Jellegzetes, a mostani portfólió stílusát hűen követő megjelenést kapott – a tesztre fogott sárga árnyalattal domborító Honda Jazz 1.3 i-VTEC úgy gondoljuk, átment az összes olyan próbán, ahol teljesítenie kellett.
A gyártó ugyebár azt ígéri a marketinganyagokban, hogy rendkívül alacsonyra beirányzott fogyasztási mutatókkal bír a Honda Jazz 1.3 i-VTEC, olyannyira, hogy nagyjából felesleges is lenne hibrid verzió ebből a szériából – annak ellenére, hogy a korábbi sorozat tartalmazott ilyet is. Tehát vegyes kíváncsisággal vágtunk neki a tesztnek, hiszen viszonylag magasak voltak az elvárások.
Tudjuk, hogy a korábbi Jazz-megközelítések hordoztak azért gyermekbetegségeket, elegendő csak beleásni a szakirodalomba. Viszont számos, túlnyomó részt pozitív áthallás is létrejött, mi is próbálgattuk korábban különböző konfigurációkkal (alapvetően pozitív élmények születtek).
Máris hagyományosnak számító stílusjegyekkel villant a Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Talán a hátsó fertály az, ami legkevésbé változott az új Honda Jazz 1.3 i-VTEC esetében. Figyelve persze arra, hogy a stílusjegyek megmaradjanak, értve ezalatt a szögletes formavilágú lámpatesteket, valamint az első traktushoz jól passzoló alsó idomokat is a lökhárító két oldalsó részén – nagyon passzentos fekete-sárga kombinációjával itt is elsőrendű látványkörnyezetet kaptunk. Ugye Önöknek is tetszik ezzel a színválasztással?
Flexibilis pakolhatóság jellemzi, ha kell, szinte minden belefér
Ha figyelembe vesszük, hogy a Honda Jazz 1.3 i-VTEC hagyományos értelemben véve is kisautó, akkor nyilván nem tűnik kevésnek a 354 literes csomagtér-kapacitás, mely játszi könnyedséggel növelhető akár 1314 literig. Jó a pakolhatóság, ráadásul a hátsó ülések külön-külön mozgathatók, akár a hátlap előredöntésével, vagy az ülőlapok felcsapásával.
Letisztult és lényegre törő japános pedantéria fogadja a vezetőt és az utasokat a Honda Jazz 1.3 i-VTEC belterében. Ellentétben a Civic-nél megszokottakhoz, jelen esetben a hangsúly nem a középre helyezett analóg fordulatszámmérő számlapjára került, itt a kilométeróra terpeszkedik; a kiegészítő műszerek jól közvetítenek, minden szemmagasságban. Még akkor is, ha a nagy intervallumban állítható első ülésekkel játszunk, hozzá hangolva az ergonomikus fogású kormánykerék mélység- illetve magasság állítását.
Tehát kitűnően testre szabható a Honda Jazz 1.3 i-VTEC, terjedelmesebb testalkatú sofőr és első utasa is kényelmesen tud utazni az autóban, annak ellenére, hogy a Jazz nem egy hodály. Legalábbis külsőre hathat kisebbnek, mint valójában, ami ugyebár ebben a kategóriában igen vonzó tulajdonság lehet.
Tudjuk be a 2530 milliméteres tengelytávnak alapvetően a hosszú láb- és térdterek megvalósítását! Bár a Honda Jazz 1.3 i-VTEC felépítését tekintve nem véletlenül hasonlatos a nagyobb MPV variánsokéval, ugyanis a motortér, illetve az első tengely feletti rész jóval csapottabbnak, rövidebbnek hathat, mint a kategória többi, hasonszőrű képviselőjénél. A hangsúly tehát az enteriőr optimalizálásán volt a tervezésnél (mondjuk ez a korábbi Jazz modellekre is igaz), előtérbe helyezve a komfortot és az utazók igényeit.
Maradva a hagyományoknál. Kellhet-e több ennél?
Ezzel együtt tévedés lenne azt gondolni, hogy a Honda Jazz 1.3 i-VTEC nem dinamikus, mondjuk előzésnél minden a helyén van, csak el kell találni a pillanatnyi sebességhez és fordulatszámhoz megfelelő sebességfokozatot. Abból pedig van bőven, ugyanis a manuális verzió 6 gangos kéziváltót kapott, közepesen hosszú áttételezéssel, pontosan úgy, ahogyan azt el is várjuk egy takarékos, hétköznapi szinten kivitelezett autózás esetében.
Ha már felemlegettük a takarékosságot, nézzük a részleteket. Tény, hogy ebben élen jár a Honda Jazz 1.3 i-VTEC, városban kerek 5 literes fogyasztást mértünk 100 kilométerre átlagolva. Országúton, 90 kilométer/órás tempót tartva 3.8-4.4 liter között ugrándozott az érték, vegyesben pedig 4.7 literes végeredmény született.
Mennyiért szerezhető be?
A cikkben szereplő Honda Jazz 1.3 i-VTEC aktuális listaára regisztrációs adóval 4 519 000 forint, a belépő szint (1.3 i-VTEC Trend) 3 749 000 forintról indul.
2015 Honda Jazz 1.3 i-VTEC specifikációk
Motor
Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres szívó benzinmotor
Lökettérfogat: 1318 cm³
Maximális teljesítmény: 102 LE @ 6000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 123 Nm @ 5000 ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 3995 mm
Szélesség: 1694 mm
Magasság: 1550 mm
Tengelytáv: 2530 mm
Első gumik mérete: 185/55 R16
Hátsó gumik mérete: 185/55 R16
Tömeg, üresen: 1063 kg
Megengedett össztömeg: 1605 kg
Csomagtartó mérete: 354 liter, 1314 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 40 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 182 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12.3 s (gyári), 13.1 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 5.3 l/100 km
Országúti: 3.7 l/100 km
Vegyes: 4.7 l/100km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 6.2 l/100km
Országúti:4.5 l/100km
Vegyes: 5.1 l/100km
CO2 kibocsátás: 120 g/km
Bővebb információ az Opel hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük. Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Gigabyte, Sony, Epson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike