Tagadhatatlan, hogy kitűnő konfigurációval érkezett szerkesztőségünkhöz az új Hyundai Tucson 2.0 CRDi tesztautó, ugyanis minden földi jóval telepakolta az importőr. A GO! és a GO! Plus felszereltségi szintek ugyanis önmagukban véve rengeteget hozzáadnak az alap opciós listához (ami önmagában véve sem lapos), igaz, egy 10 millió forint feletti vételárral kecsegtető alternatíva esetében már el is várható, hogy minden klappoljon.
Biztonsan emlékeznek a korábbi Hyundai Tucson szériákra, igaz? Nos, röviden és tömören: ez már teljesen más téma, a 2016-os modellévű Tucson, vagy akár Santa Fe (hogy a SUV kategóriánál maradjunk márkán belül) nagyon el lett találva, pont úgy, ahogyan azt az igények megkívánják, vagy ahogyan egy jelenkori szegmensen belül domborító modellnek helyt kell állnia. Nézzük is, hogyan sikerült megvalósítania a dél-koreai gyártónak a részleteket!
Klasszikus, kategórián belüli vonalakkal
Talán a leghangsúlyosabb részelemek a Hyundai Tucson 2.0 CRDi esetében a sárvédőívek, melyek nagyok, és megfelelő erősítő védelmet kaptak kavicsfelverődések, kellemetlen ajtórányitások ellen. Pont annyira túlzóak az arányok itt, amennyire még bőven belefér a sémába, a far rész megemelt záró menetfény buráit kicsit még jobban megdobja ez a domborulat. A csúcsmodell esetében sem találtunk kettős kipufogóvégződést a jobb és bal oldalakon, a jobb alsó részre került a dupla csövű krómozott csonk a sportosság demonstrálásának kedvéért.
Összeségét tekintve elegáns és egyben lendületes összhatást nyújt a Hyundai Tucson 2.0 CRDi, beleépül ugyan a tömegbe, de mégis különleges mivolta kiemeli onnan egyből. Alapvetően maga a Hyundai embléma kelt érdeklődést a mainstreamhez szokott kritikusokban, valamint az az egyediség, amely az egész jelenlegi márka arculatot is meghatározza.
Levetkőzte korábbi gyermekbetegségeit az új Hyundai Tucson
S ha már elegancia, nem maradhat el a várt összhatás az enteriőrben sem. Az anyaghasználat a kategóriában már megszokott – persze magasabb felszereltségi rátától is nagyban függő – jó tapintású, minőségi megközelítés, akár a kárpitozást, akár a burkolatokat, lágyabb és keményebb műanyagokat tekintve. A kormánykerék fogása optimális, méretre is az, a küllőkre integrált kezelőszervek jól elérhetők, az egész műszeregység, illetve maga a cockpit infó közvetítése is remek.
Kellemesen hangolható üléspozíciói révén nemcsak komfortos a Hyundai Tucson 2.0 CRDi, hanem vezethetőség szempontjából is minden a helyén van a szó szoros értelmében. Az első ülések fotel kényelműek, igaz, a tömöttség kicsit kemény, viszont kiválóan testre szabható az ülő- és a hátlap is; hosszabb távra kiváló lehet.
A hátsó traktus hármas sora ki tud szolgálni viszonylag kompromisszumoktól mentesen 3 utazót, a fejterek rendben vannak, csakúgy, mint a térd- és lábterek is. Egyedül a vállszélességben mért értékek tűntek alacsonyabbnak a kelleténél, de akad sok más egyéb pozitívum, ami kárpótol.
Élhető környezet: a tesztelt Hyundai Tucson 2.0 CRDi ideális szabadidős programokhoz, vagy hétköznapi használatra
Például a csomagtér pontosan ilyen: 513 literes kapacitása révén remek pakolhatóság jellemzi, s ha a hátsó üléstámlákat előre hajtjuk, akár másfél köbméter is rendelkezésünkre állhat – mondjuk egy 2 fővel számolt utazás esetében.
Elegendő erőtartalékkal
A 2 literes közös nyomócsöves befecskendezést kapott CRDi gázolajos aggregát 185 lóerő leadására képes 4000-es percenkénti fordulatszámon, míg a 400 Newtonméternyi csúcsnyomaték már 1750-nél rászabadítható mind a négy kerékre, és tolható egészen 2750-ig.
Az 1000 RPM fordulatszám-tartomány bőven elegendő ahhoz, hogy a társított 6 sebességes automataváltó által prezentált fokozatok mindig a legmegfelelőbb formájukat hozzák, sebesség- és környezet függően, jól megválasztott áttételezésekkel. Külön öröm, hogy a motor járásának, s persze az utaskabin szigetelésének köszönhetően rendkívül csendes az utazás, 130 kilométer/órás autópályatempónál törvényszerűen emelkedik a menet- és futóműzaj, de úgy éreztük, elmarad az átlagosan megszokottól.
Azt számítsuk azonban mindig bele, hogy az utcai gumik jelentős százalékban levesznek a terepes képességekből, ez mindig lebegjen a szemünk előtt.
Ahhoz képest, hogy mekkora, kifejezetten gazdaságos
Több, mint másfél tonnás önsúly ide, vagy oda, a Hyundai Tucson 2.0 CRDi üzemanyagfogyasztása igencsak meggyőző volt a tesztelések során.
A 8 literes gyárilag beirányzott gyári értéket alulmúltuk 7 tizeddel, 7.3 liter/100 kilométer lett az átlag – ebbe beleszámoltuk az erdőn-mezőn át történő, alacsonyabb sebességfokozatokban kivitelezett vezetést is. Országúton szintén jobban teljesített az autó, mint ahogy elvártuk, ugyanis 5.6 literes gyári helyett 5.1 literre jött ki a százas átlag.
2015 Hyundai Tucson 2.0 CRDi specifikációk
Motor
Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres turbótöltött dízelmotor
Lökettérfogat: 1995 cm³
Maximális teljesítmény: 185 LE @ 4000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 1750-2750 ford./perc
Erőátvitel: összkerékhajtás, 6 fokozatú automataváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4475 mm
Szélesség: 1850 mm
Magasság: 1655 mm
Tengelytáv: 2670 mm
Első gumik mérete: 255/55 R18
Hátsó gumik mérete: 255/55 R18
Tömeg, üresen: 1587 kg
Megengedett össztömeg: 2250 kg
Csomagtartó mérete: 488 liter, 1478 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 62 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 201 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.9 s (gyári), 9.7 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 7.3 l/100 km
Országúti: 5.1 l/100 km
Vegyes: 6.3 l/100km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 8.0 l/100km
Országúti:5.6 l/100km
Vegyes: 6.5 l/100km
CO2 kibocsátás: 170 g/km
Bővebb információ a Hyundai hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük. Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Gigabyte, Sony, Epson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike