A Kia Sorento 1.6 T-GDI PHEV Kryptonite a dél-koreai gyártó prémiumkategória felé nyitó és technológiailag fejlett SUV-ja, amely a plug-in hibrid hajtáslánc révén ötvözi a hatékonyságot és a kényelmet. Az alábbiakban részletesen bemutatjuk az autó főbb jellemzőit, előnyeit, esetleges hátrányait. Teszt.
Remek hajtáslánc, remek teljesítmény
A Sorento PHEV szíve egy 1,6 literes T-GDI turbómotor, amely 160 lóerőt teljesít. Ehhez társul egy 91 lóerős (67 kW) villanymotor, amelynek nyomatéka 304 Nm. A rendszerteljesítmény így 252 lóerő, míg a maximális forgatónyomaték 350 Nm. A hatfokozatú automata váltóval kombinált hajtáslánc összkerékhajtást biztosít, amely különösen hasznos könnyebb terepen vagy rosszabb útviszonyok között.
Az autó elektromos hatótávja gyári adatok szerint 55-65 km, de valós körülmények között reálisan inkább 40-50 km-es értékekre számíthatunk.
Ez elegendő lehet városi közlekedésre vagy rövidebb napi utakra, különösen, ha rendszeresen töltjük az akkumulátort. Ugyanakkor a tisztán elektromos hajtás (EV módban) csak és kizárólag akkor hatékony, ha minden fogyasztót vezetés közben kikapcsolunk, vagy minimálisra redukálunk; e tekintetben leginkább az AC/fűtés volt releváns, az elektromos fogyasztók, mint például az ülésfűtés-kormányfűtés viszont párhuzamosan tudott hatékony maradni. Ezen méréseinket téli, jellemzően fagypont környéki külső hőmérsékletben végeztük.
Hogyan alakult a Sorento PHEV fogyasztása?
A plug-in hibrid hajtáslánc vegyes használatban kimagaslóan alacsony fogyasztást produkálhat: töltött akkumulátorral akár 4-5 liter/100 km-es érték is elérhető. Üres akkumulátorral azonban a benzinfogyasztás jelentősen nőhet, autópályán például 7-8 liter körüli értékekkel kell számolni.
A hajtáslánc nem rendelkezik önálló akkutöltés-opcióval, tehát ha az akkumulátor lemerült, kizárólag FHEV módban tudunk közlekedni, és a töltést külön kell megoldanunk ahhoz, hogy ismét 100 százalékos szinttel tudjunk útnak indulni.
Kényelem, amikor párosul a vezetési élménnyel
A Sorento Kryptonite futóműve kényelmes és jól tompítja az úthibákat. A rugózás finom, de keresztbordákon érezhető némi keménység. A kormányzás könnyed és precíz, ugyanakkor nem kínál sportos visszajelzést, ami ebben a kategóriában nem is elvárás.
Az automata váltó működése általában sima, de néha tétovázik vagy emelkedőn magasabb fordulatszámra kapcsol. Elektromos üzemmódban is vált fokozatokat, ami szokatlan lehet más hibridekhez képest, de nem zavaró.
Belső tér és felszereltség
A Kryptonite felszereltség csúcskategóriás élményt nyújt egyértelműen. Nappa bőrkárpit, üvegtető, fűthető hátsó ülések és számos USB-csatlakozó emelik az utazási komfortot. A hétüléses kivitel praktikus nagycsaládosok számára; a harmadik üléssor rövidebb utakra felnőttek számára is használható.
A csomagtér mérete az akkumulátor miatt korlátozottabb: alaphelyzetben 179 literes, de a középső üléssor sínen csúsztatható a nagyobb helykínálat érdekében.
Ár-érték arány
A Kryptonite változat listaára extrákkal közelíti a 20 millió forintot, de állami támogatással és kedvezményekkel akár 16-17 millió forintért is elérhető. Ez az árkategória kedvezőnek mondható prémiumos anyaghasználatát és felszereltségét figyelembe véve – különösen a német prémium márkákhoz képest.
Előnyök
- Kényelmes futómű és prémium érzetű belső tér
- Alacsony fogyasztás töltött akkumulátorral
- Tágas utastér és hétüléses opció
- Kedvező ár a prémium kategóriához viszonyítva
Hátrányok
- EV módban sok esetben átvált hibrid módba, nincs korrigálási lehetőség (téli időjárás)
- Tétova váltó működés bizonyos helyzetekben
- Korlátozott csomagtérkapacitás
A Kia Sorento 1.6 T-GDI PHEV Kryptonite ideális választás lehet azok számára, akik tágas és jól felszerelt családi SUV-t keresnek alacsonyabb fenntartási költségekkel. Bár nem sportos vezetési élményt kínál, biztonságosan és kényelmesen szállítja utasait minden körülmények között.
2024 Kia Sorento 1.6 T-GDI PHEV specifikációk
Motor
Motortípus: PHEV
Benzinmotor
Lökettérfogat: 1598 ccm
Maximális teljesítmény: 160 LE @ 5500 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 265 Nm @ 1500-3500 ford./perc
Elektromos motor
Maximális teljesítmény: 91 LE @ 2100-3300 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 304 Nm @ 0-2100 Ford./perc
Rendszerteljesítméy: 252 LE
Maximális forgatónyomaték: 350 Nm
Hibrid akkumulátor
Kapacitás: 13.8 kW
Erőátvitel: AWD, 6 fokozatú automataváltó
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4815 mm
Szélesség: 1900 mm
Magasság: 1700 mm
Tengelytáv: 2815 mm
Első gumik mérete: 235/55 R19
Hátsó gumik mérete: 235/55 R19
Tömeg, üresen: 2105 kg
Terhelhetőség, össztömeg: 2520 kg
Csomagtartó mérete: 693-898 liter, 2077 liter a hátsó üléssor előredöntése esetén
Üzemanyagtartály mérete: 47 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 183 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.8 másodperc (gyári), 8.5 (mért)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 0-3.9 l/100 km
Országúti: 0-3.9 l/100 km
Vegyes: 0-3.9 l/100km
Gyárilag mért eredmények: IDE kattintva
Városi: N/A l/100km
Országúti: N/A l/100km
Vegyes: 12.2 l/100km
Tisztán elektromos hatótáv
Saját, mért eredmény (átlagos használat)
Vegyes: 52 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 65 km
Vegyes: 55 km
CO2 kibocsátás: N/A g/km, részletes adatok: IDE kattintva
Bővebb információ a Kia hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.
Facebook: ITT
Fotó: Autóaddikt.hu