Ha egy prémiummárka csúcsmodelljének legmagasabb bruttó ajánlott fogyasztói ára 20 millió forint alatt tartható permanensen – figyelembe véve a 2015-ös, áprilisi datálású információkat – akkor ott bizony kemény visszafogottság tapasztalható az árképzést illetően.
Ugyanis az Infiniti Q70 nem titkoltan a BMW 5-ös, vagy az Audi 6-os szériáját hívatott becélozni, s ha így folytatódik a tendencia, minden bizonnyal további sikerei lesznek a salesnek; ugyanis a kedvező ár-érték arány felettébb meggyőző lehet.
Persze azt nem szabad elfelednünk, hogy az Infiniti modelljei esetében masszívan visszaköszönnek a Nissanos vonatkozások, például a beltér egyes elemeit vizsgálva – de ne menjünk ennyire előre, kezdjük a külsővel. Az egész forma hozza a jelenlegi Infiniti-szellemiség összes savát-borsát, beleértve az egész kocsiszekrény jellegzetes vonalvezetését, valamint a részletkialakítások mikéntjét is.
Kívül és belül is jellegzetes. Fazon, formavilág, dizájn: nagyon ott van a szeren
Félreismerhetetlenül megnyújtott frontrész, hozzá tartozó, hátrafelé ívelő vonalvezetéssel felvértezett fényszórókkal, hangsúlyos, sportos hangnemben kigondolt hűtőmaszkkal – máris érkezik a hamisítatlan küllemet előtérbe helyező stílusegyüttes. A gépháztető, valamint az első sárvédőívek vonalvezetése hullámformát sejtet, a lámpatestek vonalában meg is maradnak a szinteltérések, s egészen a mellső szélvédőüveg felület két széléig húzódnak, az A oszlopok lezárásával.
Sikerült megtartani némi konzervativizmust is az Infiniti Q70 2015-ös modelljeinél is – ez leginkább oldalirányból érzékelhető. A klasszikus limuzinforma még mindig nyerő, ugyanakkor arra kínosan ügyeltek a tervezőmérnökök, hogy a tradicionális szedán kialakítás ne menjen a legömbölyített, a feljebb már emlegetett hullámos fazonelemeket hordozó összkép hatására. Ennek megfelelően szinte nem is találkozunk baltával faragott, erőteljes sarkokkal, az övvonalak enyhén haladnak felfelé a C oszlopig, szolid krómberakásokkal (a kilincsek is ezüst tónust kaptak), a megfelelő méretezésű és arányban jól passzoló 19 colos felnik is jelentősen dobnak a megjelenésen.
2 centiméter híján meg is van az 5 méter
4980 milliméteres hossz, 1845 milliméteres szélesség: minden egyben van ahhoz e téren is, hogy a felső-középkategória aktív résztvevőjéről beszélhessünk. Mindehhez hozzájön még a 2900 milliméteres tengelytávolság, amely kitűnően emeli ki a paramétereket, valamint tág férőhelyet is sejtet.
Mindent a luxusért – mondhatnánk, és tesszük is, mivel alapvetően az Infinti Q70 S kvalitása ténylegesen hozza az elvártat, sőt, több esetben túl is mutat azon. Viszont nem szabad elfelejtenünk a néhol már-már zavaró párhuzamot az olcsóbb Nissan modellekkel: a kormánykerék keresztküllőin található kezelőegységek (gombsor), a központi műszeregység információs felülete, vagy a szinte teljesen a Nissan modellekével megegyező infotainment szoftver – s akkor még a kulcsmentes indítás távirányítóm egységéről nem is beszéltünk. Igaz, a rokoni szálakat nem minden esetben kell (vagy sikerül) elvarrni rendesen, de az tény, hogy kicsivel talán többet vár el az ember egy prémiumkategóriás limuzintól e téren.
Aki szereti a visszafogott letisztultságot, az ideális társra lel az Infiniti Q70 személyében
Markáns középkonzolt kapott az Infiniti Q70 S, a méretesre gondolt LCD kijelző megfelelően árnyékolt, az apró, észrevétlenül megbúvó napellenző révén a legerőteljesebb, szemből tűző napsütés sem lehet akadálya a jó olvashatóságnak – ez igaz a kormány mögötti központi műszerekre is.
Vessünk néhány pillantást az Infiniti Q70 S extrázására, a teljesség igénye nélkül. Nyilvánvalóan egy ilyen, vagy hasonló kategóriás autóban elengedhetetlen a prémium minőségű hangrendszer jelenléte. Jelen esetben a Bose gondoskodik a komfort fokozásáról, mégpedig egy nem kevesebb, mint 16 pontos surround rendszerrel felvértezett egységgel. Lehet bármilyen formátumú multimédiás tartalom a csatlakoztatott adathordozón, nem jelent akadályt, de csatlakoztatható Android, vagy iOS alapú eszköz is könnyedén. Ha netán mozihatásra vágynánk, a Bose hangrendszere rendelkezik 5.1 támogatással is.
Intelligens távolság- és sebességtartó automatikája (ICC) révén még körültekintőbb a közlekedés az Infinti Q70-nel, jelentősen könnyebbé válik a városi manőverezés. Ha beállítunk egy állandó, országúti sebességet, az araszolgatás után automatikusan visszaáll a hajtáslánc a kívánt tartományba.
Éjszakai vezetésnél jól jön az adaptív első fényszórórendszer jelenléte (AFS), hiszen a terepviszonyokhoz, valamint a kanyarokhoz (kormánymozdulatoktól függően) mérten a világítás végpontja mindig oda helyeződik, amerre ténylegesen haladunk.
Autópályatempónál is kifejezetten halk az Infinti Q70 S utastere, itt nagymértékben közrejátszik az alkamazott aktív zajcsillapításért felelős ANC rendszer, amely minden olyan nemkívánatos zajt kiszűr, amely zavarhatja az utazók komfortérzetét. Motorhang magasabb fordulatszám-tartományokban érkezik, visszafogottan ugyan, de felerősítve, nyilván a 3.7-es benzinesnél kicsit más a képlet.
Mindent a komfortért?
Láttuk már korábban Nissan, s természetesen Infiniti modellekben is a viszonylag új fejlesztésű panorámanézetes monitor rendszert, amely 360 fokban mutatja az autó helyzetét. Főként parkolásnál (tolatás szűk helyre) jöhet jól a segítség, de hirtelen fékezéseknél, valamint bizonyos veszélyt hordozó szituációkban is hathatós. Különösképp szerettük ezt az opciót.
Erőteljes és masszív a 2.2-es gázolajos, a karakterisztikát jól egészíti ki
2.2 literes, közvetlen befecskendezésű turbódízel aggregát került az Infiniti Q70 S orrába, 170 lóerős összteljesítménnyel (3200-4200 RPM), valamint masszív, kerek 400 Newtonméteres csúcsnyomatékkal (1600-2800 RPM). A tág fordulatszámtartomány-skálázásokból ki is derül, hogy az Infinti Q70 S gázolajosa rendkívül dinamikus, így a manuálisan levezényelt sebességváltások is hatékonyan szólnak bele a hajtásba, turbólyuk érzet nélkül (vagy csak nagyon minimálisan, 1000 felett, 1500 környékén szűnik meg). Mivel a lendület az átlagosnál kicsit jobb (8.9 másodperc 0-ról 100-ra a gyári sprintidő – mi ennél jobb eredményt, 8.5 másodpercet rögzítettünk), ezért az Infiniti Q70 S gyakorlati teljesítése remek, a közel 2 tonnás önsúly ellenére.
Manuális váltásokat előnyben részesítőknek kedvez az Infinti Q70 elektronikája: a DRM, az automatikus fordulatszám-emelés visszaváltásnál a sportos, autóversenyzők által használatos gázfröccsözéses technikához hasonlatos. Így ha például a kormányon elhelyezett magnézium váltófülekkel váltunk alacsonyabb fokozatba, a rendszer automatikusan emel a fordulatszámon, mielőtt kapcsolnánk az új fokozatot. Sajnos ez az opció jelen tesztünkben csak érdekességképp szerepel, ugyanis a Q70 Hybrid, valamint a Q70 3.7 literes motorral szerelt modelljeihez érhető csak el.
Mennyibe kerül?
A tesztben szereplő Infiniti Q70 S modell alapáron 14 510 950 forintért vihető haza. A belépő szintet a szintén 2.2 literes dízellel szerelt verzió jelenti, itt 12 490 950 forint az ajánlott bruttó fogyasztói ár, míg a leginkább combos árcédulát a 3.7 literes V6 benzinessel felvértezett variáció kapta: 18 190 950 forintot tesz ki a végösszeg; extrázás tekintetében számolhatunk még némi felárral természetesen.
2015 Infiniti Q70 S 2.2d specifikációk
Motor
Motortípus:négyhengeres turbótöltött dízelmotor
Lökettérfogat: 2143 cm³
Maximális teljesítmény: 170 LE @ 3200-4200 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 1600-2800 ford./perc
Erőátvitel: hátsókerékhajtás, hétfokozatú automataváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4980 mm
Szélesség: 1845 mm
Magasság: 1493 mm
Tengelytáv: 2900 mm
Első gumik mérete: 245/40 R20
Hátsó gumik mérete: 245/40 R20
Tömeg, üresen: 1872 kg
Megengedett össztömeg: 2375 kg
Csomagtartó mérete: 450 liter
Üzemanyagtartály mérete: 74 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 220 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.9 s (gyári), 8.5 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 6.2 l/100 km
Országúti: 4.2 l/100 km
Vegyes: 6.3 l/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 5.9 l/100km
Országúti: 4.4 l/100km
Vegyes: 5.9 l/100km
CO2 kibocsátás: 129 g/km
Bővebb információ az Infiniti hazai honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony, Canon, Camera Kft. Utómunka hardver: Acer, ASUS