rukkol elő, amely kissé formabontó, és eszeveszetten szerethető. Teszteltük a Honda e-t.

Maga mint jelenség eléggé körülményesen definiálható a Honda e. Persze ha képben vagyunk a japán belpiacos trendekkel, akkor talán nem lesz annyira életidegen maga a fazon, a küllem, a szellemiség, amelyet a Honda e képvisel. Mit képvisel, sugároz, ont magából, és az fix, hogy jelenleg egyetlen konkurens „termék” sem tudja azt, amit a Honda e képvisel: a nagybetűs különbözni akarást.

Megszokott formák – a japán belpiacon. Imádnivaló!

A kirívó küllem elsősorban a frontrész és a hátsórész hasonlóságán tükrözik ki elsőként, amikor a Honda e-t körbejárjuk, és vizsgálgatjuk. A homológ fazonírozás jegyében kigondolt hűtőmaszk-idomba ágyazták a kettő kerek fényszórót, úgy, hogy a plexifelület teljesen egy síkon lett kialakítva magával a díszráccsal. Ráadásul ugyanabból az anyagból mindkettő esetében.

Hangsúlyos Honda logó került középre, amely néhány kameraegységet ölel körbe, majd az egész kockaforma legömbölyített sarkokkal folytatódik tovább a sárvédőelemek, valamint a gépháztető irányába. A gépháztetőn méretes kémlelőablakot találunk, amin átnézve egyébként semmit sem látunk, viszont kinyitva itt vehetjük használatba a töltőaljzatokat.

Oldalnézetben a kockafazon megvan még ugyanúgy, hordozva a Honda e-féle szellemiséget, azonban a hatchback-mivolt itt már visszaköszön; a csapott farrész igen impozáns, mint ahogyan az elektromosan nyíló első ajtók kilincsei, vagy épp a hátsóké, amelyek rejtettek, szinte a C-oszlopba kerültek integrálásra. Egyébként itt tűnik szembe rögvest az, hogy nincs hagyományos értelemben vett visszapillantótükre két oldalon a Honda e-nek, ehelyett egy-egy kameramodult kapott az autó, amelyek oldalindexként is funkcionálnak.

Hátulja az eleje

Hátulról körbejéárva a Honda e-t érkezik a déja vu, sok-sok hasonlatosság, párhuzam az orr-résszel, amiről feljebb már értekeztünk néhány sorban.

Ténylegesen ugyanaz minden, mint elöl, leszámítva a lámpák LED-jeinek struktúráját és elhelyezkedését. No meg persze magát a hátsó ablakot, amely a csomagtérajtón kapott helyet. Kockajelleggel, de azért lekerekítve.

Belépve a jövő kapuján

A Honda e beltere szinte minden ponton hordoz különbözést, a szokottól eltérőt. Elsőként a legjellegzetesebb ponttal, az oldaltükrökkel kezdjük: a cockpit két szélén lettek kialakítva az LCD kijelzők, amelyek átveszik teljes egészében a tükrök funkcióját, viszonylag szokhatóan a sofőr irányába döntve mindkét oldalról.

A vezetőoldali kijelző viszont től közel került a kormánykerékhez, illetve magához a fő kijelzőpanelhez (annak széleihez), így bizonyos szögekből vezetés közben nehézkes a rálátás. A kijelzőket egyébként a hagyományos, analóg értelemben vett oldaltükrökhöz hasonlóan 4 irányban lehet állítani (a külső kamerák apró szervómotorokkal mozognak), a látószögük nagy, hasonlóan az igazi tükrök által közvetített környezeti képhez. A kijelzők fényereje és kontrasztaránya remek, még tűző napsütésben is optimálisan tudja a megjelenítést. Mindezt úgy, hogy a 100 feletti FPS-szám révén hihetetlenül sima, döcögésmentes stream-et láthatunk.

Kijelzőből akad bőven a Honda e-ben. Tulajdonképp az egész cockpit egy nagy infotainment, több részre osztva. Egyértelműen a vezetőálláshoz tartozó kijelzőpanel hordozza a legfontosabb, vezetéshez elengedhetetlen információkat, a mellette lévő LCD-paneleken pedig kedvünkre szortírozhatjuk a megjeleníteni kívánt adatfolyamokat, grafikus ábrákat, egyebeket.

Analóg gombokkal, kezelőegységekkel is találkozhatunk a Honda e-ben. A hangrendszer kezelőszervei például a cockpit döntöttebb sík részén lettek elhelyezve, és itt ismét ergonómiai bakiba ütközünk sajnos. A vezetőnek hosszabban ki kell nyúlnia ahhoz, hogy a kezelőszerveket elérje a rádióhoz, igaz, könnyítésképp az egész vezérelhető a kormánykerékről is.

Viszont a harmadik LCD-panel fizikai értelemben vett elérése már jóval nehézkesebb a sofőr számára, szinte át kell nyúlni az egész utastéren, egészen az utasoldai ajtóig. Úgyhogy ez a panel egyértelműen az anyósülésen utazók játszótere lesz, lehet utazás közben.

