Site icon AutóAddikt

[TESZT] Kia Sorento 1.6 T-GDI PHEV Kryptonite – mindig jó, ha akad ilyen alternatíva, mint ez

A Kia Sorento 1.6 T-GDI PHEV Kryptonite a dél-koreai gyártó prémiumkategória felé nyitó és technológiailag fejlett SUV-ja, amely a plug-in hibrid hajtáslánc révén ötvözi a hatékonyságot és a kényelmet. Az alábbiakban részletesen bemutatjuk az autó főbb jellemzőit, előnyeit, esetleges hátrányait. Teszt.

Remek hajtáslánc, remek teljesítmény

A Sorento PHEV szíve egy 1,6 literes T-GDI turbómotor, amely 160 lóerőt teljesít. Ehhez társul egy 91 lóerős (67 kW) villanymotor, amelynek nyomatéka 304 Nm. A rendszerteljesítmény így 252 lóerő, míg a maximális forgatónyomaték 350 Nm. A hatfokozatú automata váltóval kombinált hajtáslánc összkerékhajtást biztosít, amely különösen hasznos könnyebb terepen vagy rosszabb útviszonyok között.

Az autó elektromos hatótávja gyári adatok szerint 55-65 km, de valós körülmények között reálisan inkább 40-50 km-es értékekre számíthatunk.

Ez elegendő lehet városi közlekedésre vagy rövidebb napi utakra, különösen, ha rendszeresen töltjük az akkumulátort. Ugyanakkor a tisztán elektromos hajtás (EV módban) csak és kizárólag akkor hatékony, ha minden fogyasztót vezetés közben kikapcsolunk, vagy minimálisra redukálunk; e tekintetben leginkább az AC/fűtés volt releváns, az elektromos fogyasztók, mint például az ülésfűtés-kormányfűtés viszont párhuzamosan tudott hatékony maradni. Ezen méréseinket téli, jellemzően fagypont környéki külső hőmérsékletben végeztük.

Hogyan alakult a Sorento PHEV fogyasztása?

A plug-in hibrid hajtáslánc vegyes használatban kimagaslóan alacsony fogyasztást produkálhat: töltött akkumulátorral akár 4-5 liter/100 km-es érték is elérhető. Üres akkumulátorral azonban a benzinfogyasztás jelentősen nőhet, autópályán például 7-8 liter körüli értékekkel kell számolni.

A hajtáslánc nem rendelkezik önálló akkutöltés-opcióval, tehát ha az akkumulátor lemerült, kizárólag FHEV módban tudunk közlekedni, és a töltést külön kell megoldanunk ahhoz, hogy ismét 100 százalékos szinttel tudjunk útnak indulni.

Kényelem, amikor párosul a vezetési élménnyel

A Sorento Kryptonite futóműve kényelmes és jól tompítja az úthibákat. A rugózás finom, de keresztbordákon érezhető némi keménység. A kormányzás könnyed és precíz, ugyanakkor nem kínál sportos visszajelzést, ami ebben a kategóriában nem is elvárás.

Az automata váltó működése általában sima, de néha tétovázik vagy emelkedőn magasabb fordulatszámra kapcsol. Elektromos üzemmódban is vált fokozatokat, ami szokatlan lehet más hibridekhez képest, de nem zavaró.

Belső tér és felszereltség

A Kryptonite felszereltség csúcskategóriás élményt nyújt egyértelműen. Nappa bőrkárpit, üvegtető, fűthető hátsó ülések és számos USB-csatlakozó emelik az utazási komfortot. A hétüléses kivitel praktikus nagycsaládosok számára; a harmadik üléssor rövidebb utakra felnőttek számára is használható.

A csomagtér mérete az akkumulátor miatt korlátozottabb: alaphelyzetben 179 literes, de a középső üléssor sínen csúsztatható a nagyobb helykínálat érdekében.

Ár-érték arány

A Kryptonite változat listaára extrákkal közelíti a 20 millió forintot, de állami támogatással és kedvezményekkel akár 16-17 millió forintért is elérhető. Ez az árkategória kedvezőnek mondható prémiumos anyaghasználatát és felszereltségét figyelembe véve – különösen a német prémium márkákhoz képest.

Előnyök

Hátrányok

A Kia Sorento 1.6 T-GDI PHEV Kryptonite ideális választás lehet azok számára, akik tágas és jól felszerelt családi SUV-t keresnek alacsonyabb fenntartási költségekkel. Bár nem sportos vezetési élményt kínál, biztonságosan és kényelmesen szállítja utasait minden körülmények között.

2024 Kia Sorento 1.6 T-GDI PHEV specifikációk

Motor

Motortípus: PHEV

Benzinmotor

Lökettérfogat: 1598 ccm

Maximális teljesítmény: 160 LE @ 5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 265 Nm @ 1500-3500 ford./perc

Elektromos motor

Maximális teljesítmény: 91 LE @ 2100-3300 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 304 Nm @ 0-2100 Ford./perc

Rendszerteljesítméy: 252 LE

Maximális forgatónyomaték: 350 Nm

Hibrid akkumulátor

Kapacitás: 13.8 kW

Erőátvitel: AWD, 6 fokozatú automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4815 mm

Szélesség: 1900 mm

Magasság: 1700 mm

Tengelytáv: 2815 mm

Első gumik mérete: 235/55 R19

Hátsó gumik mérete: 235/55 R19

Tömeg, üresen: 2105 kg

Terhelhetőség, össztömeg: 2520 kg

Csomagtartó mérete: 693-898 liter, 2077 liter a hátsó üléssor előredöntése esetén

Üzemanyagtartály mérete: 47 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 183 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.8 másodperc (gyári), 8.5 (mért)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 0-3.9 l/100 km

Országúti: 0-3.9 l/100 km

Vegyes: 0-3.9 l/100km

Gyárilag mért eredmények: IDE kattintva

Városi: N/A l/100km

Országúti: N/A l/100km

Vegyes: 12.2 l/100km

Tisztán elektromos hatótáv

Saját, mért eredmény (átlagos használat)

Vegyes: 52 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 65 km

Vegyes: 55 km

CO2 kibocsátás: N/A g/km, részletes adatok: IDE kattintva

Bővebb információ a Kia hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Facebook: ITT

Fotó: Autóaddikt.hu

Exit mobile version