Főoldal Autóteszt Kia Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum – kompromisszumoktól mentesen, nap mint...

[TESZT] Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum – kompromisszumoktól mentesen, nap mint nap

A Kia Niro második generációja a zöld középkategóriás crossoverek egyik legígéretesebb képviselője, különösen a konnektoros hibrid, azaz PHEV változatban. A Platinum felszereltségű 1.6 GDI PHEV a mindennapok kompromisszummentes, modern és környezettudatos társa lehet – nézzük, mit tud valójában!

Külső és méretek

A Niro karakteres, határozott formája jól illeszkedik a Kia új arculatához. A 4420 mm hosszú, 1825 mm széles és 1545 mm magas karosszéria kompakt, mégis tágas érzetet kelt, a 2720 mm-es tengelytáv pedig stabil útfekvést és jó helykihasználást biztosít1. A Platinum szinthez járó 18 colos könnyűfém keréktárcsák (225/45 R18) sportos megjelenést adnak, de a nagyobb kerékméret némi kompromisszumot követel a rugózási kényelem terén.

Belső tér, kényelem, felszereltség

A Niro beltere minimalista, mégis otthonos, a környezetbarát anyaghasználat és a modern dizájn jól megfér egymás mellett5. A Platinum felszereltség szinte minden elérhető extrát tartalmaz: kétzónás digitális klíma, fűthető és szellőztethető első ülések, fűthető kormány, 10,25 colos digitális műszeregység és infotainment, vezeték nélküli telefontöltő, head-up display, holttérfigyelő, adaptív tempomat, sávtartó és sávváltó asszisztens, tolatókamera és -radar, valamint panorámatető.

Az ülések kényelme jó, bár a hosszabb combúaknak az ülőlap lehetne hosszabb1. A hátsó sorban két felnőtt és egy gyermek kényelmesen elfér. A csomagtér a PHEV változatban 324 literes, ami a kategória átlagát hozza, a hátsó ülések ledöntésével 1322 literig bővíthető.

Hajtáslánc, teljesítmény, menetdinamika

A Niro PHEV lelke az 1,6 literes, 105 lóerős GDI Atkinson-ciklusú benzinmotor, amelyhez egy 84 lóerős (62 kW) villanymotor társul. A rendszerteljesítmény 183 lóerő és 265 Nm, amit egy 6 fokozatú duplakuplungos automata váltó továbbít az első kerekek felé12. A 11,1 kWh-s lítium-ion akkumulátor akár 65 km tisztán elektromos hatótávot ígér, a valóságban ez inkább 40-50 km körül alakul vegyes használatban.

A 0–100 km/h-s sprint 9,8 másodperc, a végsebesség 161 km/h (18” kerékkel). Városi forgalomban az autó elektromos módban csendes és finoman mozog, a benzinmotor bekapcsolása enyhén érezhető, de nem zavaró. Autópályán is meglepően halk, csak nagyobb gyorsításnál hallatszik be a négyhengeres hangja, de még ekkor is kulturált marad.

A futómű inkább feszes, a nagyobb kerekek miatt az úthibákat kevésbé szűri ki, de a rugózási komfort összességében jó, főleg városban és autópályán17. A kormányzás könnyű, de nem túl közvetlen, a vezetési élmény inkább semleges, mint sportos.

Elektromos üzem, fogyasztás, töltés

Az elektromos hatótáv a legtöbb napi ingázáshoz elegendő. Töltés 3,3 kW-os fedélzeti töltővel kb. 2 óra 55 perc alatt teljesen feltölthető. Hibrid üzemben a fogyasztás 1,0–1,5 l/100 km körül alakulhat, ha rendszeresen töltjük az akkumulátort, tisztán benzines módban 5–6 l/100 km várható.

A rekuperációs fékezés négy fokozatban állítható a kormány mögötti váltófülekkel, így vezetési stílushoz igazítható az energia-visszatermelés.

Biztonság, extrák, garancia

A Platinum felszereltség minden fontos vezetéstámogató rendszert tartalmaz, a biztonságot többek között holttérfigyelő, hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet, sávtartó és ütközésmegelőző asszisztens, valamint 7 légzsák garantálja9. A Kia 7 év/150 000 km garanciája továbbra is piacvezető59.

A Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum a mindennapi városi és elővárosi közlekedéshez, családi használatra, vagy akár hosszabb utakra is ideális választás. Modern, jól felszerelt, takarékos és környezetbarát, a plug-in hibrid hajtáslánc pedig rugalmas és fenntartható alternatívát kínál a tisztán elektromos vagy hagyományos hibridekkel szemben67. A vezetési élmény nem sportos, de megbízható, kényelmes és csendes – pont, amit a célközönség elvár.

Főbb adatok – Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum (2024)

ParaméterÉrték
Hajtás1.6 GDI benzines + villanymotor (PHEV)
Rendszerteljesítmény183 LE, 265 Nm
Akkumulátor11,1 kWh
Elektromos hatótáv40–65 km (WLTP: 65 km)
Gyorsulás (0–100 km/h)9,8 s
Végsebesség161 km/h (18” kerékkel)
Fogyasztás (WLTP)1,0–1,5 l/100 km (töltve)
Csomagtér324–1322 l
Saját tömeg1519–1610 kg
Garancia7 év / 150 000 km

Előnyök:

  • Modern dizájn, kiváló minőségű beltér
  • Magas szintű felszereltség, fejlett vezetéstámogatók
  • Valós használatban is jó elektromos hatótáv
  • 7 év garancia

Hátrányok:

  • Rugózási komfort a nagy kerekekkel átlagos
  • A vezetési élmény semleges, nem sportos
  • Csomagtér a PHEV-ben kisebb, mint a sima hibridben

2024 Kia Niro 1.6 GDI PHEV specifikációk

Motor

Motortípus: PHEV

Benzinmotor

Lökettérfogat: 1580 ccm

Maximális teljesítmény: 93 LE @ 5700 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 134 Nm @ 4000 ford./perc

Elektromos motor

Maximális teljesítmény: 84 LE @ N/A ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 203 Nm @ N/A ford./perc

Rendszerteljesítméy: 171 LE

Maximális forgatónyomaték: 265 Nm

Hibrid akkumulátor

Kapacitás: 11.1 kW

Erőátvitel: fronthajtás, 6 fokozatú DCT automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4420 mm

Szélesség: 1825 mm

Magasság: 1545 mm

Tengelytáv: 2720 mm

Első gumik mérete: 225/45 R18

Hátsó gumik mérete: 225/45 R18

Tömeg, üresen: 1519-1610 kg

Terhelhetőség, össztömeg: 2060 kg

Csomagtartó mérete: 328 liter, 1342 liter a hátsó üléssor előredöntése esetén

Üzemanyagtartály mérete: 37 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 153 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.6 másodperc (gyári), 10.4 (mért)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 0-3.5 l/100 km

Országúti: 0-3.5 l/100 km

Vegyes: 0-3.5 l/100km

Gyárilag mért eredmények: IDE kattintva

Városi: N/A l/100km

Országúti: N/A l/100km

Vegyes: 12.2 l/100km

Tisztán elektromos hatótáv

Saját, mért eredmény (átlagos használat)

Vegyes: 49-53 km 

Gyárilag mért eredmények

Városi: 40-65 km

Vegyes: 40-65 km

CO2 kibocsátás: N/A g/km, részletes adatok: IDE kattintva

Bővebb információ a Kia hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Facebook: ITT

Fotó: Autóaddikt.hu