Még HDMI is akad

Számos csatlakoztatási lehetőséget kínál a Honda e. Például – bármennyire is fura – HDMI 2.0 porttal is felszerelték az autót, annak folyományklpp, hogy esetlegesen egy HDMI-képes eszközzel direktben össze lehessen kötni a kijelzőket, és máris mehet a filmnézés, vagy bármi. Ugyanez működik egyébként Bluetooth-szal is, illetve társítható a rendszerhez külső wifi is, így hotspotot os be lehet üzemelni könnyedén.

Futurisztikus a váltó megoldása is, bár ez a megoldás már több korábbi Honda modellnél is megtalálható volt. Minden megszokás kérdése: itt nem kapcsolhatjuk a váltókart, hanem megnyomjuk szimplán a kívánt módozatot, és mehetünk is.

Az ülések jók, kényelmesek, az első traktusban átlagos méretet kapunk, míg hátul már azért visszafogottabb a helyzet. Elfér itt is két felnőtt, még kényelmesnek is jellemezhető itt a kialakítás. A fejterek szűkösek, a lábterek is eléggé, viszont az ablakkeret nélküli ajtók szélesre tárhatók ki- és beszállásnál.

Hot hatch menettulajdonságok

Állandó mágnesű szinkronmotor került a Honda e-be, mely 154 lóerőt mozgosít, azonnali 315 Newtonméternyi nyomatékkal. Az autó formabontó mivoltára itt ismét találunk egy jellemző bizonyítékot, mégpedig a hátsókerék-hajtást. Az általunk mért 7.6 másodperces nulla-százas gyorsulással együttesen rendkívül kellemes vezetési élményt nyújt a Honda e, ténylegesen úgy érezzük egy masszívabb sprintnél, hogy valamiféle sportos ferdehátúban ülünk. Hang, zaj nélkül – mert a Honda e hangszigetelése is nagyon el lett találva.

Váltófüleket is kapott a Honda e, a kormánykerék mögött lettek klasszikus módon kialakítva. Azonban ezek nyilvánvalóan nem fel- és visszaváltásra lettek predesztinálva, hanem a fékerő-visszatáplálás állítható segítségükkel. Így fogyasztás is optimalizálható, és levihető 15-17 kWh óra értékekre is.

1543 kilogrammos súlyával kissé masszívnak hat a Honda e, főként a kisautó-szegmensben. Az akkumulátoroknak, valamint a motor kialakításának köszönhető mindez, viszont a vezethetőségen, illetve az úttartáson mindebből semmit sem lehet szinte észrevenni.

Hatótáv

Hatótáv tekintetében nem remekelt a Honda e. 32A és 16A töltéssel is, mindkét esetben maximumra töltöttük az akkukat, 100 százalékos értékkel indultunk nekl a vegyes környezetet átfogó tesztjeinkek. Az aranyszabály itt is ugyanaz, mint a legtöbb elektromos autó esetében: rövidebb távok, városi közlekedés – oké, közepes, vagy hosszabb távok autóúton, autópályán – nem annyira oké.

Teljes töltéssel 154 kilométeres range-et mutatott az infotainment, azonban ez különböző fogyasztók használata mellett ténylegesen 110 kilométer környékét jelentette a megtehető út tekintetében. A visszatáplálási rendszer egyébként nagyon hatékonynak bizonyult, ugyanis 100-110 kilométer/órás tempó környékén „motorfékkel” 2-3 kilométert vissza tudtunk nyerni párszáz méteres, kissé lejtős szakaszokon.

Árazás

A cikkben bemutatott Honda e alapára 10.9 millió forintról indít, a tesztautó felszereltségének, extrázottságának köszönhetően majd’ 13 millió forintba került (12.85 millió).

2020 Honda e Advance specifikációk

Motor

Motortípus: állandó mágneses elektromos szinkronmotor

Lökettérfogat: N/A cm³

Maximális teljesítmény: 154 LE @ N/A ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 315 Nm @ N/A ford./perc

Erőátvitel: hátsókerékhajtás, irányváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3894 mm

Szélesség: 1752 mm

Magasság: 1512 mm

Tengelytáv: 2538 mm

Első gumik mérete: 215/55 R18

Hátsó gumik mérete: 215/55 R18

Tömeg, üresen: 1543 kg

Megengedett össztömeg: 1870 kg

Csomagtartó mérete: 171 liter, 861 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: N/A liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 145 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.3 s (gyári), 7.9 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: N/A l/100 km

Országúti: N/A l/100 km

Vegyes: 17.6-19.1 kWh/100 km / N/A l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: N/A l/100km

Országúti: N/A l/100km

Vegyes: 17 kWh/100 km / N/A l/100km

CO2 kibocsátás: 0 g/km

Bővebb információ a Honda magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Huawei, Acer Hungary

Utómunka hardver: Acer